Bukefalos 28 år!

Jag har cancer

Jag behöver bara skriva av mig lite.

Igår fick jag beskedet som jag på ett sätt vetat om redan sedan Lucia när jag undersöktes första gången. Jag har cancer. Jag är 31 år, nybliven mamma och har bröstcancer.

Jag trodde att jag var förberedd på beskedet. Jag hade redan sett diagnosen på 1177 och redan innan lagt ihop ett och ett, men att öppna dörrarna till hela den här apparaten har varit jobbig. Allas reaktioner när jag har berättat har varit överväldigande. Så mycket stöd och omtanke, men samtidigt många upprörda känslor.

Tårarna har runnit mer eller mindre konstant sedan igår. Det blev inte mycket sömn inatt. Jag har fått sömntabletter som jag ska prova ikväll och hoppas på att få sova. Ångesten, tårarna, tankarna är hemska när det är tyst.

Dottern. 8 månader, och min största skräck just nu är att inte överleva. Då kommer hon aldrig minnas mig. Jag får energi av hennes skratt, hennes bus och hennes leende. Allt känns så overkligt. Kommer jag missa mycket av hennes uppväxt och utveckling på grund av den här helvetessjukdomen? Kommer jag orka ta hand om henne?

Det är läskigt att inte veta hur allt kommer bli. På måndag är det uppstartsmöte på Onkologen. Cellgifter är anhalt 1. Om allt går enligt plan så blir det operation och strålning om kanske ett halvår.

Nyåret känns som allt annat än gott. 2022 kommer bli mitt jobbigaste år hittills.
 

Det är en SWB-valack född 17 tror jag. Om jag ska tolka bilder så är den typ 170, mörkbrun. Lite efter i utbildningen efter allt som hänt. Men snäll. Tror den är dressyrstammad, men är inte säker. Kallas Korre.
De två jag vet letar aktivt nu letar läromästare båda två. Men jag håller öronen öppna. Snälla hästar vill alla ha ♥️
 
Någon som vet om man kan starta en grupp och lägga till fler efterhand?

@Mineur kanske kan svara?
Hon hjälpte till en annan gång
Tror att man behöver vara moderator eller admin för att kunna starta en konversation med fler än 5 användare samtidigt OCH för att kunna lägga till folk i efterhand, men jag hjälper självklart gärna till! @emma-vsm kanske kan kan skicka ett PM till mig med de användarnamn som ska inkluderas, samt vilket nummer som gäller för Swish, så startar jag en gruppkonversation ikväll eller imorgon. Sen kan jag lägga till fler användare allteftersom nya namn droppar in och vill vara med. Låter det ok?
 
Jag har fått direktkontakt med Anna nu, Martys bästa vän. Hon och Marty har pratat om att berätta hur läget är och det är okej att skriva här till er alla som bryr er.

Uppdatering av Marty är att hon nu är riktigt dålig. Synen och rörelseförmågan är helt borta. Hon har sedan några dagar även svårt att prata och svälja.

Anna har också pratat med Martys man om insamlingen och han blev rörd ❤️
Anna kan tänka sig att ta emot bidragen och se till att de kommer fram. Jag tänker att det smidigaste kanske är att jag gör ett eget inlägg här i tråden, och alla som gillar/hjärtar/reagerar på det får ett grupp-pm med telefonnummer till Annas Swish.
Jag finner inte ord. Så fruktansvärt orättvist. :cry: Mina tankar till Marty och hennes familj :heart :heart
 
Hej alla,

Tobias heter jag, det är jag som är maken till Marty.
Vill börja med tacka alla för fina ord, engagemang och som stöttar så gott det går i den vändning som livet tog.

Martina är som tidigare förklarat i dåligt skick, hon har blivit helt blind, tappat nästan all motorik och talet försvinner mer och mer. Än så länge har vården ingen förklaring till vad som hänt eller hur man ska kunna göra något åt saken. Nuvarande hypotes är att det är relaterat till cancerbehandlingen, en brutal biverkning på något sätt. Det tråkiga är att ingenting verkar bita trots att de har slängt massor med olika mediciner och behandlingar på Martina.

Jag besöker Martina varje dag, så jag ska berätta för henne nästa gång jag pratar med henne att hon har fått många tankar även härifrån. Det är underbart att se och höra alla som bryr sig om henne, det värmer hos både henne och mig.

Vi är numera äkta makar, vi gifte oss den 16/5. Det blev en väldigt bra stund i all oreda, och väldigt skönt att det blev av. En fantastisk mors dag hade vi också, jag kunde ta med Martina ut i rullstol och till min mamma som bor väldigt nära sjukhuset. Väl där så fick hon Ines i famnen och en katt i knät, så det gjorde henne väldigt gott.

Vad gäller Korre (Korazon) så har jag tyvärr väldigt dålig koll på det mesta, men jag är tacksam för all assistans med allt som jag får från olika håll. Det är värt väldigt mycket.

En insamling är jättesnällt, verkligen. Det känns lite konstigt att det är någon som kan tänka sig att göra något sådant för oss, så jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Men det är rörande på många sätt och vis.

Slutligen vill jag bara tacka för allt ännu en gång, så får vi se när/om jag kommer hit igen och skriver eller ifall det blir Martina som kan vara med och knåpa ihop något!
 
Tror att man behöver vara moderator eller admin för att kunna starta en konversation med fler än 5 användare samtidigt OCH för att kunna lägga till folk i efterhand, men jag hjälper självklart gärna till! @emma-vsm kanske kan kan skicka ett PM till mig med de användarnamn som ska inkluderas, samt vilket nummer som gäller för Swish, så startar jag en gruppkonversation ikväll eller imorgon. Sen kan jag lägga till fler användare allteftersom nya namn droppar in och vill vara med. Låter det ok?
Tack, jättebra! Skickar till dig senare ikväll eller senast imorgon fm!
 
Hej alla,

Tobias heter jag, det är jag som är maken till Marty.
Vill börja med tacka alla för fina ord, engagemang och som stöttar så gott det går i den vändning som livet tog.

Martina är som tidigare förklarat i dåligt skick, hon har blivit helt blind, tappat nästan all motorik och talet försvinner mer och mer. Än så länge har vården ingen förklaring till vad som hänt eller hur man ska kunna göra något åt saken. Nuvarande hypotes är att det är relaterat till cancerbehandlingen, en brutal biverkning på något sätt. Det tråkiga är att ingenting verkar bita trots att de har slängt massor med olika mediciner och behandlingar på Martina.

Jag besöker Martina varje dag, så jag ska berätta för henne nästa gång jag pratar med henne att hon har fått många tankar även härifrån. Det är underbart att se och höra alla som bryr sig om henne, det värmer hos både henne och mig.

Vi är numera äkta makar, vi gifte oss den 16/5. Det blev en väldigt bra stund i all oreda, och väldigt skönt att det blev av. En fantastisk mors dag hade vi också, jag kunde ta med Martina ut i rullstol och till min mamma som bor väldigt nära sjukhuset. Väl där så fick hon Ines i famnen och en katt i knät, så det gjorde henne väldigt gott.

Vad gäller Korre (Korazon) så har jag tyvärr väldigt dålig koll på det mesta, men jag är tacksam för all assistans med allt som jag får från olika håll. Det är värt väldigt mycket.

En insamling är jättesnällt, verkligen. Det känns lite konstigt att det är någon som kan tänka sig att göra något sådant för oss, så jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Men det är rörande på många sätt och vis.

Slutligen vill jag bara tacka för allt ännu en gång, så får vi se när/om jag kommer hit igen och skriver eller ifall det blir Martina som kan vara med och knåpa ihop något!

Tobias: Er situation är hjärtskärande och jag håller er i mina tankar :heart Stort grattis till giftermålet :love:

Martina är en av de jag "följt" länge här på Buke, mycket tack vare katterna eftersom jag också är kattägd. Vi på Katt är ett tight gäng som är styrda med järntassar av våra fyrbenta vänner.
 
Finner inga ord. Försökt formulera mig flera gånger men nä, det blir bara fel och konstigt.
Livet är så sjukt orättvist :cry: :heart .


Men stort grattis till giftermålet :heart @Marty
 
Hej alla,

Tobias heter jag, det är jag som är maken till Marty.
Vill börja med tacka alla för fina ord, engagemang och som stöttar så gott det går i den vändning som livet tog.

Martina är som tidigare förklarat i dåligt skick, hon har blivit helt blind, tappat nästan all motorik och talet försvinner mer och mer. Än så länge har vården ingen förklaring till vad som hänt eller hur man ska kunna göra något åt saken. Nuvarande hypotes är att det är relaterat till cancerbehandlingen, en brutal biverkning på något sätt. Det tråkiga är att ingenting verkar bita trots att de har slängt massor med olika mediciner och behandlingar på Martina.

Jag besöker Martina varje dag, så jag ska berätta för henne nästa gång jag pratar med henne att hon har fått många tankar även härifrån. Det är underbart att se och höra alla som bryr sig om henne, det värmer hos både henne och mig.

Vi är numera äkta makar, vi gifte oss den 16/5. Det blev en väldigt bra stund i all oreda, och väldigt skönt att det blev av. En fantastisk mors dag hade vi också, jag kunde ta med Martina ut i rullstol och till min mamma som bor väldigt nära sjukhuset. Väl där så fick hon Ines i famnen och en katt i knät, så det gjorde henne väldigt gott.

Vad gäller Korre (Korazon) så har jag tyvärr väldigt dålig koll på det mesta, men jag är tacksam för all assistans med allt som jag får från olika håll. Det är värt väldigt mycket.

En insamling är jättesnällt, verkligen. Det känns lite konstigt att det är någon som kan tänka sig att göra något sådant för oss, så jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Men det är rörande på många sätt och vis.

Slutligen vill jag bara tacka för allt ännu en gång, så får vi se när/om jag kommer hit igen och skriver eller ifall det blir Martina som kan vara med och knåpa ihop något!
Tobias, vilken fruktansvärd situation ni är i. Och Martina. Vad fint att ni fick ett fint bröllop. ❤️ Håller tummarna för förbättring.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp