Jag har cancer

Jag behöver bara skriva av mig lite.

Igår fick jag beskedet som jag på ett sätt vetat om redan sedan Lucia när jag undersöktes första gången. Jag har cancer. Jag är 31 år, nybliven mamma och har bröstcancer.

Jag trodde att jag var förberedd på beskedet. Jag hade redan sett diagnosen på 1177 och redan innan lagt ihop ett och ett, men att öppna dörrarna till hela den här apparaten har varit jobbig. Allas reaktioner när jag har berättat har varit överväldigande. Så mycket stöd och omtanke, men samtidigt många upprörda känslor.

Tårarna har runnit mer eller mindre konstant sedan igår. Det blev inte mycket sömn inatt. Jag har fått sömntabletter som jag ska prova ikväll och hoppas på att få sova. Ångesten, tårarna, tankarna är hemska när det är tyst.

Dottern. 8 månader, och min största skräck just nu är att inte överleva. Då kommer hon aldrig minnas mig. Jag får energi av hennes skratt, hennes bus och hennes leende. Allt känns så overkligt. Kommer jag missa mycket av hennes uppväxt och utveckling på grund av den här helvetessjukdomen? Kommer jag orka ta hand om henne?

Det är läskigt att inte veta hur allt kommer bli. På måndag är det uppstartsmöte på Onkologen. Cellgifter är anhalt 1. Om allt går enligt plan så blir det operation och strålning om kanske ett halvår.

Nyåret känns som allt annat än gott. 2022 kommer bli mitt jobbigaste år hittills.
 

Jag tänker att man kanske borde kontakta TS först, det finns ju personer som tycker att sånt är lite integritetskränkande. Och jag vet inte hur hon känner faktiskt.
Jag håller helt med, tog bort ett inlägg där jag skrev att jag kunde kontakta hennes man just för att jag insåg att det blev lite gränslöst. Det var gränslöst för mig att göra en uppdatering om ts också, men som sittandes i liknande sits i livet (minus cancer) så vill jag verkligen kunna bidra till familjen om jag kan. Så du har helt rätt. Jag hoppas någon här har närmare kontakt och kan sälja in det på ett bra sätt eller att de faktiskt inte vill:) min tanke var främst att det lilla barnet ska få möjligheter att göra saker trots sjukdom och vad det iaf hade varit hos oss, begränsad ekonomi om bara en eller ingen av föräldrarna kan jobba. Att få göra något normalt i en så orättvis värld.
 
Jag har fått svar från hennes närmsta vän, genom min stallkompis. Hon skriver:

”Jag säger ja direkt, hon skulle uppskatta det. Det vet jag med säkerhet också ❤️

Och:

”Kanske kan du också hälsa att hennes häst är tillsalu om någon vet någon som letar”.

Jag vet inte hur man praktiskt gör en Bukeinsamling. Engagerar mig gärna om någon har förslag (ville svara kort nu bara, har lite jobb som väntar).
 
Jag har fått svar från hennes närmsta vän, genom min stallkompis. Hon skriver:

”Jag säger ja direkt, hon skulle uppskatta det. Det vet jag med säkerhet också ❤️

Och:

”Kanske kan du också hälsa att hennes häst är tillsalu om någon vet någon som letar”.

Jag vet inte hur man praktiskt gör en Bukeinsamling. Engagerar mig gärna om någon har förslag (ville svara kort nu bara, har lite jobb som väntar).
I de Bukeinsamlingar jag känner till har vi swishat till någon som känner personen som är mål för insamlingen, och sedan har pengarna förts till hen.

Vad gäller hästen har jag ingen i bekantskapskretsen som jag vet letar häst, men kan alltid dela en facebookpost om saluhäst sån finns
 
Jag har fått direktkontakt med Anna nu, Martys bästa vän. Hon och Marty har pratat om att berätta hur läget är och det är okej att skriva här till er alla som bryr er.

Uppdatering av Marty är att hon nu är riktigt dålig. Synen och rörelseförmågan är helt borta. Hon har sedan några dagar även svårt att prata och svälja.

Anna har också pratat med Martys man om insamlingen och han blev rörd ❤️
Anna kan tänka sig att ta emot bidragen och se till att de kommer fram. Jag tänker att det smidigaste kanske är att jag gör ett eget inlägg här i tråden, och alla som gillar/hjärtar/reagerar på det får ett grupp-pm med telefonnummer till Annas Swish.
 
Jag har fått direktkontakt med Anna nu, Martys bästa vän. Hon och Marty har pratat om att berätta hur läget är och det är okej att skriva här till er alla som bryr er.

Uppdatering av Marty är att hon nu är riktigt dålig. Synen och rörelseförmågan är helt borta. Hon har sedan några dagar även svårt att prata och svälja.

Anna har också pratat med Martys man om insamlingen och han blev rörd ❤️
Anna kan tänka sig att ta emot bidragen och se till att de kommer fram. Jag tänker att det smidigaste kanske är att jag gör ett eget inlägg här i tråden, och alla som gillar/hjärtar/reagerar på det får ett grupp-pm med telefonnummer till Annas Swish.
Så fruktansvärt, och så fint det du gör ❤️
 
Obegripligt fruktansvärt och orättvist, alla ord känns så futtiga... 💔😭
Mina varmaste tankar till Martys nära och kära.

(Hade en vän i liknande situation - hon fick diagnos när hon födde sin son... Hon bestämde sig för att uppleva hans ettårsdag och gick bort dagen efter. 😭 )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp