Bukefalos 28 år!

J*vla akvarium...

Sv: J*vla akvarium...

Ja, de restrerande 7 är hur pigga som helst. :)
 
Sv: J*vla akvarium...

ok bra att du fick veta vad felet var. nitrit är ganska lätt att bota bara att byta lite vatten några dagar och så kan man slå i en vätska som heter nitriväck eller nåt liknande.. och tänka på att inte mata något nu tills nitriten är borta.. fiskarna svälter inte det kan jag nästan lova.. matar du vidare så kommer nitriten aldrig försvinna. och det de andra skriver om att vänta 30 dagar å inte slå i vattnet är lite för tilltaget, i början ska man ha i så mycket gammalt vatten som möjligt och det brukar räcka med att vänta 4-5 dagar innan man släpper i de första fiskarna... nitrit kommer du heller inte få igen så länge du inte städar hela akvariet igen eller startar om det... har man väl fått igång akvariet så kan det fungera felfritt jättelänge. det är bara första månaden kan man säga som är lite känsligt när allt är så nytt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har helt ofrivilligt fått rena Agatha Christie i mitt akvarium. Vi började med tio viltfångade rödfenstetror i november. Nu är det sex...
Svar
4
· Visningar
1 491
Senast: Mabuse
·
Övr. Djur Detta med akvarier börjar kännas nästan hopplöst, så nu skulle jag vilja höra lite mer om era erfarenheter. Hur svårt är det egentligen...
Svar
9
· Visningar
2 334
Senast: Gabbi
·
H
Övr. Djur Hej alla! Jag har fått fenröta i mitt 80 liters akvarium, troligen fick jag det vid inköp av nya gyppyhannar. Och eftersom jag...
Svar
8
· Visningar
9 693
Senast: Hel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp