Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Röstlista DL1

13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea
18: 43 Elo röstar på Mirtai
18:43 Emtherlia röstar på Habina
20:25 bollen__ röstar på LenaH
20:43 Artline röstar på Habina
21:13 cirkus röstar på Elo
21:19 fio röstar på bollen__
21:20 Habina röstar på LenaH

21:26 LenaH röstar på Habina
21:27 Qitis på bollen__
21:30 LenaH ändrar röst till bollen__

bollen__ Ond självmordbombare

Så lite tankar från mig då...

Kilauea hade en tanke på LenaH som ulv ifall bollen__ hade varit psykopat. Nu var inte bollen__ det, men även om hon varit det så känns det inte som det bästa valet av LenaH i det läget?

bollen__ röstar på LenaH. Alibi är aldrig omöjligt såklart - men jag väljer att för tillfället sätta LenaH åt sidan.

fio och qitis röstar också på bollen__. Av dem hade ffa qitis inte behövt rösta där om de satt i lyan tillsammans. Så även där tror jag att jag kan sätta qitis åt sidan för tillfället. Möjligen även fio.

Ingen annan, förutom Habina och LenaH får fler röster på sig, och ingen av dem kommer efter att bollen__ fått sin andra röst. Visst, vi pratar om ett tidsspann på tre minuter, men ändå - det finns inga räddningsröster för bollen__s räkning.

En trogen deltagare är hon, och har även gjort lekar som minns än. Kanske är hon till och med ondare än mig som LL (vilket är egentligen värst, att alla som dör är goda eller att ingen vet vem som dog?). Men ack vilket öde, att trots att ha gjort så mycket så är det ens alterego som hamnar i hall of fame.

I natt dog Habina som var tvilling.

Finns det någon dold information i leken? Det gör inte det va? Ev statistik?

Jag tycker alltid @LenaH känns skum eftersom hon röständrar så mycket men nu var det ju bra och eftersom bollen visade sig vara ond så tycker jag genast Lena känns godare! 😀 För man offrar väl inte en kompis i första DL?

Röstlista DL1

Habina tvilling

Finns det någon dold information i leken? Det gör inte det va? Ev statistik?

Jag tycker alltid @LenaH känns skum eftersom hon röständrar så mycket men nu var det ju bra och eftersom bollen visade sig vara ond så tycker jag genast Lena känns godare! 😀 För man offrar väl inte en kompis i första DL?
Inte med en sådan röständring i alla fall tänker jag. Iom att hon röstade för att rädda sig själv så spelade det ingen roll vem av Habina och bollen__ som hon röstade på.

Röstlista DL1

Habina tvilling

Jag funderar på vad statistiker eventuellt kan veta.

(Får 2 gånger under leken välja att vid nattDL få reda på hur många som röstade på en god föregående lynch. Anges i procent (<=50%, >50%).)

Vi vet att onda sidan hade 3 röstar och goda sidan hade 2. Jag tänker inte nämnvärt men 6 röstar borde vara 50 %.

Det är 8 personer som har fått röster på sig. Är Lena ond och alla de övriga onda fått röster så är det möjligt att se det.

Om lena är god. Och de övriga onda har fått röster så är det 50/50. Nu börjar min hjärnverksamhet ta slut men eventuellt vet någon om man ska fokusera på de som har röster på sig eller om man ska blicka vidare?

En trogen deltagare är hon, och har även gjort lekar som minns än. Kanske är hon till och med ondare än mig som LL (vilket är egentligen värst, att alla som dör är goda eller att ingen vet vem som dog?). Men ack vilket öde, att trots att ha gjort så mycket så är det ens alterego som hamnar i hall of fame.

I natt dog Habina som var tvilling.

Vilken underbar text! :heart: :heart :heart

Röstlista DL1

Habina tvilling

Jag tror inte att att Lena och Q är i lyan pågrund av de sena bollen rösterna. Fio kan ha alibiröstat men jag vet inte om det är hennes grej? Men henne lägger jag nog åt sidan ett tag.

Mirtais felskrivning var så konstig så jag utesluter inte hjärnsläpp pågrund av att hon är ond. Men den teorin är för svag för att hålla henne som något annat än neutral. Men den finns i bakhuvudet om hon skulle bli skum.

Jag vet inte hur lätt det är att hitta ulvar bland första dagsrösterna men jag funderar lite över de första rösterna av Kilauea och bsf. De motiveringar sina röster med att det kan vara hintar av ensamvargen. De är lite förlåtande för att de röstade först och med en riktig teori. Men är de ulvar så är det också naturligt att de har letat efter ensamvarg och använder det som teori.

Det är också möjligt att bsf själv är ensamvargen. Hon skriver rätt ut i motiveringen att "hon inte vill bli äten".

Röstlista DL1

Habina tvilling

Jag tror inte att att Lena och Q är i lyan pågrund av de sena bollen rösterna. Fio kan ha alibiröstat men jag vet inte om det är hennes grej? Men henne lägger jag nog åt sidan ett tag.

Mirtais felskrivning var så konstig så jag utesluter inte hjärnsläpp pågrund av att hon är ond. Men den teorin är för svag för att hålla henne som något annat än neutral. Men den finns i bakhuvudet om hon skulle bli skum.

Jag vet inte hur lätt det är att hitta ulvar bland första dagsrösterna men jag funderar lite över de första rösterna av Kilauea och bsf. De motiveringar sina röster med att det kan vara hintar av ensamvargen. De är lite förlåtande för att de röstade först och med en riktig teori. Men är de ulvar så är det också naturligt att de har letat efter ensamvarg och använder det som teori.

Det är också möjligt att bsf själv är ensamvargen. Hon skriver rätt ut i motiveringen att "hon inte vill bli äten".

Jag vet inte riktigt, igår tänkte jag på samma som Kilauea gjorde nedan. Att om både bollen och habina var onda med LenaH skulle det ju inte spela så stor roll vem Lena skickade ut av sina kollegor. Nu vet vi ju att Habina var god och då framstår det, precis som du säger, som en onödig röständring av @LenaH om hon var ond tillsammans med bollen.

Ond som i psykopaten alltså, det är väl den enda onda som drar med sig en god om den lynchas?
Så det skulle ju fortfarande kunna göra både dig och LenaH till ulvar och hon räddade dig.
Eller så är en av er onda, eller bägge goda.

Edit: rättade stavfel (från å till ä)

@fio är jag dock inte alls beredd att lägga åt sidan pga rösten på bollen. Det var trots allt en förstaröst och inte kunde hon veta att det skulle komma två röster till sen.

Röstlista DL1

Habina tvilling

Nja, det är ju i citations tecken som att det är så jag tolkar fios inlägg.
Det blir ju som jag påstår att du har skrivit att "du inte vill bli äten" i detta inlägget.

Ska jobba, så vill rösta innan jag börjar.

Funderar på om detta kan vara en hint från ensamvargen till lyan?
Att feåga om samma och ff att fråga om käket lite "hej ät inte mej"?
Långsökt? Troligen. Men det får bli så nu.

Blacksmithfarm röstar på fio

Nja, det är ju i citations tecken som att det är så jag tolkar fios inlägg.
Det blir ju som jag påstår att du har skrivit att "du inte vill bli äten" i detta inlägget.
Är det ensamvarg så hade ditt röstinlägg varit en riktigt snygg hint.

Men ja, det kan du ju rimligtvis påstå 😂 det här kan bli snurrig om vi är fler som använder den meningen.

Är det här leken när alla röstar på autocorrect ? :idea:

Jag reagerade på att elo inte fattade att det var just den ovan nämnde boven i Mirtais inlägg. Är det ett sammanträffande att autocorrect just valde orden onda lyan istället för obligatoriska frågan, vem använder ens onda lyan? . Men gör det Mirtai skum eller hugger Elo bara en enkel röst?

cirkus röstar på därför på Elo
Jag är visserligen tacksam för att cirkus försvarar mig men jag tycker ändå att det är lite skumt att hon så fort avskriver mig när jag trots allt gör en märklig felskrivning. Folk har liksom blivit lynchade för mindre...

Mirtai röstar på cirkus

Har fullt upp resten av eftermiddagen/kvällen så lägger en röst nu för säkerhets skull.

Röstlista DL1

Habina tvilling

Jag skulle också behöva rösta nu.
Det enda jag, och andra, hittills verkar ha räknat ut är vilka som är minst troligt onda. Inte jättehjälpsamt för att veta vem man ska rösta på...

Så jag erkänner att det här är en väldigt enkel röst jag lägger nu. Men. Emtherlia, Artline och LenaH röstade på Habina. Lenah ändrade sig. Det lämnar Emtherlia och artline. Emtherlia la första rösten och kunde inte veta att det skulle komma fler.
Så eftersom Habina var god och Artline la en andraröst på henne igår så.

Blacksmithfarm röstar på Artline.

Hon behövde ju rösta tidigt pga resa, hann kanske inte?

Äsch då, mitt flyg blev försenat och jag hann helt enkelt inte rodda med passkontroll och röstning samtidigt. Borde ha slängt iväg en säkerhetsröst då risken var hög att det skulle bli så här :( Jag är på konferens den här veckan så allting är lite upp och ner.

Min säkerhetsröst igår som jag borde ha lagt hade fallit på Habina för jag tycker ändå att det är mest ulvigt med en komplicerad lek med mycket information. Lätt för ulvar att kollra bort goda då tror jag, och hälfen ulvar (!!!) är väl ändå något en ulv gärna hade haft?

Jag ska läsa igenom leken ordentligt och lägga en ordentlig säkerhetsröst innan DL ikväll.

Jag skulle också behöva rösta nu.
Det enda jag, och andra, hittills verkar ha räknat ut är vilka som är minst troligt onda. Inte jättehjälpsamt för att veta vem man ska rösta på...

Så jag erkänner att det här är en väldigt enkel röst jag lägger nu. Men. Emtherlia, Artline och LenaH röstade på Habina. Lenah ändrade sig. Det lämnar Emtherlia och artline. Emtherlia la första rösten och kunde inte veta att det skulle komma fler.
Så eftersom Habina var god och Artline la en andraröst på henne igår så.

Blacksmithfarm röstar på Artline.
Ja den är lätt då vi inte vet vilka som röstat på goda och att någon måste lägga första andra rösten.

Men det är ändå rimligt att du röstar på mig nu med tanke på vad vi vet. Det vore konstigare om du misstänkte Kilauea för att använt liknande teori som dig.

Under förutsättning att vi tänker hyfsat lika förutom att jag tror att du kan vara ond.

Sedan kan eventuellt två st vara trollade. Om bfs är i lyan så kan jag kan jag tänka mig att det kommer fler röster på mig. Om bfs själv är trollad, ja då vet jag inte vad de säger om bsf.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka