Jag har cancer

Jag behöver bara skriva av mig lite.

Igår fick jag beskedet som jag på ett sätt vetat om redan sedan Lucia när jag undersöktes första gången. Jag har cancer. Jag är 31 år, nybliven mamma och har bröstcancer.

Jag trodde att jag var förberedd på beskedet. Jag hade redan sett diagnosen på 1177 och redan innan lagt ihop ett och ett, men att öppna dörrarna till hela den här apparaten har varit jobbig. Allas reaktioner när jag har berättat har varit överväldigande. Så mycket stöd och omtanke, men samtidigt många upprörda känslor.

Tårarna har runnit mer eller mindre konstant sedan igår. Det blev inte mycket sömn inatt. Jag har fått sömntabletter som jag ska prova ikväll och hoppas på att få sova. Ångesten, tårarna, tankarna är hemska när det är tyst.

Dottern. 8 månader, och min största skräck just nu är att inte överleva. Då kommer hon aldrig minnas mig. Jag får energi av hennes skratt, hennes bus och hennes leende. Allt känns så overkligt. Kommer jag missa mycket av hennes uppväxt och utveckling på grund av den här helvetessjukdomen? Kommer jag orka ta hand om henne?

Det är läskigt att inte veta hur allt kommer bli. På måndag är det uppstartsmöte på Onkologen. Cellgifter är anhalt 1. Om allt går enligt plan så blir det operation och strålning om kanske ett halvår.

Nyåret känns som allt annat än gott. 2022 kommer bli mitt jobbigaste år hittills.
 

20230524_011322.jpg
 
Vet inte vad jag ska säga, det var inte så här det skulle bli :heartheart:heart
Tänker på dig följt tråden men missat den sista vändningen.

Fuck cancer
 
Jag vet inte om jag borde skriva detta men ts (som jag följer på Instagram) har drabbats av ovanliga komplikationer. En del av mig vill starta en insamling till familjen då jag utgår från att (numera❤️) maken inte kan jobba fullt. Jag vet inte hur reglerna ser ut och om någon har en mer personlig relation till ts och kan förmedla ev bidrag?
 
Jag vet inte om jag borde skriva detta men ts (som jag följer på Instagram) har drabbats av ovanliga komplikationer. En del av mig vill starta en insamling till familjen då jag utgår från att (numera❤️) maken inte kan jobba fullt. Jag vet inte hur reglerna ser ut och om någon har en mer personlig relation till ts och kan förmedla ev bidrag?

Jag har TS på Facebook (vi har pluggat ihop för ett gäng år sedan :)), men det kanske finns någon här som känner henne närmare?
 
Jag har TS på Facebook (vi har pluggat ihop för ett gäng år sedan :)), men det kanske finns någon här som känner henne närmare?
Har du tid så swishar jag. Jag känner så mycket för ts och den situationen de hamnat i. Är utomlands och jobbar en vecka from imorgon men kan som sagt försöka sätta upp nåt om jag hinner :). Jag tror den här familjen behöver det efter Å mycket sjukskrivning och småbarn på det…
 
Har du tid så swishar jag. Jag känner så mycket för ts och den situationen de hamnat i. Är utomlands och jobbar en vecka from imorgon men kan som sagt försöka sätta upp nåt om jag hinner :). Jag tror den här familjen behöver det efter Å mycket sjukskrivning och småbarn på det…
Jag tänker att man kanske borde kontakta TS först, det finns ju personer som tycker att sånt är lite integritetskränkande. Och jag vet inte hur hon känner faktiskt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp