jag blir förvirrad.

P

prince77

jag blir tom i skallen.
Kan någon förklara vilka alternativ och EXAKT hur det går till.
Jag ska fixa papper på mina ponner för tävling.
Det enda jag har på dom nu är vaccinationsintyg.
HUR går en registrering till?
Man tar ut en som signalimentsbeskriver hästen, och sen då, väljer man själv om den ska chipmärkas ELLER blodtypas ELLER måste man göra både och?
 
Det måste registreras. Har du inga raspapper på dem antar jag att det är Svenska Ridponnyförbundet (kan det heta så?) som hästarna ska registreras i.

Ta kontakt med dem och hör vad som krävs (de var jättetrevliga när jag pratade med dem för något år sedan).
 
jag ska regga dom i asrp.
men det jag undrar är, om man måste både chipmärka OCH blodtypa och om man väljer 1 alternativ, vilket kan tänkas vara billigast?
 
Jag har alltid inbillat mig att detta är två helt olika saker, blodtypa gör man för att säkerställa, märka gör man för att i framtiden kunna identifiera.

Men som sagt; ringt till föreningen de har säkert koll på detta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 033
Senast: Migo
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 758
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 265
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp