Bukefalos 28 år!

Jag kan f*n inte sova!

Sv: Jag kan f*n inte sova!

Jag kom på i typ samma sekund som jag tryckte på "posta" att jag kunde ju googlat :D.

Jaha, det låter ju spännande. Frågan är om jag skulle få klaustrofobi istället? Eller svettas ihjäl?

Haha ja :P Ett härligt vanligt duntäcke funkar fint för mig =)
 
Sv: Jag kan f*n inte sova!

Jag har vanligen det omvända problemet - sover på tok för mycket - men skulle gärna vilja ha något liknande kedjetäcken iallafall! :love: Nu använder jag dubbla täcken istället när temperaturen tillåter (dvs på vinterhalvåret). Jag vet att det låter märkligt men tyngden gör verkligen skillnad. Man ligger betydligt mer still och sover mycket djupare.
 
Sv: Jag kan f*n inte sova!

Har också sömnsvårigheter i perioder. Och är det inte för att jag ätit dåligt, druckit kaffe efter kl 16, motionerat för dåligt eller har för mycket att tänka på, så kan man ge sig f*n på att det är fullmåne....

Men annars så är det viktiga för mig när en sova-dåligt-period kommer att hålla vid mina rutiner. Inte slarva med maten. Inte dricka kaffe på eftermiddan. Inte vara alltför aktiv efter kl 21 på kvällen. Ha ett tungt men svalt överkasst, och ett varmt och tungt duntäcke att kunna växla mellan. Använda ögonbindel. Lyssna på en riktigt tråkig P3-dokumentär när jag går och lägger mig. Dom är kanon! Finns flera som jag aldrig har hört slutet på, för att jag somnar. Ibland vaknar jag ändå till några minuter efter att dom slutat, men om jag har öronproppar nära till hands och inte tänder lampan så går det bra att somna om igen efter att jag "pluggat igen". Men att försöka somna utan dom här rutinerna när jag har en svår period, det är bara att glömma. Och går det inte ändå, så är det viktigaste att ligga kvar i mörkret, kroppen och ögonen får vila ändå även om hjärnan går på högvarv. Jag brukar snickra stall i tankarna, sysselsätta mig med något långrandigt. Absolut inte älta saker, planera istället.

I perioder har jag kört musik istället för dokumentärer. Förra året när jag mådde som sämst lyssnade jag på Deva Premals varje kväll. Mycket bra mantra-låtar, funkar även utmärkt om man får en panikångest-attack. Lyssna och mantra med.
 
Sv: Jag kan f*n inte sova!

Riktiga kedjetäcken kan väga uppåt 10kg. Exakt hur mycket mina två duntäcken väger vet jag inte men skulle väl gissa på runt 3-4kg.
 
Sv: Jag kan f*n inte sova!

Oj! Tungt! Är de svindyra, tro? (Ja, jag skulle ju återigen kunna googla ;)) Det skulle ju vara kul att prova, men jobbigt om man inte alls gillar't om man lagt mycket pengar på ett eget.
 
Sv: Jag kan f*n inte sova!

Finns kedjetäcken som väger mer än 10kg. Går att specialbeställa :-)

Finns studier på att det fungerar, täcket jag har kostar ca 10.000kr att köpa som privatperson. I utlandet är det en vanligare behandling än här, så googla chain+blanket :-)

Jag har ett 10kg + 2täcken just nu. Blir nog även pyamas och raggsockor till vintern ;-)

Behövde inte betala något, annars brukar det kosta typ 300kr och du får ha det hur länge du vill. Kan användas även som filt i tex soffan vid ångestbesvär. Nu har jag inte det problemet men hört att det ofta används dagtid inom psykiatrin.

Täcket är ljudlöst så enda gången det låter är när det åker på golvet :-)
Känner ingen klaustrofobi osv. Har problem med värk och känner värkmessigt ingen skillnad jämfört med vanligt täcke
 
Sv: Jag kan f*n inte sova!

Har googlat lite och hittat en del beskrivningar på hur man kan göra ett eget. Verkar hyffsat enkelt faktiskt :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 095
Senast: Amaranthe
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
5 903
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 099
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Såg en tråd på barn om vilka sovtider de hade och hur många timmar de sov. Blev då lite nyfikna, vad har ni själva för sömnbehov, och...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
10 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp