Jag klarar inte dethär

Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara själv men sam tidigt så är jag så jävla ensam.
Och det är över fullt kaos i hjärnan på sammagånf som det är helt tomt. Och det är som att jag vill få ut allt men INGET kommer ut.
Jag längtar efter mamma och pappa och min valp jätte mycket men dom ska komma imorgon och jag vill ändå inte det för jag vet inte hur jag ska klara det. Och jag vill vara med M men jag vill också inte för han vill nog få lite lugnt nångång.
Jag kan inte tänka och jag kan inte stå ut. Det hjälper inte att ta en timme en minut en sekund itaget för INGET kommer ändras för att tiden går. Och jag kan inte andas men ändå så kan jag inte INTE andas heller utan den jävla svikar kroppen andas ändå fast det gör för ont. Och den lever fast det gör för ont så jag kan inte ens lita på minegen fucking jävla skit kropp.
Jag tror ingen kan fatta paniken att exakt allt i hela kroppen skriker att jag måste få bort det. Jag måste skära mig eller bränna eller göra NÅNTING. Jag måste ha kontakt med nån äckel gubbe som kanske kan göra illa mig. Jag måste köra en tand borste i halsen och försöka spy. Jag måste bort bort bort. Jag måste NÅNTING men jag KAN INTE.
 

Ja fy :( känns verkligen bra att de där sis-hemmen granskas! Hoppas någon tar tag i att göra dem bättre snart också (om de ens ska finnas kvar).

Jag hoppas personalen ser de framsteg du verkar göra, även om det kommer bakslag :heart
Iallafall sålänge som jag har vetat vad sis är så har det varit jätte mycket om att det inte är bra där och tjejer som blir ut nyttjade av personal och mobbad och miss handlad av andra som bor där och alltmöjligt. Och såntdär att dom gör visi tering så måste man vara naken och dom låser in en och isolerar och alltmöjligt. Och jag har läst om blandannat en tjej som en personal gjorde äckel saker med och en som blev gravid med en personal och massa sånt 🤮 Och som hon som blev dragen i håret och har läst om en som blev miss handlad av andra som bodde där och MÅNGA som har börjat med knark och alkohol och sånt på sis.
 
Jag ska ha träning om 10 minuter men jag fattar inte hur jag ska orka det. Eller jag kommer inte orka det.
Och jag vet att jag inte borde men har ändå läst ännu mera skit om andras erfaren heter från sis. Så jag borde ju göra allt för att bli bättre så dom inte får nån andledning att tröttna på mig här men jag bara orkar inte.
 
Och jag känner mig så JÄVLA fucking dum i huvudet och värde lös och att jag är så jävla jävla jävla trött på migsjälv. Det skulle inte vara såhär nu ifall inte jag var så jävla dum. Ifall jag kunde fatta nån jävla gång att jag skulle gett upp men nej jag försökte ändå fast det bara blev värre. Och ifall jag hade fattat att jag ska hålla käften om saker inte försöka förklara eller få ut det jobbiga. Och att det är menings löst att försöka reda ut nåt för dom allra flesta vill inte det utan dom alltså flesta kan bara iggnorera saker och skita i allt så är allt som vanligt och jag KAN INTE det.
Och det bara gör så jävla ONT så jag inte står ut. Jag verkligen verkligen verkligen står inte ut och jsg vill inte att det ska vara såhär men det finns inget jag kan göra. Och jag kan inte förklara allt till NÅN för det finns INGEN som jag kan det till. För det är väl meningen att man bara SKA ha allt själv men om man inte klarar det hur fan gör man då?
 
Föresten bara glöm det jag vet inte varför jag in billade mig att det var nån skillnad att skriva här men det är det inte. Orkar inte med migsjälv att jag ÄNDÅ försöker NÅNTING bara för jag är så jävla pattetisk och be höver kunna vara bara jag nånstans men jag KAN INTE det för jag är helt jävla miss an passad och jag kommer aldrig passa in nånstans iallafall. Utan om jag ska ha relationer med andra och få ut nåt om hur jag mår så måste jag stå ut att inte bli lyssnad på och att bli skrattad åt och sånt och det klarar jag inte så jag har ju inget val motför att bara sluta försöka. Men vet inte hur jag ska klara det heller men skitsamma jag har ändå inget val.
 
Jag vet inte om det kan hjälpa dig att stilla din oro, men jag jobbar på SiS och kan svara på frågor om du vill. :heart
Varför är det så många som blir be handlade som skit på sis?
Varför blandar dom hop typ dom som håller på med knark och har gjort brott och sånt med dom som inte har gjort nånting förutom att dom kanske har blivit ut satta av äckel gubbar eller har autism eller nåt och mår skit dåligt?
Vad gör dom om man vägrar att klä av sig naken när dom ska visi tera en?
Är man ensam med manlig personal även dom som kanske har varit med om äckel saker?
Hur kan det hända flera gånger om året som det verkar att tjejer som bor på sis blir ut satta för äckel saker av män som jobbar på sis?
HUR ska NÅN kunna känna sig trygg där med allt man läser om sis?
Har man INGA rättig heter om man är på sis?
Gäller inte vanliga lagar på sis tillexempel om miss handel och v*ld t*kt och sånt för det låter ju inte så iallafall.
OM man hamnar på sis hur gör man för att komma därifrån såfort som möjligt då?
 
Nu har mamma varit här men inte pappa och inte min valp så känner mig skit dum och saknar dom jätte mycket. Men det var ändå menings löst att mamma hälsade på för jag orkade inte göra nånting. Så känner mig så jävla jävla värde lös. Och bara så jävla hopp lös. Och egentligen så skulle jag vilja bara sova föralltid och slippa allt men det hjälper inte för då bara drömmer jag jobbigt och vaknar istället så jag är liv rädd för att sova och jag hatar att vara vaken. Och jag tror inte att nån som inte har varit i nåt liknande läge fattar HUR jobbigt och ensamt det är. Och att det finns INGEN som fattar MIG eller som jag helt kan lita på. INGEN. Och tillexempel T så vågar jag ändå inte lita på han heller och jag vill inte om endel saker för vill inte att han också ska för svinna. Så det blir som o möjligt då. Som allt ändå är.
 
Jag har skit ont i huvudet också och har fått medicin som inte hjälper ett skit. Och det är middag snart och jag kan inte äta. SKIT BRA att jag är så jävla jävla jävla sämst. Jag orkar inte disskutera med personalen heller men dom kan inte tvinga mig heller. Men dom kommer säkert tröttna så hamnar jag på sis iallafall för dethär var min sista chans. Och om jag skulle hamna på sis så VET jag att jag skulle inte komma ut utan jag skulle dö där. Hur vet jag inte men skulle ALDRIG över leva det det VET jag.
 
Varför är det så många som blir be handlade som skit på sis?

Jag tror det finns flera orsaker till att många anser sig bli illa behandlade på SiS. Till att börja med så brukar själva inlåsningen och allt som man tvingas till i samband med den göra att många mår dåligt. Även de som förstår och håller med om anledningarna till att de hamnar på SiS brukar må dåligt av det.

Sen hamnar man i en grupp med andra ungdomar där i princip samtliga har en väldigt tuff bakgrund och inte alltid är så duktiga i det sociala. Det gör att personal måste vara väldigt involverade och styrande ibland, vilket också gör att vissa känner sig fel eller orättvist behandlade.

Sen finns det tillfällen då personal har agerat fel, i vissa fall är det misstag som har begåtts, kanske för att någon är ovan, situationen har varit pressad eller av någon annan anledning.

Utöver det så dras tyvärr ibland helt fel personer till att jobba på den här typen av ställen. Det är lätt att utöva makt över unga i en väldigt utsatt situation, och det är skit varje gång det händer. Jag blir helt fruktansvärt förbannad när det kommer fram historier om hur någon missbrukat sin position som personal på ett låst boende.
 
Varför blandar dom hop typ dom som håller på med knark och har gjort brott och sånt med dom som inte har gjort nånting förutom att dom kanske har blivit ut satta av äckel gubbar eller har autism eller nåt och mår skit dåligt?

SiS är en nödlösning när inget annat fungerar. Tyvärr gör det att det blandas ungdomar som behöver skyddas från utomstående hot, ungdomar som mår väldigt dåligt och skadar sig på olika sätt, ungdomar som är våldsamma och utåtagerande med direkt kriminella. Det är inte bra och jag tycker verkligen att man borde se över att skapa flera alternativa boendeformer för dessa olika grupper. Överlag så tycker jag att alltfler (tjejer) placeras på SiS för att de mår väldigt dåligt. Jag tror det överlag är så att unga tjejer mår allt sämre, är med om värre saker och jag är verkligen orolig över den samhällsutvecklingen.
 
Jag tror det finns flera orsaker till att många anser sig bli illa behandlade på SiS. Till att börja med så brukar själva inlåsningen och allt som man tvingas till i samband med den göra att många mår dåligt. Även de som förstår och håller med om anledningarna till att de hamnar på SiS brukar må dåligt av det.

Sen hamnar man i en grupp med andra ungdomar där i princip samtliga har en väldigt tuff bakgrund och inte alltid är så duktiga i det sociala. Det gör att personal måste vara väldigt involverade och styrande ibland, vilket också gör att vissa känner sig fel eller orättvist behandlade.

Sen finns det tillfällen då personal har agerat fel, i vissa fall är det misstag som har begåtts, kanske för att någon är ovan, situationen har varit pressad eller av någon annan anledning.

Utöver det så dras tyvärr ibland helt fel personer till att jobba på den här typen av ställen. Det är lätt att utöva makt över unga i en väldigt utsatt situation, och det är skit varje gång det händer. Jag blir helt fruktansvärt förbannad när det kommer fram historier om hur någon missbrukat sin position som personal på ett låst boende.
Jag tycker det är för minskande att säga att dom AN SER SIG BLI illa be handlade. För som många har skrivit att personal har tillexempel dragit dom i håret och tryckt ner dom på golvet och sånt så tycker inte jag iallafall att det är att dom bara TYCKER att dom blir illa be handlade. Utan det borde ALLA tycka.
Och om själva in låsningen och allt som man tvingas till med det gör så många mår dåligt är inte det JÄVLIGT stört att göra så mot nån som redan mår dåligt då? Det låter ju INTE som hjälp iallafall.
Och som jag har läst om iallafall så verkar personalen skita i om nån blir mobbad eller miss handlad av andra och att dom måste lära sig vara tuffa för att klara sig där så det låter inte precis som att dom styr såmycket då. Eller tycker dom att mobbing och miss handel är okej då?
Och detdär sista att fel personer dras till det och det är lätt att ut öva makt över unga i en väldigt ut satt sitation så EXAKT DET borde vara andledningen att ändra på hur det funkar då. Och inte bara fort sätta att ut sätta unga för det som att man bara skiter i dom då efter som fel personer dras till det och det är LÄTT att ut öva makt över dom unga ÄNDÅ så tvingar dom många att genom gå exakt det. Det låter HELT fucked up tycker jag.
 
SiS är en nödlösning när inget annat fungerar. Tyvärr gör det att det blandas ungdomar som behöver skyddas från utomstående hot, ungdomar som mår väldigt dåligt och skadar sig på olika sätt, ungdomar som är våldsamma och utåtagerande med direkt kriminella. Det är inte bra och jag tycker verkligen att man borde se över att skapa flera alternativa boendeformer för dessa olika grupper. Överlag så tycker jag att alltfler (tjejer) placeras på SiS för att de mår väldigt dåligt. Jag tror det överlag är så att unga tjejer mår allt sämre, är med om värre saker och jag är verkligen orolig över den samhällsutvecklingen.
Ja och på sis så mår dom ännu sämre av hur det är där då är det kanske ingen bra nöd lösning? Eller? Utan en nöd läsning borde väl göra nånting bättre eller iallafall MINST inte sämre?
 
Vad gör dom om man vägrar att klä av sig naken när dom ska visi tera en?

Det beror lite på hur situationen är. När man skrivs in så har man ett inskrivningssamtal. Då får man reda på regler och rutiner, får berätta lite om sig själv och vad som är bra för personalen att veta. I samband med det får man lämna urinprov och byta kläder. En personal behöver se att inte provet är manipulerat, och se att man inte gömt något farligt på kroppen. Vägrar man så händer inget särskilt, förutom att inskrivningen fortsätter tills alla moment är klara.

Om vi i något läge misstänker att en ungdom har ett farligt föremål på sig så kan vi göra en skyddsvisitation. Det är när man känner utanpå kläderna och då behöver man alltså inte klä av sig. Om misstanken kvarstår och man inte lämnar ifrån sig föremålet kan man behöva byta om på samma sätt som vid inskrivningen.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 517
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 437
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 618
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp