Jag blir alldeles trött!

Sv: Jag blir alldeles trött!

En gång till.....i första stycket står det att katten satt på spåret när ägaren hämtade den. Givetvis satt den inte PÅ spåret (fel uttryckt av mig) den satt MELLAN spåren.

Ägaren var i alla fall den dagen lite trött på katten men givetvis som alla normala människor glad att den levde.

Om någon skulle komma hem med min katt skulle jag fortfarande bli väldigt glad eftersom det betyder att någon annan tycker att katten är ett värdefullt liv.
Om denna någon kommer hem med katten för att den exempelvis är på "någons" tomt och den inte vill ha katten där får man lösa detta.

Jag stannade (på tillbakavägen) eftersom katten gick planlöst omkring på en blivande byggarbetsplats/parkering. Den gick under en redskapsbod men kom direkt fram, en skygg katt går ut på andra sidan. Jag pratade med den och efter en liten stund kom den fram till mig och kunde utan vidare hanteras. Den gick aldrig helt undan och behövde inte mycket övertalning. Ägaren sa också att han älskar alla människor. En inte helt igenom god egenskap om katten ska vara ute i liknande områden.

Jag tror inte att jag behöver plocka upp katten många gånger, fördelen är att jag nu vet var den bor och kan ringa ägaren. H*n vet då även vem jag är eftersom vi har bekantat oss, till skillnad från om jag bara släppt in den på tomten.
Det var första gången jag såg katten och jag åker väldigt ofta i de kvarteren.

Första inlägget skrev alldeles efter händelsen och jag var en aning irriterad över att kattägare släpper ut sina katter på helt fel ställen. Det som fick igång mig var inställningen " händer det något så gör det" en alltför vanlig attityd.

Nöjd nu?
 

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 549
Senast: WildWilma
·
F
Övr. Katt På vägen när mamma körde mig till ett kalas idag körde vi på en storväg. Så plötsligt small det till rejält i bilen. VAD I ******** VAR...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Ja, som rubriken lyder, det händer alltid nått. Idag då jag och sambon var påväg hem. Tvärnitar pga att det springer ut en liten...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: MinIan
·
Hästmänniskan Lägger in texten jag har på min hemsida rakt av. Men vill uppmärksamma alla på at vara extra försiktiga. Jag kommer jobba för att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
12 773
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp