Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Det är ändå en lite speciell lek ändå tycker jag iom att det mig veterligen inte finns någon bybo (vad jag kunnat läsa mig till i rollistan -reserverar mig för väldigt ringrostig men ja. Jag tror så. Alla har specialroller t.o.m. ulvarna ? Har jag greppat det rätt ? Och alla goda på ett eller annat sätt också

Så alla kommer inte vilja bli lynchade idag -dvs kämpa för att vara kvar.

Håller på att läsa ikapp -har bara hunnit se de senaste inläggen hittills.
Fast du konstaterade ju förut att det finns 13 roller namngivna men kärleksparet är ju utöver de rollerna?
Dvs, antingen finns det en bybo eller så är nån roll dubbel?

(med reservation för felräkning/tänk, väldigt trött ikväll 🙂)

Är det här leken när alla röstar på autocorrect ? :idea:

Jag reagerade på att elo inte fattade att det var just den ovan nämnde boven i Mirtais inlägg. Är det ett sammanträffande att autocorrect just valde orden onda lyan istället för obligatoriska frågan, vem använder ens onda lyan? . Men gör det Mirtai skum eller hugger Elo bara en enkel röst?

cirkus röstar på därför på Elo

Röstlista DL1

13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea
18: 43 Elo röstar på Mirtai
18:43 Emtherlia röstar på Habina
20:25 bollen__ röstar på LenaH
20:43 Artline röstar på Habina
21:13 cirkus röstar på Elo

Qitis 1
Fio 1
Kilauea 1
Mirtai 1
Habina 2
LenaH 1
Elo 1

Fast du konstaterade ju förut att det finns 13 roller namngivna men kärleksparet är ju utöver de rollerna?
Dvs, antingen finns det en bybo eller så är nån roll dubbel?

(med reservation för felräkning/tänk, väldigt trött ikväll 🙂)
Ja det finns tvillingar vilket någon kommenterade och då stämmer det ju att det inte finns någon bybo.

Är det här leken när alla röstar på autocorrect ? :idea:

Jag reagerade på att elo inte fattade att det var just den ovan nämnde boven i Mirtais inlägg. Är det ett sammanträffande att autocorrect just valde orden onda lyan istället för obligatoriska frågan, vem använder ens onda lyan? . Men gör det Mirtai skum eller hugger Elo bara en enkel röst?

cirkus röstar på därför på Elo
Min telefon vill alltid rösta på @qitis 🙈

Varför är inte alternativet att lägga en andraröst på Mirtai om det även är din teori?

Att rösta på Emtherlia som förvränger ditt namn är mer rimligt än på någon som har samma teori som dig

För att det verkligen var en urusel teori på Mirtai. ;)

Jag börjar bli stressad, jag kommer ju inte hinna ändra röst om jag inte ens har lagt första än!

Det känns lite elakt att tycka att det är bra att alla dör :rofl: men så kanske detta är en hint från en ensamvarg?
bollen__ röstar på LenaH

Jag tänker mer att det är du som är ensamvarg med tanke på att du skriver "men så kanske detta är en hint från en ensamvarg" Ja om man tolkar det så.

fio röstar därmed på bollen

Alltså jag vet inte jag. Det är tydligen en lek skräddarsydd till dig (bortskämda vi börjar bli…) men det här känns ändå lite ulvigt. Som god vill man väl vara kvar och leta onda? Men jag förstår ändå andemeningen.

Då jag vill rädda kvar mig själv i leken en stund till iaf och fortfarande tycker att LenaH är mest skum med att hon inte vill vara kvar och leta onda.

Habina röstar på LenaH

Röstlista DL1

21:19 fio röstar på bollen

Qitis 1
Fio 1
Kilauea 1
Mirtai 1
Habina 2
LenaH 1
Elo 1
bollen 1

Hm.
Jag gillar ju andraröster i DL1 och nu kom ju en på bollen som jag tycker är skum som röstar på mig men Habinas röst kom ju lite från ingenstans också och nja, jag åkte ut tidigt i förra leken och är väl inte jättesugen på att lynchas tidigt i denna också.

Så då får det bli så här: LenaH röstar på Habina för att jag tycker det är skumt att inte vilja rösta på någon man har en teori om (Mirtai) utan överväger att rösta på en felstavning och sen röstar på nån som skrev en uppenbart skämtsam kommentar som inte med bästa vilja i världen kan tolkas som nån slags hint.

Jag försöker få lite kontur i tankarna här.
Kilauea röstar först av alla (t.o.m. före BSF -vilket är en bedrift i sig ! ). Och hon röstar på mig med en teori att jag skulle vilja visa mig som ensamvarg om jag fattade det hela rätt ?
Undrar om hon själv försökte göra det med den tidiga rösten med den motiveringen blir min fundering. (Sedan kan det precis lika gärna vara en typisk dl1 röst såklart)

Sedan kommer elos röst på Mirtai vilket jag tycker känns väldigt enkel iom att hon trycker på att Mirtai skulle försagt sig. ? Onda lyan brukar inte vara vad man skriver öht. Möjligen goda lyan men Mirtai själv har skrivit att det skulle vara ett svar till obligatoriska frågan. Elo har en förmåga (liksom även jag att bli misstänkt dock )

Bollens röst på LenaH känns också enkel (men det brukar iofs de flesta rösterna i dl 1 vara -men känns lite precis som kilaueas röst lite som att häpp -se på mig -jag är den som är en vän ). Det finns bara en ensamvarg väl ?!

Baserat på dessa tankar så väljer att rösta på någon av de jag ändå känner kan försökt vinka till ulvarna att den är ensamvargen
Baserat på detta röstar jag
Qitis på bollen

Röstlista DL1

21:19 fio röstar på bollen
21:20 Habina röstar på LenaH
21:26 LenaH röstar på Habina
21:27 Qitis på bollen

Qitis 1
Fio 1
Kilauea 1
Mirtai 1
Habina 3
LenaH 2
Elo 1
bollen 2

Äsch, jag vill faktiskt hellre rösta på bollen än Habina, så:
LenaH ändrar röst till bollen
för att det är en väldigt svag första röst att tolka att man är ond för att man gillar att inte leken blir för långdragen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka