Bukefalos 28 år!

Jag klarar inte dethär

Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara själv men sam tidigt så är jag så jävla ensam.
Och det är över fullt kaos i hjärnan på sammagånf som det är helt tomt. Och det är som att jag vill få ut allt men INGET kommer ut.
Jag längtar efter mamma och pappa och min valp jätte mycket men dom ska komma imorgon och jag vill ändå inte det för jag vet inte hur jag ska klara det. Och jag vill vara med M men jag vill också inte för han vill nog få lite lugnt nångång.
Jag kan inte tänka och jag kan inte stå ut. Det hjälper inte att ta en timme en minut en sekund itaget för INGET kommer ändras för att tiden går. Och jag kan inte andas men ändå så kan jag inte INTE andas heller utan den jävla svikar kroppen andas ändå fast det gör för ont. Och den lever fast det gör för ont så jag kan inte ens lita på minegen fucking jävla skit kropp.
Jag tror ingen kan fatta paniken att exakt allt i hela kroppen skriker att jag måste få bort det. Jag måste skära mig eller bränna eller göra NÅNTING. Jag måste ha kontakt med nån äckel gubbe som kanske kan göra illa mig. Jag måste köra en tand borste i halsen och försöka spy. Jag måste bort bort bort. Jag måste NÅNTING men jag KAN INTE.
 

Så alltså att ni skiter i om den har döds ångest för att vara naken för nån o känd som likagärna kan vara nån makt galen äckel gubbe utan man MÅSTE det o avsett annars är det såkallade in skrivnings samtalet tills man dör då eller?
Och om man inte klarar att be rätta om sig själv och vad som är bra att veta då får man skylla sigsjälv eller?

Såklart vi inte skiter i det, vi gör det så varsamt vi kan och ser till att det är kvinnlig personal med. Men vi måste göra det, det vore förskräckligt om någon till exempel fick med sig en kniv in för att vi varit slarviga.

Hur menar du med skylla sig själv? Vi tvingar såklart ingen att berätta om sig själv, men det blir svårare för oss personal att bemöta ungdomen på ett bra sätt om vi inte får veta vad den har för behov. Bara som ett exempel så kan det vara extremt triggande och ge panikkänslor för någon om man tar tag i personen, medan någon annan blir lugnad av att man leder bort den från en konflikt.
 
@thoora Jag fattar att du inte kan veta men bara som du tror från det som du vet om mig och så. Hur tror du ÄRLIGT att det skulle vara för mig på sis då om jag skulle hamna där?

Jag vet inte riktigt hur du har det nu, men jag tror kanske inte att det skulle vara så stor skillnad gällande personal. Utifrån att jag har fått uppfattningen att du har mycket personalnärvaro redan nu. Jag tror att du skulle tycka att ungdomsgruppen skulle vara jobbig att vistas i, de ofta är livliga och högljudda. Men jag tror att de skulle tycka om dig och vilja att du var mer med dem, utifrån att du är mogen, smart och ifrågasättande.

Hos oss får man inte ha sin egen mobil, men man får använda iPad en timme om dagen. Det är dock olika, på vissa SiS får man ha kvar sin egen mobil. Vilket kan vara skönt att veta om den är viktig för dig?

Sen om det skulle vara till hjälp för dig, jag vet inte. Det är ju fortfarande en traumabehandling som ska göras, den är skitjobbig oavsett var du gör den. Och du skulle vara betydligt mer isolerad, vilket inte är bra när du redan känner dig ensam. Hur har soc pratat om SiS gällande dig? Tycker de att det är ett alternativ?
 
Och är det bara för personalen att säga att dom miss tänker det så får dom känna genom vemsomhelst? Så exempel vis äckel gubbar kan säga det för att då kan dom taffsa på en?

Ja, men det är föreståndaren som fattar beslut och beslutet kan överklagas. Och ja, äckelgubbar kan tyvärr utnyttja det. :( Det man kan göra då är att begära att en kvinnlig personal ska genomföra visitationen istället.
 
Hur kan det isåfall hända över grepp och sånt om det är så? VILL dom tjejerna bli ut nyttjade då så då är det okej eller?

Nej, det är såklart aldrig okej! Vissa tjejer har som en del i sin problematik att de använder sex på ett destruktivt sätt och då är det illa om de utsätts även på SiS. Hur det händer, jag vet inte? Kanske andra inte har lika mycket kameror som vi så att det finns ställen där man inte ”syns”? Kanske på utflykter?
 
Fast dom stängs ju inte som det verkar utan domflesta är väl kvar o avsett? Och jag tycker att ganska många inte är så bra utan ALLA borde väl få känns sig trygga? Och hurmånga av dom ganska många är tillexempel liknande som för mig och hur många är tillexempel dom som redan är tuffa och hårda och kanske är där som ett straff för dom har gjort brott?

Jo, det händer då och då att hela avdelningar stängs ner för att de blivit alltför otrygga.

De som är dömda till ungdomsvård för att de begått brott sitter på särskilda avdelningar, de blandas inte med dem som sitter för LVU. Men även de som inte är dömda varierar ju i attityd och kan ha begått brott. Förr var det mest såna som var tuffa och utåtagerande som hamnade på SiS, idag är det mycket mer blandat skulle jag säga.
 
Alltså att man lyder och inte säger ifrån om nåt är dåligt och att man stänger in hur man känner och inte släpper ut nåt? Och man visar sig naken om nån vill det låter dom tafsa på en om dom vill det och bara håller käften om allt?

Nej, det var inte det jag menade med att man skulle samarbeta, men det tror jag nog att du förstod. Det handlar om att man deltar på planerade möten och jobbar med sina svårigheter. Vi har haft ungdomar som har haft svårt med att sätta gränser kring sig själva och där är det ju till exempel ett stort framsteg att inte lyda och säga ifrån. :)
 
Hur ska man kunna prata med sina föräldrar om man inte får ringa till dom när man vill eller inte har sin telefon så man inte kan skriva till dom?
Och vi har också lite som det med poäng system fast det är o lika vad man har på. Tillexempel nån kanske har mera på skolan eller på mat eller o lika saker. Men det är bara för hur mycket pengar man får den veckan men ALLA har rätt att följa med på ut flykter och såna saker för det är en del att ha en menings full fri tid och att må bättre. Så man inte bara ska sitta in stängd och lyda som det verkar på sis.

Jag vet inte hur det är på andra SiS, men hos oss får man ringa sina godkända kontakter 15:30-21:30. Så det finns tid, även om man inte får ringa precis när man vill.

Vårt poängsystem var också kopplat till veckopengen innan, men det blev orättvist tyckte man så det ändrades så veckopengen beror på ålder och är samma för alla. Men vad bra att ni kan åka på utflykter allihop, det är så mysigt när man kan göra det. :) Vi gör ibland aktiviteter som ordnas av avdelningen, men vill man bestämma själv så är det kopplat till utflykterna via poängsystemet.
 
Är det bättre att bli v*ld t*gen av nån som har exakt ALL makt över en och kan be stämma ALLT som på sis då? För sånt händer ju. Så även ifall det iallafall borde vara målet att det ska vara bra personal så är det ju inte det alltid.

Nej, det finns inga övergrepp som är ”bättre” eller ens okej! Men att hamna på SiS är inte lika med att bli utsatt heller.
 
Såklart vi inte skiter i det, vi gör det så varsamt vi kan och ser till att det är kvinnlig personal med. Men vi måste göra det, det vore förskräckligt om någon till exempel fick med sig en kniv in för att vi varit slarviga.

Hur menar du med skylla sig själv? Vi tvingar såklart ingen att berätta om sig själv, men det blir svårare för oss personal att bemöta ungdomen på ett bra sätt om vi inte får veta vad den har för behov. Bara som ett exempel så kan det vara extremt triggande och ge panikkänslor för någon om man tar tag i personen, medan någon annan blir lugnad av att man leder bort den från en konflikt.
Ja men det är ändå att man MÅSTE o avsett och att det inte spelar nån roll hur den personen känner.
Och får ni inte veta nånting om den från innan då? Alltså tillexempel om den inte klarar att nån rör den och sånt som kanske alla som känner den vet. Men får ni ingen sån info om dom som kommer dit?
 
Har någon sagt till dig att du riskerar att hamna på SIS-hem?
Jag kommer inte håg om det var innan jag kom hit eller i början som jag var här eller när det var. Men iallafall så som hon på soc sa då så var det att dethär är typ högsta nivån på hvb så nästa steg skulle bli sis. Jag kommer inte håg exakt hur hon sa men typ så iallafall så man fattade att dethär är min sista chans annars blir det sis. Och jag har varit här i snart ett år så det skulle ju inte vara så konstigt om dom börjar tröttna på att jag inte gör bättre fram steg eller ett soc av bryter placeringen.
 
Jag vet inte riktigt hur du har det nu, men jag tror kanske inte att det skulle vara så stor skillnad gällande personal. Utifrån att jag har fått uppfattningen att du har mycket personalnärvaro redan nu. Jag tror att du skulle tycka att ungdomsgruppen skulle vara jobbig att vistas i, de ofta är livliga och högljudda. Men jag tror att de skulle tycka om dig och vilja att du var mer med dem, utifrån att du är mogen, smart och ifrågasättande.

Hos oss får man inte ha sin egen mobil, men man får använda iPad en timme om dagen. Det är dock olika, på vissa SiS får man ha kvar sin egen mobil. Vilket kan vara skönt att veta om den är viktig för dig?

Sen om det skulle vara till hjälp för dig, jag vet inte. Det är ju fortfarande en traumabehandling som ska göras, den är skitjobbig oavsett var du gör den. Och du skulle vara betydligt mer isolerad, vilket inte är bra när du redan känner dig ensam. Hur har soc pratat om SiS gällande dig? Tycker de att det är ett alternativ?
Okej. Hur iso lerad är man på sis då? Får man inte ha kontakt med NÅN förutom som dom god känner då?
Jag skrev nyss ett svar om hur soc har sagt iallafall.
 
Nej, det är såklart aldrig okej! Vissa tjejer har som en del i sin problematik att de använder sex på ett destruktivt sätt och då är det illa om de utsätts även på SiS. Hur det händer, jag vet inte? Kanske andra inte har lika mycket kameror som vi så att det finns ställen där man inte ”syns”? Kanske på utflykter?
Jag fattar hur du menar men det är väl inte att det är för lite kameror som är problemet utan att det jobbar äckliga svin där som ut nyttjar dom. För om inte äckel skulle jobba där så skulle det inte hända o avsett hur många kameror det fanns.
 
Jo, det händer då och då att hela avdelningar stängs ner för att de blivit alltför otrygga.

De som är dömda till ungdomsvård för att de begått brott sitter på särskilda avdelningar, de blandas inte med dem som sitter för LVU. Men även de som inte är dömda varierar ju i attityd och kan ha begått brott. Förr var det mest såna som var tuffa och utåtagerande som hamnade på SiS, idag är det mycket mer blandat skulle jag säga.
Jag vet inte om du såg länken men där stog det iallafall att flera tjejer kände sig o trygga och har psykisk o hälsa och sånt motför killar på sis.
Och vad räknas som ALLT FÖR o trygga då? För det BORDE vara om bara nån har blivit ut nyttjad eller miss handlad av nån personal men det tror jag inte att det räknas eller?
 
Nej, det var inte det jag menade med att man skulle samarbeta, men det tror jag nog att du förstod. Det handlar om att man deltar på planerade möten och jobbar med sina svårigheter. Vi har haft ungdomar som har haft svårt med att sätta gränser kring sig själva och där är det ju till exempel ett stort framsteg att inte lyda och säga ifrån. :)
Nej det förstog jag inte för som det låter så är det bara att man ska sköta sig och lyda och göra allt som personalen säger. Som att del ta på möten och jobba med sina svårig heter men om man INTE gör det så är det att man inte sköter sig? Då är det ju inte ett fram steg att inte lyda?
Eller om man tillexempel får ut brott för man inte står ut så räknas det som att man miss sköter sig? Isåfall är det ju att man ska bara stänga in allt för sigsjälv för annars kanske man gör fel.
 
Jag vet inte hur det är på andra SiS, men hos oss får man ringa sina godkända kontakter 15:30-21:30. Så det finns tid, även om man inte får ringa precis när man vill.

Vårt poängsystem var också kopplat till veckopengen innan, men det blev orättvist tyckte man så det ändrades så veckopengen beror på ålder och är samma för alla. Men vad bra att ni kan åka på utflykter allihop, det är så mysigt när man kan göra det. :) Vi gör ibland aktiviteter som ordnas av avdelningen, men vill man bestämma själv så är det kopplat till utflykterna via poängsystemet.
Får man vara ifred då om man ringer till sina god kända kontakter? Eller kan nån höra vad man säger?
Och som jag läste fleras be rättelser så sa personalen till tillexempel föräldrarna eller soc att dom inte skulle tro på den personen utan att den ljög om sis. Då kanske det inte är så lätt att bli trodd om saker heller om personalen på står att man ljuger? Fast dom kanske inte har nån aning eller att dom VET att det man säger är sant men dom vill inte att det ska komma ut.
Jag tycker iallafall att det med poäng bara är hurmycket pengar man får för då är det mera som vad man har tjänat om man skulle ha ett jobb. Och då får man ju kanske inte lön om man inte gör sitt jobb. Utan man har sitteget an svar för hur mycket man gör och om man får hela lönen. Men om man tillexempel inte får göra saker och inte får komma ut om man har mått för dåligt så man inte orkar kanske vara i skolan eller vad det är då blir det mera som ett straff tycker jag. Som att om man inte lyder så får man inte göra nåt possitivt heller.
 
Nej, det finns inga övergrepp som är ”bättre” eller ens okej! Men att hamna på SiS är inte lika med att bli utsatt heller.
Nej såklart inte men det borde inte ens vara nån risk. Alltså jag fattar inte hur det inte kan vara större motför det är. Utan det BORDE räcka med en enda som blev ut nyttjad eller miss handlad eller nåt av en personal så borde ALLA in se att det är ett STORT problem och en STOR risk att inte dom som hamnar där kan känna sig trygga. Och det borde bli jätte stora konse kvenser men det verkar ju inte som det händer nånting nästan o avsett förutom om dom som bor där blir farliga mot personalen för DÅ kanske det räknas som ett problem.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 631
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 508
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 719
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp