Jag är en ensamstående mamma med sambo...eller?

Sv: Jag är en ensamstående mamma med sambo...eller?

Jag har svårt att tro att folks vilja att skvallra är mindre i städer faktiskt.

Det beror väl på hur man bor? I radhusområdena verkar de skvallra som galna och trycka nosarna mot köksfönstret men i hyresrätter och bostadsrätter mitt inne i stan vet grannar knappt veta vad man heter, vilket känns helt perfekt! (välja sina vänner själv)
 
Sv: Jag är en ensamstående mamma med sambo...eller?

Min egen erfarenhet av just bostadsrättsföreningar är diametralt motsatt.
 
Sv: Jag är en ensamstående mamma med sambo...eller?

De bostadsrättsföreningar som jag har bott i var de värsta vad gällde skvaller och kontroll av grannarna.
Det är litet bättre nuförtiden då flera bor i bostadsrätt bara för att det inte finna något annat att bo i och då så är man inte lika intresserad av grannen.
Under en tid i mitt liv så hade jag bestämt att jag aldrig mera skulle bo i bostadsrätt.
Men det skulle gå bra nu.
Min dotter bor i en oerhört trevlig förening nu och på sitt förra ställe.
 
Sv: Jag är en ensamstående mamma med sambo...eller?

Gör slut??

att man ska kräva att en sambo som inte är far till barnen ska ta lika stort ansvar för dina barn som deras far är fel.
MEN har man valt ett liv med en som har barn får man offra lite tid med barne i alla fall så enkelt är det!

Att han skjutsar nått av barnen till typ ridskolan eller går ut och åker pulka eller nått annat är inte att ställa högra krav.

Jag skulle sätta mig ner när ni är barnlediga och disslutera hur ni skall lösa detta problem och vill han inte så gör du slut där och då hur jobbigt det än är.

Och börja ställa krav å pappan till barnen!
Det är kul att skapa barnen men sedan inte lika roligt att ta ansvaret för dom när man går skilda vägar!

Borde han ha tänkt på INNAN han satte barnen till värden!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 143
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 754
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 764
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp