IPL, hårborttagning hemma!

6BFABED2-ED59-404F-982E-0F2D97920F60.jpeg

Mina ben just nu, rakade för ganska precis tre dygn sen.
 
7F2DB263-95BF-4146-A9A5-6249E2A9246E.jpeg

Jättenärbild! 🙈😂 Men som ni ser så är det några längre strån här och var, och det är då MINST så hela benen skulle sett ut efter 3 dygn normalt sett.
 
Och då får ni ha i åtanke att jag har den billigaste varianten i princip. Lexi skin/mandy skin och nu allt vad som heter. Det hade säkert blivit bättre/snabbare effekt med en maskin för några tusenlappar.
 
Väcker tråden till liv igen om det är okej! Jag hade först planerat att lasra på salong, men kostnaden blir ju inte nådig alltså. Tittar främst på Braun IPL Silk Expert PRO 5 (eller vad den nu heter). Dyr, men kanske värt sitt pris?

Jag är så in åt helvete trött på allt vad rakning och vaxning heter som bara ger mig inåtväxta hårstrån, plitor och ärr.
 
Har testat IPL på salong. Minskade håret då. Men nu ca 7 år senare syns ingen skillnad. Vet inte hur många ggr jag körde, men kanske 5?
Har mörka strån.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Valet hamnade tillslut på Braun Silk-Expert Pro 5, det kändes som ett ganska säkert kort efter att ha kollat runt lite på marknaden. Hittade ett paket med ett extra precisionshuvud för bra pris. Nu är det bara att hålla tummarna för att det funkar, men vad jag har förstått har jag goda förutsättningar med min ljusa hy och mörka strån.
 
Jag har haft min Philips Lumea ett par år nu och är toknöjd!

Nån gång per månad sitter jag med en rakhyvel i ena handen och IPL:en i andra och tar typ 10 hårstrån utspridda på hela underbenen, lite skillnad mot att behöva raka varannan dag..

Vissa områden är segare än andra dock, under armarna händer inte mycket, likaså knäna, oklart varför. Kanske har hårstråna blivit lite ljusare och mjukare, men de är inte helt borta.

Är ändå supernöjd med min!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har en IPL-maskin för hemmabruk? Jag får inåtväxande hårstrån av rakning, vaxning, epilering...
Svar
5
· Visningar
4 622
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Usch, jag skäms. Jag vill inte skriva denna tråd alls egentligen men nu mår jag så väldigt dåligt av det så jag måste få veta om det...
2
Svar
32
· Visningar
16 735
Kropp & Själ :mad: har ännu en gång kämpat med rakhyveln och resultatet blev så klart en massa små sår på bena. Fattar inte vad jag gör för fel...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 143
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp