Jag HATAR min kropp

Kanske ska börja med trigger varning för vissa kanske tycker sånthär är jobbigt ❤️ Men det är om kroppen och om äckel saker och annat.
Men jag bara vill skriva lite hur jag känner och det är att jag HATAR min kropp. Verkligen HATAR mer än ALLT annat.
Och jag vet att man ska tänka possitivt och att man ska försöka att upp skatta sin kropp och så. Och att man ska tänka vad den klarar och vad den är bra för och sånt. Men jag kan inte göra det för det finns inget bra med min kropp. Utan den är som ett fängelse som jag sitter fast i föralltid och det finns INGET bra med det. Men det finns väldigt mycket dåliga saker med den.
Tillexempel så att jag har rullstol jag HATAR det. Jag hatar att jag inte kan gå normalt och att jag inte har nån balans och att jag inte kan ha kontroll på kroppen bara. Och att jag HAR tränat skit mycket och ändå så be höver jag hjälp med saker som jag borde kunna göra själv och som normala inte be höver hjälp med. Och det är SKIT jobbigt.
Och jag kan inte rida. Jag kan inte göra alltmöjligt med M eller med min valp. Jag kan inte hoppa på en trampolin park. Det är så jävla jävla mycket som jag INTE kan.
Och JAG tycker att MIN kropp är jätte äcklig. Nu menar INTE jag att dethär gäller för nånannan så ingen be höver bli sur för det. Men JAG känner som att MIN kropp är ner äcklad och som förstörd föralltid för att jag har haft äckel gubbars sn*ppar I min kropp och äcklet från dom I MIN kropp 🤮 Och det hjälper inte att jag VET att det inte finns nåt kvar eller nåt som visar det eller nåt sånt men det hjälper inte för det KÄNNS ändå så.
Och JAG tycker att MIN kropp ser äcklig ut med alla är som jag har och JAG känner mig äcklig för att jag är tjockare nu motför jag har varit NÅNSIN innan. Och jag menar INTE att nånannan med ärr är äcklig eller att det är äckligt att vara tjock eller nånting sånt för det tycker jag INTE!!! Utan det bara är hur JAG känner om MIG.
Och jag får PANIK av att tänka att denhär äckliga fula värde lösa kroppen kommer jag sitta fast i resten av mitt liv 🤮😭 Då vill jag dö NU för jag står inte ut med det.
 

Jag förstår att du känner så och du har absolut rätt till dina känslor. Men jag kan också säga att det är inte sant att du bara har det dåliga kvar för du har många fina egenskaper :heart Tex en stor omtanke om och empati gentemot andra.

Det ligger i ungdomens natur att se allt i svart eller vitt, det gjorde jag med. Med åren har jag lärt mig att det finns en gråskala också.
Fast jag menade det med att man är summan av allt som man har varit med om både det bra och det dåliga som du skrev. Och det är inte jag utan jag är summan av bara det dåliga som jag har varit med om. För dom bra sakerna som jag har varit med om är borta från mitt liv pågrund av dom dåliga sakerna. Och ALLT i mitt liv är jätte mycket på verkat av dom dåliga sakerna som jag har varit med om.
Och dom såkallade bra egen skaperna med mig är iallafall inget som är bra FÖRMIG.
 
Blir så himla berörd av det du skriver här i din dagbok Emma. Fattar att så många saker tagits ifrån dig och det är en stor jävla sorg och ett hål i dig att det blivit så. Och att det blir till en ilska eller vrede som måste riktas någonstans. Önskar att jag kunde säga nånting som gör det lite lite lättare att andas och bära allt som du bär på.

:heart
 
Blir så himla berörd av det du skriver här i din dagbok Emma. Fattar att så många saker tagits ifrån dig och det är en stor jävla sorg och ett hål i dig att det blivit så. Och att det blir till en ilska eller vrede som måste riktas någonstans. Önskar att jag kunde säga nånting som gör det lite lite lättare att andas och bära allt som du bär på.

:heart
Ja och denenda som jag KAN vara arg på är migsjälv för det är ingen annan som förstörde ALLA chanser förutom jag.
 
Ja och denenda som jag KAN vara arg på är migsjälv för det är ingen annan som förstörde ALLA chanser förutom jag.
:heart
Jag tycker också att du kan vara arg på de vuxna män som gjorde det ännu svårare för dig att ta hand om dig själv och din sjukdom, som utnyttjade dig och gjorde det mest gräsliga en vuxen människa kan göra mot ett barn. JAG är fly förbannad på dem i alla fall!
 
:heart
Jag tycker också att du kan vara arg på de vuxna män som gjorde det ännu svårare för dig att ta hand om dig själv och din sjukdom, som utnyttjade dig och gjorde det mest gräsliga en vuxen människa kan göra mot ett barn. JAG är fly förbannad på dem i alla fall!
Håller helt med här!
 
:heart
Jag tycker också att du kan vara arg på de vuxna män som gjorde det ännu svårare för dig att ta hand om dig själv och din sjukdom, som utnyttjade dig och gjorde det mest gräsliga en vuxen människa kan göra mot ett barn. JAG är fly förbannad på dem i alla fall!
Alltså jag menar inte att inte dom har gjort nåt fel alls för jag VET att dom har det! Men det var ändå inte dom som försökte att döda mig utan det var bara jag. Och jag kanske hade kunnat ha ett mera normalt liv som förut ändå men pågrund av MIG så kan jag inte det. Så med det att mitt liv är förstört och att jag HATAR min kropp så kan jag inte vara arg på nånannan för det.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 520
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 500
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 188
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 356
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp