Intressant påminnelse

Jag har någon gång för länge sedan gjort ett test hos arbetsförmedlingen om vilken typ av jobb som kan passa mig. Jag råkade få syn på resultatet nyss och kan konstatera att det nog stämmer rätt bra. Det står följande:

Ditt resultat:
"Den skapande kreatören"

Du stimuleras av att arbeta med arbetsuppgifter där du får utlopp för din kreativitet och fantasi. Det får gärna vara konstnärliga uppgifter där du får arbeta med händerna i en praktisk utformad verksamhet. Du kan trivas både med att jobba självständigt och att arbeta tillsammans med andra. Den arbetsmiljö du helst jobbar i ska vara kreativ, idérik och okomplicerad.


Inte konstigt att jag känner motvilja inför monotona arbeten. (Eller jobb som går emot mina värderingar och där jag tvingas göra våld mot mig själv. )

Men ja, jag har inte möjlighet att välja.
 

Använder den till jobbet.

Eller om det inte behövs så vill jag vara någon annanstans och göra något annat. Jag vantrivs helt enkelt.

På nuvarande jobb har jag svårt att fokusera.


Om jag får vettigt betalt kommer jag att köpa kläder så jag slipper gå i trasor. Det kommer också gå åt till att renovera huset. Sen kommer det att gå åt till sparande (så jag har en chans att överleva som pensionär sen).

Jag köper inte nya mobiler bara för att utan kör tills det verkligen inte fungerar längre.

Men jag räknar tyvärr inte med att få vettigt betalt någonsin. Jag känner en som har industrijobb och hon tjänar jättelite. Är väl typ 25000 i månaden eller nåt sånt.

Och sen kan vi lägga till det faktum att jag inte ska jobba heltid någonsin mer utan absolut max 75%. Det blir inte mycket pengar. (För jag räknar inte med att få sjukersättning ö.h.t. )
Kommer du klara dig på garantipensionen? Tänker att vetskapen kanske minskar stressen hos dig?
 
Kommer du klara dig på garantipensionen? Tänker att vetskapen kanske minskar stressen hos dig?
Nej. Pensionen kommer bli en katastrof. Jag vet att man kan få bostadstillägg som pensionär men jag vet också hur svårt det är att klara sig på pension + bostadstillägg. Jag har ju levt på tidsbegränsad sjukersättning (pension) och bostadstillägg och det var svårt att få det att gå runt.
 
Nej. Pensionen kommer bli en katastrof. Jag vet att man kan få bostadstillägg som pensionär men jag vet också hur svårt det är att klara sig på pension + bostadstillägg. Jag har ju levt på tidsbegränsad sjukersättning (pension) och bostadstillägg och det var svårt att få det att gå runt.
Men får du inte in mer på garantipensionen än sjukersättningen?
 
Men får du inte in mer på garantipensionen än sjukersättningen?
Tror inte det? Men sen räknas bostadstillägget ändå på pensionen. Kollade lite snabbt på minpension, utan att göra ändringar för något och då säger den att jag kommer få 11500 i pension. Brutto. Det kommer aldrig att gå.

Edit: Jag gjorde en ändring som sa att jag saknade arbetsinkomst. Då hamnade den allmänna pensionen på 8 300 kr i månaden och tjänstepensionen på 50 kr i månaden.
 
Tror inte det? Men sen räknas bostadstillägget ändå på pensionen. Kollade lite snabbt på minpension, utan att göra ändringar för något och då säger den att jag kommer få 11500 i pension. Brutto. Det kommer aldrig att gå.

Edit: Jag gjorde en ändring som sa att jag saknade arbetsinkomst. Då hamnade den allmänna pensionen på 8 300 kr i månaden och tjänstepensionen på 50 kr i månaden.
Fast väntar jag till 68 år innan jag tar ut pension så får jag hela 14 550 kr brutto.
 
Tydligen för dig, enligt TS så kvittar det. Frågor på det?
Det är viktigt för mig att inte avanonymisera någon som inte är med på det. Så om jag inte minns om användaren gått ut själv med vilket kön den har så könar jag inte. Jag tänker att folk har rätt att vara så anonyma de vill oavsett om de någon gång råkat berätta något som kan härleda en till vilka de är utanför forumet.
 
Det är viktigt för mig att inte avanonymisera någon som inte är med på det. Så om jag inte minns om användaren gått ut själv med vilket kön den har så könar jag inte. Jag tänker att folk har rätt att vara så anonyma de vill oavsett om de någon gång råkat berätta något som kan härleda en till vilka de är utanför forumet.
Fast nu är det inte "nån gång" så jag förväntar mig att du isf använder "hen" genomgående i fortsättningen då oavsett vem du nämner på buke. :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp