jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

S

Sabine

jag har inte sett ngn trav på den sen den föddes, bara tölt o galopp. snygg o jätte trevlig och töltsäker kan jag tro men kan det bli problem att få den att trava?. tänkte höra med er här ni som kan mycket om isisar.
den är efter garri fra reykavik.
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

när den sätts igång i träning så är ju bommar ett bra tips att få den in i travtakten. Dock så stärker den ju tölt-musklerna bak om den töltar redan nu ;)

dock kan jag inte yttra mig så mycket om detta, då båda mina hästar hade ren trav från början...
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

Jag har haft ett par föl som bara visat tölt eller pass under första året, när de blivit större, 1-2-3 så brukar de ha hittat traven också. Men det är inget jag skulle oroa mig för förrän du börjar rida hästen om 3-4 år eller så.
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

grannens islandshingst är uppåt 6-7 år+ och har enbart tölt i hagen, han är dock orörd (skammligt), så han har inte "vuxit" ifrån det :(
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

Don't worry - be happy! De flesta skulle väl vara överlyckliga i din situation! Det ger sig nog med tiden som sagt.:)
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

grannens islandshingst är uppåt 6-7 år+ och har enbart tölt i hagen, han är dock orörd (skammligt), så han har inte "vuxit" ifrån det :(

Sno den vet ja:banana:
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

jag har haft planer :angel: men han är till salu nu och det var en som intresserad av honom, men det var längesen nu... (Guldsnuddur utsalas han; guldklimpen)
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

jag har inte sett ngn trav på den sen den föddes, bara tölt o galopp. snygg o jätte trevlig och töltsäker kan jag tro men kan det bli problem att få den att trava?. tänkte höra med er här ni som kan mycket om isisar.
den är efter garri fra reykavik.


Min kille som är två år i år töltar också bara omkring i hagen. Han töltar och töltar i olika tempon och med höga lyft. :love: Sedan skrittar han och galopperar också men jag har inte sett ett enda travsteg ;). Men när vi var på unghästmönstringen i höstas så visade han plötsligt alla gångarter. Dom kan om dom vill dom små liven :)
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

Tack för alla svar och tips. ja oroar mig inte, var bara lite nyfiken om det var vanligt att det kan vara så. har ju hellre en säker tölt än trav... det blir nog bra när det beger sig sen. hon ska spännas för bredvid körponnyn efter sommaren då lär vi se om det kanske kommer någon trav också.
 
Sv: jag är en nybliven islandsföl ägare. är det bara positivt att den bara töltar.

jag har haft planer :angel: men han är till salu nu och det var en som intresserad av honom, men det var längesen nu... (Guldsnuddur utsalas han; guldklimpen)

Kan du inte Pm:a lite mer info?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 162
Senast: banani
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 806
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 345
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp