Bukefalos 28 år!

Jag är så less på detta..

Ceciliah

Trådstartare
Nu måste jag få gnälla.. för jag känner mig så ledsen och trött på detta..

Det är så att jag får en hel del uppmärksamhet från män som jag verkligen inte vill ha. Och jag är så trött på detta. Jag tror det handlar om att jag råkar vara född med en kropp som är stora bröst/smal midja/stor rumpa. Alltså kurvig.

Några exempel på vad som hänt de senaste veckorna
- märker på tåget i trängseln att jag har en hand innanför min tröja på mitt ena bröst. Hajar till och ser att handen dras bort samtidigt som ett par killar i 30-årsåldern garvar.
-en kille sitter hela resan på tunnelbanan och stirrar på mig. När jag råkar titta dit så tittar han in i mina ögon och slickar sig om munnen. När han går av stannar han och säger att
-du har en drömkropp
Jag säger typ -jaha.
Han fortsätter - det vore roligt att få leka med den någon gång. Kela lite med dina bröst.

Förra helgen var jag på krogen. En kille skrek åt mig när jag skulle gå hem
- öh.. schyssta pattar bruden. Och schysst röv. Dig vore det skönt att knulla.

Samma kväll var jag med att en man kommer fram och lägger sin hand på mitt ena bröst. Jag säger åt honom att sluta. Han garvar och lägger hela sitt huvud mellan mina bröst. Som att han försöker borra ner huvudet. :confused:
Jag hoppar undan. Håller ett vattenglas i handen och skvätter lite vatten på honom. Alltså jag var fortfarande lugn och jag tycker inte att jag betedde mig illa. Men killen skriker att jag är dum i huvudet.

-det går nog inte en dag utan att jag får män som ska stirra på ens bröst eller skrika ellker säga något.

Och jag blir så ledsen. Jag vill bara få vara ifred. Och det känns så sorgligt att jag, 34 år gammal med bra jobb och utbildning och självförtroende ska känna att jag hatar min kropp pga det här. Jag känner alltid att om det kommer ett killgäng så måste jag dölja mina bröst och jag kommer på mig själv ibland att jag går och gömmer mig nästan.

Folk säger att jag ska säga ifrån mer när det händer etc. Men jag vill inte det
Jag vill bara få vara ifred. :arghh:

Vet inte vad jag vill med tråden. Känner mig bara så ledsen. Ska jag bara acceptera det och bita ihop mer. Jag vill inte det.
 
Folk säger att jag ska säga ifrån mer när det händer etc. Men jag vill inte det
Jag vill bara få vara ifred. :arghh:

Jag förstår det, men de kommer inte att skärpa sig helt plötsligt tyvärr. :(
Har du funderat på feministiskt självförsvar något? Det handlar ju inte "bara" om att fysiskt försvara sig, utan också om att hantera sexuella kränkningar och stötta varandra...
 
Nu måste jag få gnälla.. för jag känner mig så ledsen och trött på detta..

Det är så att jag får en hel del uppmärksamhet från män som jag verkligen inte vill ha. Och jag är så trött på detta. Jag tror det handlar om att jag råkar vara född med en kropp som är stora bröst/smal midja/stor rumpa. Alltså kurvig.

Några exempel på vad som hänt de senaste veckorna
- märker på tåget i trängseln att jag har en hand innanför min tröja på mitt ena bröst. Hajar till och ser att handen dras bort samtidigt som ett par killar i 30-årsåldern garvar.
-en kille sitter hela resan på tunnelbanan och stirrar på mig. När jag råkar titta dit så tittar han in i mina ögon och slickar sig om munnen. När han går av stannar han och säger att
-du har en drömkropp
Jag säger typ -jaha.
Han fortsätter - det vore roligt att få leka med den någon gång. Kela lite med dina bröst.

Förra helgen var jag på krogen. En kille skrek åt mig när jag skulle gå hem
- öh.. schyssta pattar bruden. Och schysst röv. Dig vore det skönt att knulla.

Samma kväll var jag med att en man kommer fram och lägger sin hand på mitt ena bröst. Jag säger åt honom att sluta. Han garvar och lägger hela sitt huvud mellan mina bröst. Som att han försöker borra ner huvudet. :confused:
Jag hoppar undan. Håller ett vattenglas i handen och skvätter lite vatten på honom. Alltså jag var fortfarande lugn och jag tycker inte att jag betedde mig illa. Men killen skriker att jag är dum i huvudet.

-det går nog inte en dag utan att jag får män som ska stirra på ens bröst eller skrika ellker säga något.

Och jag blir så ledsen. Jag vill bara få vara ifred. Och det känns så sorgligt att jag, 34 år gammal med bra jobb och utbildning och självförtroende ska känna att jag hatar min kropp pga det här. Jag känner alltid att om det kommer ett killgäng så måste jag dölja mina bröst och jag kommer på mig själv ibland att jag går och gömmer mig nästan.

Folk säger att jag ska säga ifrån mer när det händer etc. Men jag vill inte det
Jag vill bara få vara ifred. :arghh:

Vet inte vad jag vill med tråden. Känner mig bara så ledsen. Ska jag bara acceptera det och bita ihop mer. Jag vill inte det.
Jag hängde inte riktigt med där. Tror du att detta beror på att du är kurvig? Är detta i såna fall något generellt problem som drabbar just kurviga kvinnor? Jag känner många kurviga kvinnor som sällan blir stirrade och aldrig antastade.

Däremot tittade vi(jag och min tjej) en aning för länge, eller någon annan hade kanske tyckt att vi stirrade, en kurvig kvinna som trots -16 graders kyla visade upp för mesta av sina bröst..

Man ska dock aldrig acceptera att folk ta på en. Det är bara skrika högt.
 
Lite krasst tror jag inte att det handlar om hur din kropp ser ut, utan snarare vad de ser att din kropp är. Du blir sannolikt sexuellt trakasserad för att du är kvinna och män har lärt sig att det är acceptabelt att se kvinnor som objekt.

Självklart är det inte så. Och det är inte din kropps fel. Det är deras fel.
 
Först: det här - ditt inlägg - är INTE att gnälla. Du blir utsatt för något som inte bara är rent kränkande och obehagligt för dig personligen utan t.o.m. är emot lagen. Så pass inte-okej är det. Och det är bra att våga prata om.

Sen håller jag med @mandalaki . Det är förstås lätt att säga, men försök vända hatet där det hör hemma. Du har absolut ingenting att skämmas för, däremot har de här jävla snubbarna det. Men jag känner med dig hur tröstlöst det känns. Det är så förjävligt hur skevt samhället fortfarande är ...
 
Jag hängde inte riktigt med där. Tror du att detta beror på att du är kurvig? Är detta i såna fall något generellt problem som drabbar just kurviga kvinnor? Jag känner många kurviga kvinnor som sällan blir stirrade och aldrig antastade.

Däremot tittade vi(jag och min tjej) en aning för länge, eller någon annan hade kanske tyckt att vi stirrade, en kurvig kvinna som trots -16 graders kyla visade upp för mesta av sina bröst..

Man ska dock aldrig acceptera att folk ta på en. Det är bara skrika högt.
Wow, snacka om att misskreditera TS upplevelse fullständigt (och slänga in lite slutshaming också).
 
Folk säger att jag ska säga ifrån mer när det händer etc. Men jag vill inte det
Jag vill bara få vara ifred. :arghh:
Rent krasst så måste man ju tydligt markera att ett beteende inte är acceptabelt om man vill slippa ifrån att bli utsatt för det så lösningen är faktiskt att du biter ifrån ordentligt och om det är ute på krog etc säga till vakterna och som andra sagt det beror nog inte på att de kurvor din kropp har. Sånt där råkar alla kroppstyper ut för.
 
Däremot tittade vi(jag och min tjej) en aning för länge, eller någon annan hade kanske tyckt att vi stirrade, en kurvig kvinna som trots -16 graders kyla visade upp för mesta av sina bröst...
Nej jag visar aldrig upp det mesra av mina bröst om det är det du tror. Har aldrig någon djup urringning.
Jag har trott det handlar om min kropp då männen säger kommentarer om det men det kanske beror på något annat som gör att jag är utsatt oftare än någon annan jag vet. Även mina vänner och familj brukar kommebtera att jag ofta blir utsatt. De har ju också märkt det.
 
Öva ändå på att ryta ifrån, någon gång kanske det börjar komma automatiskt när det händer. Du ska inte behöva ta det. Varför skulle du? Lika lite som någon annan. :mad:
Nu har det gått så långt att du skäms och börjat hata din kropp för vad de gör. Så ska det inte vara.
Visst, de borde ju fatta själva att det de gör är helt åt helvete (inkl. mot lagen) dock verkar det ju inte riktigt vara så, och då kan det ju vara bra om någon upplyser dem om det...
 
Senast ändrad:
Nej jag visar aldrig upp det mesra av mina bröst om det är det du tror. Har aldrig någon djup urringning.
Jag har trott det handlar om min kropp då männen säger kommentarer om det men det kanske beror på något annat som gör att jag är utsatt oftare än någon annan jag vet. Även mina vänner och familj brukar kommebtera att jag ofta blir utsatt. De har ju också märkt det.
Svara inte ens på så urbota korkade inlägg. Han har FULLSTÄNDIGT fel.
 
Rent krasst så måste man ju tydligt markera att ett beteende inte är acceptabelt om man vill slippa ifrån att bli utsatt för det så lösningen är faktiskt att du biter ifrån ordentligt och om det är ute på krog etc säga till vakterna och som andra sagt det beror nog inte på att de kurvor din kropp har. Sånt där råkar alla kroppstyper ut för.
Nja, rent krasst kan man faktiskt kräva att män inte beter sig som ouppfostrade schimpanser. Det är där problemet börjar. Det börjar inte för att kvinnor inte säger ifrån.
 
Rent krasst så måste man ju tydligt markera att ett beteende inte är acceptabelt om man vill slippa ifrån att bli utsatt för det så lösningen är faktiskt att du biter ifrån ordentligt och om det är ute på krog etc säga till vakterna och som andra sagt det beror nog inte på att de kurvor din kropp har. Sånt där råkar alla kroppstyper ut för.
"Sånt där" = sexuella trakasserier? Och det ska bara accepteras för att "alla" kan råka ut för det? Eller va?
 
Nja, rent krasst kan man faktiskt kräva att män inte beter sig som ouppfostrade schimpanser. Det är där problemet börjar. Det börjar inte för att kvinnor inte säger ifrån.
Det är väl så självklart så det inte ens är värt att tjafsa över?

Men när folk ändå trakasserar, så måste man ju säga ifrån helt oavsett om det är kroppen, utseendet eller något annat som kommenteras eller tycker du man bara stilla ska tiga och hoppas de inser helt på egen hand att de är kräk?
 
"Sånt där" = sexuella trakasserier? Och det ska bara accepteras för att "alla" kan råka ut för det? Eller va?
Eller så läser du om och läser rätt, så ser du att jag inte alls tycker att sånt beteende ska accepteras :up:

Men det är ju inte bara kurviga kvinnor med stora bröst, smal midja och stor rumpa som trakasseras på det viset.
 
Det är väl så självklart så det inte ens är värt att tjafsa över?

Men när folk ändå trakasserar, så måste man ju säga ifrån helt oavsett om det är kroppen, utseendet eller något annat som kommenteras eller tycker du man bara stilla ska tiga och hoppas de inser helt på egen hand att de är kräk?
Det är inte så självklart i ditt inlägg, nej. Det kan lätt tolkas som att problemet är att TS och andra kvinnor inte säger ifrån. Därför kändes det viktigt att påpeka var problemet börjar.
 
Jag hyser väl inget hopp om att den här typen av män kommer att ändra sig och upphöra att finnas inom en sådan tidsram att det hjälper dig, men jag tror ändå i första hand på strategier som flyttar tillbaka det obekväma till dem.

Dina exempel är så tydliga att jag nästan mår dåligt av att läsa dem. Den där blandningen av någon sorts uppmärksamhet eller flört, som samtidigt är riktigt djävla nedlåtande och kränkande. Det är fruktansvärt obehagligt.

Jag tror också att feministiskt självförsvar kan vara något. Det handlar inte alls bara om att försvara sig med våld, utan om att hantera den här sortens situationer på sätt som inte skadar ens egen självbild. Det vill säga, på sätt som kan göra att du slipper hata din egen kropp på grund av att män inte respekterar kvinnor.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 805
Senast: Whoever
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 190
Senast: mars
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 532
Senast: Fruentimber
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 658
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp