Bukefalos 28 år!

Jag flyttar till Linköping! Buketräff?

Om 2-3 veckor flyttar jag äntligen till Linköping!
Jag vill såklart lära känna massa nya människor och kom då på att Buke är fullt av massa härliga människor och hel del i/runt Linköping?

Det skulle vara kul med en buketräff! Finns det nån/några som tycker det låter som en bra idé?
Jag är en helt vanlig (ovanlig?) knasboll som är okomplicerad och som ser det positiva i (nästan) allt. :)

Jag bor i Linköping (både mitt i stan och ute i malmslätt) och träffar jättegärna lite nytt folk här då jag tappat en hel del vänner pga tidigare flyttar/studier. Är dock inte heller senior, "bara" 25 år, och har inte häst.. endast två hundar :)
 
Vad kul att det är så många som vill med! :)
Vad tror ni om 17:e eller 18:e? Jag kan behövs en paus i flyttstöket då! :)
 
Du får träna på dialekten. ;) Jag har bott här i 3½ år och pratar östgötska ibland. Annars har jag jättelätt för att snappa upp dialekter men östgötskan (tack och lov) tar bra lång tid att lära sig. Det är de i Norrköping som pratar som värst. ;)

Jag tycker ärligt talat att de från Rimforsa/Kisa låter värre! :crazy: De från Mjölby kan även de ha en ganska spännande variant... O_o
 
Du får träna på dialekten. ;) Jag har bott här i 3½ år och pratar östgötska ibland. Annars har jag jättelätt för att snappa upp dialekter men östgötskan (tack och lov) tar bra lång tid att lära sig. Det är de i Norrköping som pratar som värst. ;)
Haha, jag vet inte om jag vill bli riktigt så östgötsk(?) så jag byter dialekt. :)
Jag har jobbat ganska mycket i Norrköping genom åren och hört en del hemska dialekter. Värst var en kollega från Krokek!
 
Jag tycker ärligt talat att de från Rimforsa/Kisa låter värre! :crazy: De från Mjölby kan även de ha en ganska spännande variant... O_o
Men tack då:devil:....jag kommer från Rimforsa:p


Men jag pratar INTE den där hemska inhemska Rimforsa dialekten :D
Möjligtvis kan nåt hamna där ibland typ "ordet" gå dääään! :angel:
Översättning: Gå bort! :p
 
Men tack då:devil:....jag kommer från Rimforsa:p


Men jag pratar INTE den där hemska inhemska Rimforsa dialekten :D
Möjligtvis kan nåt hamna där ibland typ "ordet" gå dääään! :angel:
Översättning: Gå bort! :p
:o :D Sorry, vet bara att jag har träffat några som kommer i från skogarna däromkring och deras sätt att prata var ehh... ja, jag tror du förstår. :angel: ;)
 
:o :D Sorry, vet bara att jag har träffat några som kommer i från skogarna däromkring och deras sätt att prata var ehh... ja, jag tror du förstår. :angel: ;)
Jag vet precis vad du menar :laugh: Och jag skäms :o varenda gång man hör dom och alla tycks tro att man måste prata så om man kommer därifrån :angel:
Nu har jag ju bott i Linköping i 15 år så jag är nog "botad" ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 902
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: miumiu
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 887
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 543
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp