Jag avskyr att dricka...

Springsteen

Trådstartare
och då syftar jag inte på alkohol, för det har jag knappt ens smakat i mina dagar. (Två gånger har jag tagit en klunk cider. :laugh:)

Jag har det besvärliga problemet att jag hatar att dricka. Punkt. Vatten, mjölk, saft, bubbelvatten och bubbeldricka. Det är vidrigt och jag vill inte. Jag blir lite törstig, men det är inte tillräckligt för att jag ska uppmana mig själv till att dricka något. Vilket leder till att jag konstant är uttorkad.

Det kan gå en hel dag utan att jag kommer ihåg att dricka något. Brukar få i mig kanske 1-2 glas vatten om dagen. Det tar verkligen stopp så fort jag försöker dricka. Spelar ingen roll vad det smakar. :wtf:

Hållbart är det inte, finns det terapi för detta I-landsproblem, eller ska jag bara tvinga mig att dricka även om det känns som om jag ska spy varje gång jag dricker mer än någon mun full och hoppas på att jag vänjer mig?

Detta har pågått i kanske 2-3 år nu. :cautious:
 
och då syftar jag inte på alkohol, för det har jag knappt ens smakat i mina dagar. (Två gånger har jag tagit en klunk cider. :laugh:)

Jag har det besvärliga problemet att jag hatar att dricka. Punkt. Vatten, mjölk, saft, bubbelvatten och bubbeldricka. Det är vidrigt och jag vill inte. Jag blir lite törstig, men det är inte tillräckligt för att jag ska uppmana mig själv till att dricka något. Vilket leder till att jag konstant är uttorkad.

Det kan gå en hel dag utan att jag kommer ihåg att dricka något. Brukar få i mig kanske 1-2 glas vatten om dagen. Det tar verkligen stopp så fort jag försöker dricka. Spelar ingen roll vad det smakar. :wtf:

Hållbart är det inte, finns det terapi för detta I-landsproblem, eller ska jag bara tvinga mig att dricka även om det känns som om jag ska spy varje gång jag dricker mer än någon mun full och hoppas på att jag vänjer mig?

Detta har pågått i kanske 2-3 år nu. :cautious:
Har du provat dricka med sugrör?

En av mina kompisar kan inte dricka ur ett glas. Men med ett sugrör går det bra.
 
Har du provat dricka med sugrör?

En av mina kompisar kan inte dricka ur ett glas. Men med ett sugrör går det bra.


Det har jag inte ens funderat på! Men det har fungerat förr, 1 del coca cola och 3 delar vatten + is går att dricka med sugrör utan att jag mår för dåligt. Avslagen Loka päron med vatten iblandat går också med sugrör.

Får helt enkelt släpa med mig sugrör överallt då, för det fungerar ju bättre än glas. Jag är redan skruttig med dålig blodcirkulation och lågt blodtryck, att vara uttorkad hjälper inte.

Men det är så störigt att få en sådan fix idé. Jag blir så irriterad på mig själv!
 
Strunta i drickat. Man blir inte bättre på att dricka av tvång.

Det finns massvis med väldigt vattning frukt, speciellt just nu. Vattenmelon ! :d Jordgubbar.. annars gurka, isbergssallad, tomater, etc.

Hur funkar isglass för dig? Är det ätbart, då kan du också börja frysa in egen.
I slutändan behöver du vätska, inte nödvändigtvis att dricka saker.
 
Har du kollat upp så att du inte sväljer felaktigt? Det låter inte alls bra att du mår fysiskt dåligt av att dricka. Jag ska ta upp det med en läkare om jag var du.
 

Liknande trådar

Hemmet Hm, vet inte riktigt vilken kategori jag ska lägga det här under. Hem, mat eller kropp och själ? Min kaffebryggare sviker mig. Jag har...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 961
Äldre Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
17 618
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ Nej, jag har ingen förmåga att känna törst. Undantagsfall vid tropisk hetta, hård träning eller lite väl generöst intag av alkohol. Men...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 170
Senast: wizo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp