Istadig..?

Oj, oj, oj gulan. Du har nog tydligen inte träffat den typen av hästar som säger ifrån...

Nej, jaghar tydligen inte gjort det....än, men jag har träffat på en jäkla massa hästar och kört en jäkla massa ochså. Och aldrig, aldrig har jag träffat på en häst som slår för den har ont. Det verkar vara ett fenomen som hägrar mer hemma i Sverige än här i Italien. Fråga mig inte varför det är så, jag har inge bra svar. Däremot har jag träffat på många misskötta/misshandlade och halta hästar, men ingen har slagit i vagnen. Men dom finns säkert.
Fick jag en halt rackare som slog när jag ska köra.......då sätter jag på slagjord, och ger den en smäll i rumpan. Visa sitt missnöje får den göra på annat sätt!

Jag har behandlat bakknän, lår, haser, höfter och när SI- leden var det enda som återstod så hände ngt magiskt: hon blev en GLAD, SNÄLL, TREVLIG, GOSIG (och genomfräsch) häst som är snäll att sko och ger allt hon har vid träning.
Ok. Vi har ochså behandlat SI- leden på ca 5-6 hästar, (och skulle väl tippa på att 95% av tävlingshästar skulle behöva det,)då är det väl konstigt att inte det finns fler hästar som får för sig att slå, för att dom har problem där, eller någon annanstans.
När din häst blev av med sina spänningar i ryggen, blev hon som en annan häst. Nåja, det blev jag ochså när min rygg efter 1/½års smärta äntligen försvann.
Jag vet ochså hur det kan vara att stånga huvudet blodigt i väggen, när man diskuterar med dom "som förstår sig på hästar".
Sen är det så ochså att allt i kombination gör att en häst ändrar sitt beteende. Din goda omsorg och kärlek gjorde mycket. Att sen spänningarna försvann ja, då fick du resten på köpet.
hälsningar gulan fd.gulla
 
fast jag skulle aldrig smälla på en häst jag vet slår för att den är halt.......jag skulle se till att fräsha upp den istället..
..men ärligt så är ju inte italienarna så kända för att tänka på HÄSTEN som en levande varelse... :crazy:
jag har flera kompisar som varit nere o jobbat, och det man har hört från dom har ju inte varit så trevligt.... :(
 
fast jag skulle aldrig smälla på en häst jag vet slår för att den är halt.......
Nehej, så du låter den slå då? Ok, gubben, jag vet du har ont, så slå bara!!
Jag för min del försöker att undvika bakutsparkar till 100%. Dom flesta hästar är ju faktiskt rätt bussiga och brukar på ett eller annat sätt "förvarna" innan kickarna kommer, och då så...en klatch med tömmen, eller saxar upp skallen och driver på är det jag brukar göra.
jag skulle se till att fräsha upp den istället..
Självklart! Det gör vi med. Men ibland kan ju gammla "ovanor" (som det faktiskt är att slå i vagnen) sitta kvar. Och halt eller inte, ibland tar det en tid att få en häst frisk, och i väntan på bättring, tillåter du då hästen slå? martha, gör du verkligen det?
Det där om Italienarna får vi ta i en annan tråd, eftersom vi alltid har haft mestadels svenska som jobbat i vårat stall. Och många har man ju faktiskt undrat vilken vagn dom är tappade bakom :angel:
hälsningar gulan fd.gulla
 
jo, visst vet jag att det kan bli gamla ovanor, men det är ju inte DOM hästarna jag talar om, jag kan damma till en 3 åring som fått "storhetsvansinne" och börjar slå, men inte en häst jag vet är halt och har ont...att dom sen kan slå av överskottsenergi i konvalecensen är ju en annan sak, då gäller ju käk,slagrem o bomull o tungband...och jag måste säga att dom är räknade på en hand dom hästarna på dom dryga 400 jag haft...
..men jag har oxå sett hästar som är så ofräsha och har varit det en längre tid, och kan inte annat än hålla med dom när dom försöker slå sig fria....det är deras sätt att tala om att det är galet...andra kanske blir istadiga, eller så slutar dom att äta....det är ju omöjligt att skriva vad som är vad, för det känns bara...
Jag accepterar INTE att dom okynnes slår, däremot försöker jag vara lyhörd och ta reda på VARFÖR dom slår...och jag dänger absolut inte upp dom om dom har ont nånstans

det är ju som om tandläkaren skulle klappa till mig när jag sprattlar lite med bena om det gör ont... :rofl:

ps...min svåger på 40+ var och skodde i italien i 4 månader...han är knappast tappad bakom en vagn :crazy:
 
och jag dänger absolut inte upp dom om dom har ont nånstans
Nej, jag dänger inte upp en häst som slår heller, och smäll på rumpan med tömmen, kallar jag inte att dänga. Det finns ju många som inte tål det heller, och då får man få upp huvudet och smacka på istället.

det är ju som om tandläkaren skulle klappa till mig när jag sprattlar lite med bena om det gör ont..

Nej det är det INTE! Däremot har jag förståelse för om han ryter i, när du börjar fäktas med armarna och försöker slå undan borren när den är inne i din mun.

ps...min svåger på 40+ var och skodde i italien i 4 månader...han är knappast tappad bakom en vagn
Han tillhörde väl klicken vettiga svenskar då :D
För vi inte ska spinna vidare på det, så vill jag tillägga att, visst är det dom som kommer ner och jobbar, duktiga. Men många undrar man lite VAR dom gått i "skola" så att säga. Det har var lite som replik, för Italienarna som har rykte om sig att inte se hästen som levande indevider. Vi gillar tanken att vi är bäst. Bäst tränarkår, vetrinärkår och skötarkår. Och visst, vi ÄR väldigt duktiga.Generellt. Men uuuuuuuu, det finns en hel del........ja vad ska jag säga, mindre vettiga i Sverige ochså.
hälsningar gulan fd.gulla
 
det är ett svårt ämne det här med hästar som slåss, dom sóm verkligen slåss är ju inte så kul...jaghade en hingst här som jag vägrade övht att köra, han hade skrotat 4 vagnar, delat en hjälm på mitten och slagit av en arm på en människa, det gick att köra lopp med honom , men inte att ta upp efter mål, utan full sula in i stallet...vilket han vunnit eller inte(1,2 miljoner på sig)Han visste precis hur han skulle göra, och att tillrättavisa honom var ingen som helst ide, han kunde stå stilla och bara slå och han gav sig inte förrän allt var skrot...
första gången jag red honom så började han bli lite istadig, jag skulle minsann visa vem som bestämde....å hej å hå...jag fick snabbt ändra taktik :crazy:, han blev stel som en pinne och hade jag fortsatt hade han förmodligen slängt av mig och eliminerat mig...vi blev bra kompisar efter detta och ställde jag inte på honom för mycket så var allt frid o fröjd....sedemera så gick han ner till tränaren, första dagen dom skulle köra så skrotade han en vagn :crazy: sen gick han ner till frankrike för att gå som montehäst, det gick heller inte så bra...nu är han tydligen tillbaka i sverige , nu som valack...vet inte VAD dom gjorde i frankrike , men jag har hört att dom byggde en specialtillverkad vagn som HÖLL, och han fick slå sig less utan att grejerna brakade(en slagrem o käk var som en fis i rymden för honom)

så en smäll i arselt på honom var ingen bra ide....tror inte heller att han hade ont, men förmodligen så har nån betett sig dumt åt med honom när han var yngre, det + ett skarpt blod gjorde honom till det han blev...förövrigt var det en trevlig häst.
 
Det kanske var nån som skulle sätta honom på plats, som unghäst, genom att med våld visa vem som bestämde... :D

:angel:
 
Jag blir så oerhärt less på att höra detta "tuffa" travsnack. När ska attityden förändras?
När ska vi lära oss förstå hästarna så att vi undviker situationer där hästarna faktiskt slår och beter sig avvikande, så att vi slipper straffa dessa elitidrottsutövare?
Det är ju faktiskt vi som utsätter dessa hästar för alla påfrestningar. I praksis så är det vi som provocerar hästarna till deras uppförande.
Vår bristande kunskap resulterar ofta i våld och bestraffning.
Vi människor är förbannat dumma och primitiva -många gånger.

Sen är det inte heller så kul och enkelt att möta en häst som redan blivit behandlat med våld.
 
Jag blir så oerhärt less på att höra detta "tuffa" travsnack. När ska attityden förändras?

Fast nu känner jag att jag måste försvara mig! VAR har jag fört ett "tufft travsanck"????????? Som jag känner mig själv, och den jag jobbar åt, så är vi långt ifrån brutala mot våra hästar. Men det tålereras inget som kan utvecklas till dumheter. Så enkelt är det. Och är man vettig i sin hästhållning så är en väluppfostrad häst en trygg häst. Håller du inte med om det.......ja då kan vi sluta diskutera direkt.
När ska vi lära oss förstå hästarna så att vi undviker situationer där hästarna faktiskt slår och beter sig avvikande, så att vi slipper straffa dessa elitidrottsutövare?
Vi,... vilka vi?? Tala för dig själv om du inte kan tyda din häst signaler! Jag vet inte vad för "straff" du ger din/dina hästar, jag väljer att inte använda straff överhuvudtaget. Och om du kallar att ryta i, eller klappa till den med tömmen när den ska till och slå bakut när den körs....ja, då kan vi ochså lägga ner diskutionen. För då är vi så långt ifrån varann att vi aldrig kan komma fram till någonting.
I praksis så är det vi som provocerar hästarna till deras uppförande.
Ok, men om en häst inte får rätt vägledning från början, ja då har du lätt en fräck och oförskämd häst i dina händer.
Och då pratar vi inte om våld som du försöker säga att jag använder mig av, utan rätt och slätt tala om vad man ska göra och vad man inte får göra.

Sen är det inte heller så kul och enkelt att möta en häst som redan blivit behandlat med våld
Nej vem har sagt det????
hälsningar gulan fd.gulla
 
så rätt så

Man måste se till på ett eller annat sätt att hästen får en "stoppknapp".Handlar om gränssättning helt riktigt.
 
gulan, du har redan svarat på mina frågor i dina tidigare inlägg. Detta var en ren reflektion av vad som redan sagts. Och du har nog rätt. Vi är mycket långt i från varandra både rent geografiskt men även mentalt.
Jag menar det finns smartare sätt än att måsta ryta och slå med tömmen, men kanske inte hos er...och det är precis därför jag menar att det är du och jag och alla andra som håller på med trav som "provocerar" våra hästar till deras uppträdande medvetet eller omedvetet.
 
Trådskrivaren, som jag svarade på hade inte bara gjort EN vetrinärundersökning utan FYRA. Massör och kiropraktor hade ochså gått igenom den ochså. Man kan med andra ord nästan utesluta att den slår för den har ont. Därför mitt råd att prova nu istället och saxa upp huvudet, och smäll till den.

Din reflektion på det som skrivits måste ju vara mina på inlägg? Jag kanske är känslig, men på nått sett så framstår du som den tänkande och FÖR den mjuka linjen, och jag för den impulsiva icke tänkande. (vad som kan ligga bakom ett visst beteende tex)Som typ det här påståendet:
Och du har nog rätt. Vi är mycket långt i från varandra både rent geografiskt men även mentalt.
Det roliga är att jag ju påpekat att jag(vi) inte har hästar som slår i protesst för något.

Sen blir jag väldigt nyfiken på vad du gör istället när en häst ska till och slå??? Eftersom du påpekat det det finns "smartare" sätt, än att ryta i och slå med tömmen?(men kanske inte hos oss......)
Själv fick jag mig en liten lektion innan jag skulle ut och köra en travare för allra förstå gången i mitt liv.
1: Kliv ALDRIG ur vagnen
2: Nyper hästen i, med svansen, kutar rygg/slår bakut... se till att få UPP huvudet snabbt, (saxa brukar gå fort) och DRIV framåt.
3: Lyckas hästen få tömmen under svansen, försök INTE ta bort den, utan driv hästen FORT frammåt och den lyfter "oftast" själv svansen.

Allt det här vet du redan!
Jag vill bara klargöra att jag är ingen burdus person, som slår hästarna. Och det ÄR farligt med hästar som lär sig slå när den blir körd. Och den kan ha så mycket ont den vill, det ÄR faligt.
hälsningar gulan fd.gulla
 
Ok, men om en häst inte får rätt vägledning från början, ja då har du lätt en fräck och oförskämd häst i dina händer.
Och då pratar vi inte om våld som du försöker säga att jag använder mig av, utan rätt och slätt tala om vad man ska göra och vad man inte får göra.
Det är precis där vår uppfattning skiljer sig. Du kallar inte ditt "våld" för våld, men andra som gör likadant SOM DIG anser du bruka våld -om jag fattar dig rätt.
Det jag försöker säga är att det är vårt ansvar att kommunicera med hästen så att vi kan relatera på ett harmoniskt sätt, istället för att vara någon slags macho tyrann -vilka jag sett för många av innom travet.
:bump:
 
gulan, jag håller med dig om att vettig hästhållning är det bästa, men utifrån vad du skrivit så reagerar jag faktiskt.
Dina inlägg är fulla av motsättningar.
Du ser dig som en snäll hästmänniska, och samtidigt så verkar du vara blokerad, låst i ditt sätt att förstå dina häsar och i ditt sätt att förstå att andra reagerar på ditt utryckssätt.

Men det tålereras inget som kan utvecklas till dumheter.
Precis, dumheter sett i dina ögon, ja. Oavsett om det faktiskt är du själv som provocerat hästen att reagera som den gör- istället för att ta ansvar och försöka förstå vad det är som ligger till grund för beteendet, rätta till det och undvika ett avvikande beteende. För att dänga med tömmen och ryta kan jag inte se som varaktig korrigeringsmetod. Grunden till "missnöjet" kvarstår eller eskalerar.

Ok, men om en häst inte får rätt vägledning från början, ja då har du lätt en fräck och oförskämd häst i dina händer.
Och då pratar vi inte om våld som du försöker säga att jag använder mig av, utan rätt och slätt tala om vad man ska göra och vad man inte får göra.
Det är precis där vår uppfattning skiljer sig. Hästar behöver inte vara fräcka och oförskämda OM vi kan förstå dom och kan låta dom tränas och vistas i en harmonisk miljö. Det finns ingen anledning till det, från hästarna sida.

Du kallar inte ditt "våld" för våld, men vill gärna påskina att andra brukar våld mot sina hästar -om jag fattar dig rätt.Du gör bara vad man ska göra...

Det jag försöker säga är att det är vårt ansvar att kommunicera med hästen så att vi kan relatera (göra oss förstådda) på ett harmoniskt sätt, istället för att vara någon slags macho tyrann -vilka jag sett för många av innom travet.

För vem har väl lyckat undgå att höra klassiska kommentarer som:
"Sätt på slaggjord på den där förbannade pissmärrn".

"Däng upp den dryga djäveln".

"Han ska lära sig veta hut"

"Det lata fanskapet vill inget annat än äta"

"Han är så förbannade lat att han bara vill hem till stallet" - Häst som bryter mot stallet för den har inte orkar prestera lika bra som den brukar på grund halsproblem.

"Det blir ingen havre ikväll, för din del. Du har inte förtjätat nåt"- Häst som inte presterat vad tränaren kräver av honom, trots att det är tränaren som, med sin okunskap, hindrar hästen från att prestera bättre.

"Han bara fjantar"- Häst som trots regelbundna starter endast haft ett mini ranson av havre och ett undermåligt grönbete att livnära sig på.

"Han har inte ont, han bara spelar och tycker synd om sig själv"- häst som galopperar i varannan start, anfaller andra hästar och människor, visar ett strot missnöje över tillvaron.

"Han är så förbannat oärlig" - häst som pga knäskada bromsade i sista sväng och in på upploppet.

Listan på denna slags citat kan göras mycket lång.
Var finns respekten och medkänslan för hästen?
Det är inga monster som har uttalat dessa ord, utan vanliga människor som håller på med travhästar.

:bump: ANSVAR!
 
Det är härligt med snabba svar, eller hur :D.

Du ser dig som en snäll hästmänniska, och samtidigt så verkar du vara blokerad, låst i ditt sätt att förstå dina häsar
Det är i sånna här fall som jag verkligen önskar att VI inte var så annonyma för varann. Att vi satt vid mitt köksbord och hade mina hästar utanför huset, och jag kunde bevisa motsatsen.

och i ditt sätt att förstå att andra reagerar på ditt utryckssätt.

Ja, jag måste medge att jag blev lite paff, när du påpekade att du var så urless på "tufft travsnack". Öhhhh, var liksom. Ryta i och ge smisk på rumpan, när en häst slår i vagn. Vad ger du för råd då? Sitta och vänta tills han slagit klart? Hästen är ju tillsynes frisk. Efter 4 vet.besök, massör och kiropraktor. Visst hästen kan ju fortfarande ha ont och därför slår. Men ska hon ställa av hästen helt? du kan ju inte veta om hästen tänker slå, halt eller inte!
För att dänga med tömmen och ryta kan jag inte se som varaktig korrigeringsmetod.
Nehej, men tala då om för mig VAD är en varaktig korrigeringsmetod då, på problemet när hästen slår när den blir körd? Nu har jag ställt den frågan flera gånger. Om vi ska ta det här fallet, eftersom det var det rådet jag gav till just den här trådskrivaren.
Hästar behöver inte vara fräcka och oförskämda OM vi kan förstå dom och kan låta dom tränas och vistas i en harmonisk miljö. Det finns ingen anledning till det, från hästarna sida.
Precis! :)

Du kallar inte ditt "våld" för våld, men vill gärna påskina att andra brukar våld mot sina hästar -om jag fattar dig rätt.
Du har inte fattat mig rätt! Var påskiner jag detta?

Du gör bara vad man ska göra..
Ja, vad ska jag annars göra :confused: Gör inte du vad man ska göra?

Och jag är ingen machotyrann!! det lovar jag!!
hälsningar gulan fd.gulla
 
Oooops, menar du att det tas på allvar om man skojar med hästen om maten?????

Man får visst tänka på vad man häver ur sig :eek: :eek: :crazy:

Sen tycker jag givetvis att det är jättetrist när man har en nervig häst, och folk kommer och säger att den fått för lite stryk givetvis var det inte det som var orsaken i det fallet...

Själv har jag bara varit med om hästar som slagit av bakrädsla eller att de gått på sig någonstans så grundtråden kan jag inte yttra mig om... Alla mina har slutat "bara" jag hittat rätt utrustning, även om nya starthästen går med slaggjord vid tävling för säkerhets skull.

/// Ghost
 
->ghost, Det finns faktiskt folk som på allvar straffar sina hästar genom att dra in på kraftfodret, och tror att hästen förstår innebörden. :crazy: Men jag har även sett det på ridhästsidan, så det är inte en travsjukdom... :D

Det tragiska är att folk faktiskt också väljer att skämta om såna saker. Jag tycker det finns bättre och sundare tankar att tänka om sin häst. För människor som väljer att skämta om sånna saker tar inte sin uppgift på allvar, ej heller hästens. Det är ju faktiskt (om man analyserar) att vara illojal mot hästen, men "förkläda det i ett skämt". Hästarna blir precis som vi skapar dom. Dom tankar vi tänker påverkar även vår häst. lustigt nog.

Människor som hela tiden ska skämta bort saker och ting i sin omgivning skämtar bort sig själv på samma gång. Det blir som att inte vilja inse att man är otillräcklig i sin uppgift. Det är ju mycket bättre att vara konstruktiv och sökande, så att man blicka framåt, söker och lär sig mer.

-> gulan, Jag har slutat göra vad man ska göra :crazy: ;)
Jag tror inte det funkar i längden. Skulle jag ha hästen som tråden handlar om så skulle jag för det första parkera vagnen -ett par veckor. Ta en håranalys.
Sen skulle jag ta reda på vad det är som skapar obehag. Sen skulle jag se hästen i rörelse, i olika situationer, för att få bekräftat var obehaget sitter, sen skulle jag träna utan belastning, efter hästens förutsättningar (låter enkelt och banalt men är ganska svårt igentligen).
Sen så skulle jag börja om på ny kula, men en förståelse och tillit till hästen. Kort beskrivet. Om jag inte skulle kunna se själv så skulle jag kontakta personer jag litar på, om jag inte själv kan sätta fingret på vad som är märkligt.

Det är ju lite svårt att beskriva exakt hur/vad som funkar eftersom det är levande individer vi relaterar till.
Men jag kan säga att jag kommer aldrig mer att sätta mig i en vagn utan att ha tömkört, markarbetat och löslongerat hästen först. Bara för att jag vill skapa en sund relation till den individ som jag ska arbeta med -oavsett vilken ålder och vilka meriter hästen har!
Det kan tyckas tidsödande, men jag kan lova dig att dom veckor som jag lägger ner på att lära känna hästen/skapa förtroende spar så oändligt mycket tid längre fram i träningen. Hästen förstår att jag gör allt för att vi ska ha en öppen relation och den tillåts visa för att jag ska förstå när något inte stämmer. Då är det min skyldighet att få hästen att må bra igen.

Ett litet exempel:
En av 4 åringarna som jag har har var inkörd när han kom hit som 3 åring, "men han kunde inte svänga". (Han var bl. a uselt inkörd, utan muskler, sned, dårlig i mun och låst i ryggen).
Har blivit mycket duktigare på att svänga men är långt ifrån fullärd. Vi kör mest krumelurer i skritt. Har påbörjat lite voltning i trav och han visade i går att det var för snäv volt, genom att dra i hop sig och skutta -precis som många gör när dom ska slå och kanske var han på väg att göra det?
I stället för att ryta och slå med tömmen så släppte jag efter så att han kunde räta ut kroppen. Då lugnade han sig genast. Men jag vet och litar på att hästen är ärlig, och det var han. Jag bad honom att utföra en allt för tvär sväng och han kunde inte genomföra.


Och jag förvånas inte att höra att 4 vet. kiro + andra har sagt att hästen är frisk.
Beter den sig som om det är något som plågar den så väljer jag att tro att hästen har rätt, inte människorna.
Hästar ljuger inte. Om människan inte lyckas lösa "problemet" så är människan en del av det, har det sagts.
Har man kört fast och fortfarande känner att hästen inte svarar upp till förväntningarna så bör man väl fundera på om man ska fortsätta med trav...
Jag tror inte att travet är den optimala lösningen på ett perfekt hästhållande i längden....men man kan ju har skoj tillsammans med hästen även om man inte travtränar... :banana:
 
Har jag fel om jag tror att du är emot hästar i proffsträning? Travtränare som har massor av hästar och varje hästskötare har 7-8 passhästar. Tycker du att det blir löpandeband som många kallar det för, och att det blir svårt att se varje individs behov? Har jag rätt eller fel?
´Då måste vi nog ta den diskutionen i en annan tråd.

Jag vet fler typer av tävlingshästar som definitivt INTE passar i proffstränig, och kommer till sin rätt hos någon som kan ge den massor av tid. Men av dessa är det inte många som utvecklas till stjärnor. Dom har inte dom egenskaperna för att kunna bli topptravare.
Jag jobbar i ett stall hos en proffstränare. Och du måste förstå att din ekvation av hur man ska lösa en häst som inte travar inte håller hos oss.
Alla är vi ju saliga i vår tro, och jag tycker att man ska acceptera det. Jag känner inte igen mig på några av dina tagna repliker från olika proffstränare.
Sen är jag av den åsikten att hästar HAR olika personligheter dom med. Det finns märrar som är sura och egna av sig. Det finns hingstar som lätt ilsknar till när man ska tillrättavisa.Det finns dom som inte gillar att träna och tävla, som är lata, och det finns dom som tycker det är roligt och jobbar och ger järnet och grinar inte, för det gör lite ont. (förrän det gör jävligt ont). Visst, sen spär vi på deras personligheter och gör det värre, eller någon kanske kan hantera det bra och hästen kan leva ut sin negativa sida utan att det blir problem.
Jag ser ETT stort problem i att som du, alltid tolka som om hästen HAR ont eller nått fel någonstans när tex travet inte funkar, eller när den utvecklar olater.
Jag vill passa på att säga ochså, att vi/jag så gått vi kan rättar till fel och åtgärdar givetvis det, men vi gör på ett annat sätt än du.

Sen skulle jag återigen vilja ha ett svar på vad du gör när du sitter bakom en häst, som kommer att slå i nästa sekund. Du hinner inte sela av så snabbt. Låt oss säga att du som trådskrivaren hade en häst du kollat upp 4 gånger på 2 månader hos vetrinär, massör och euqiterapeft har tittat på den, och nu ska du ut och köra för att se om den känns bättre! Den nyper i, kutar rygg och du vet att snart kommer smällen. Vad gör du?

hälsningar gulan fd.gulla
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 364
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 425
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 244
Senast: klystron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp