Personer jag bara är trött på

Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet inte varför jag skriver dethär för jag vet ju redan att ingen bryr sig men whatever.
Jag är bara så JÄVLA trött på att 99 % av alla människor ljuger och är falska och skyller från sig och att dom har två val som är att se ner på en ELLER iggnorera en. Det är så JÄVLA tydligt att dom allra allra ALLRA flesta varesig vill se eller höra mig eller märka att jag finns. Men OM jag skulle säga nånting om att inte finnas DÅ måste man protestera?? Varför?? Jo det kan jag säga att det är nån falsk yta att man bryr sig fast man inte gör det. För att många kanske tror att domsjälva verkar bättre då men det gör dom INTE. Dom verkar bara så falska som dom ÄR.
Och om det är nånting jag verkligen INTE står ut med så är det falska personer som bara gör en o säker och att man inte kan lita på NÅN. Jag tycker ärligt mycket mera om dom som är elaka helt öppet och står för det för dom för väntar man sig iallafall inget annat av heller. Utan det är alla falska som VERKLIGEN kan få en att må skit påriktigt.
 

Jag tror att jag fattar hur du menar iallafall. Men jag tror inte att det kan komma nåt BRA från nånting som bara är som ett tvång nästan.
Vet du, jag tänkte på det här. Jag hade inte riktigt förstått att det känns tvunget för dig med namnbyte. Det låter väldigt tufft och tungt. :heart Men när jag tänkte på att du skrev det så började jag tänka en ganska fånig grej, men som jag ändå vill dela för det kändes fint också. Jag vet inte om du sett eller gjort sådär att man skriver sitt namn uppifrån och ner, eller tex namnet på en häst som man tycker om. Och så på varje bokstav i namnet så skriver man ett nytt ord som passar på den hästen eller vännen eller vad det är. Så tänkte jag att om man gjorde en för dig och en för den andra med samma namn, den som gör att du känner dig tvungen att byta, då skulle de "listorna" bli olika och då skulle det kanske gå att associera ditt namn med DE grejerna eller egenskaperna och att dina egenskaper är annorlunda än den andras. Jag vet inte om det går att förstå hur jag förklarar? Och jag tänkte att om du vill så kan jag visa hur jag menar, med ditt namn och ord som jag tycker beskriver dig. Säg till i så fall bara. Eller om jag ska visa med mitt namn.

Och om det andra du skriver så vill jag bara säga att jag läser och jag hör din smärta. Det låter som att det känns som ett stort "fel-filter" blivit kastat över hela dig. Jag önskar dig att det fick vara ett "trygg-och-sedd-filter" istället så att allt känns tryggt istället för att allt känns fel. Hoppas också att det är ett filter, för filter är ju inte verkligheten riktigt utan mer hur verkligheten sorteras att se ut på ett speciellt sätt.
 
Vet du, jag tänkte på det här. Jag hade inte riktigt förstått att det känns tvunget för dig med namnbyte. Det låter väldigt tufft och tungt. :heart Men när jag tänkte på att du skrev det så började jag tänka en ganska fånig grej, men som jag ändå vill dela för det kändes fint också. Jag vet inte om du sett eller gjort sådär att man skriver sitt namn uppifrån och ner, eller tex namnet på en häst som man tycker om. Och så på varje bokstav i namnet så skriver man ett nytt ord som passar på den hästen eller vännen eller vad det är. Så tänkte jag att om man gjorde en för dig och en för den andra med samma namn, den som gör att du känner dig tvungen att byta, då skulle de "listorna" bli olika och då skulle det kanske gå att associera ditt namn med DE grejerna eller egenskaperna och att dina egenskaper är annorlunda än den andras. Jag vet inte om det går att förstå hur jag förklarar? Och jag tänkte att om du vill så kan jag visa hur jag menar, med ditt namn och ord som jag tycker beskriver dig. Säg till i så fall bara. Eller om jag ska visa med mitt namn.

Och om det andra du skriver så vill jag bara säga att jag läser och jag hör din smärta. Det låter som att det känns som ett stort "fel-filter" blivit kastat över hela dig. Jag önskar dig att det fick vara ett "trygg-och-sedd-filter" istället så att allt känns tryggt istället för att allt känns fel. Hoppas också att det är ett filter, för filter är ju inte verkligheten riktigt utan mer hur verkligheten sorteras att se ut på ett speciellt sätt.
Jag tror att jag fattar vad du menar iallafall om du menar typ såhär:
Ensam
Miss lyckad
Menings lös
Annor lunda
Men ja jag tror inte att det hjälper förmig. Men jag menar själv klart inte att det var ett dåligt tips eller nånting men jag tror bara inte att det hjälper förmig.
Och om detandra så ja tyvär så är det inte ett filter utan det är som det bara ÄR. Eller så är det att 99,9999999 % av alla har det filtret när dom kollar på mig men o avsett så blir det ju samma sak att allt med mig bara är fel och att jag nästan aldrig har som ett trygg och sedd filter som du skrev.
 
Jag tror att jag fattar vad du menar iallafall om du menar typ såhär:
Ensam
Miss lyckad
Menings lös
Annor lunda
Men ja jag tror inte att det hjälper förmig. Men jag menar själv klart inte att det var ett dåligt tips eller nånting men jag tror bara inte att det hjälper förmig.
Och om detandra så ja tyvär så är det inte ett filter utan det är som det bara ÄR. Eller så är det att 99,9999999 % av alla har det filtret när dom kollar på mig men o avsett så blir det ju samma sak att allt med mig bara är fel och att jag nästan aldrig har som ett trygg och sedd filter som du skrev.
:heart

Ja, det kan såklart bli samma sak. :( Det är ju nästan som ditt EMMA också har fel-filter. 💔

Om jag gör ett förslag så kan det bli:

Empatisk
Medveten
Mogen
Analytisk

Undrar hur ditt skulle se ut om du kände dig i trygg-och-sedd-filtret istället för fast med ett stort fett fel-filter? :heart

Men jag såg ju att du skrev att det nog inte hjälper för dig så det behöver du såklart inte tänka på, det var bara en tanke jag fick.

Hoppas idag kan bli bara lite lättare eller att du får någon stund med lite distraktion eller fint sammanhang med någon två- eller fyrbent. :heart
 
Jag tror att jag fattar vad du menar iallafall om du menar typ såhär:
Ensam
Miss lyckad
Menings lös
Annor lunda
Men ja jag tror inte att det hjälper förmig. Men jag menar själv klart inte att det var ett dåligt tips eller nånting men jag tror bara inte att det hjälper förmig.
Och om detandra så ja tyvär så är det inte ett filter utan det är som det bara ÄR. Eller så är det att 99,9999999 % av alla har det filtret när dom kollar på mig men o avsett så blir det ju samma sak att allt med mig bara är fel och att jag nästan aldrig har som ett trygg och sedd filter som du skrev.
Varken ensam eller annorlunda behöver vara något negativt. Tvärtom. Det är det annorlunda som är intressant.
Misslyckad och meningslös är däremot negativa känslor du har om dig själv.
 
:heart

Ja, det kan såklart bli samma sak. :( Det är ju nästan som ditt EMMA också har fel-filter. 💔

Om jag gör ett förslag så kan det bli:

Empatisk
Medveten
Mogen
Analytisk

Undrar hur ditt skulle se ut om du kände dig i trygg-och-sedd-filtret istället för fast med ett stort fett fel-filter? :heart

Men jag såg ju att du skrev att det nog inte hjälper för dig så det behöver du såklart inte tänka på, det var bara en tanke jag fick.

Hoppas idag kan bli bara lite lättare eller att du får någon stund med lite distraktion eller fint sammanhang med någon två- eller fyrbent. :heart
Jag håller inte med om ditt men tack iallafall. Och ja jag vet inte om det skulle vara annor lunda om jag hade ett trygg och sedd filter.
Och jag försöker att göra nånting som distraktion men inget funkar och det allra mesta blir det ändå bara MERA jobbigt av. Så det känns ganska så hopp löst eller väldigt.
 
Varken ensam eller annorlunda behöver vara något negativt. Tvärtom. Det är det annorlunda som är intressant.
Misslyckad och meningslös är däremot negativa känslor du har om dig själv.
Nej det BE HÖVER kanske inte vara det men om man inte VILL vara ensam och man inte VILL vara annor lunda så är det neggativt. Så för MIG så är det neggativa saker.
Och miss lyckad och menings lös så jag håller med att det är neggativa saker men det är inte bara känslor som jag har om migsjälv. Utan det är bara så det är.
 
Nej det BE HÖVER kanske inte vara det men om man inte VILL vara ensam och man inte VILL vara annor lunda så är det neggativt. Så för MIG så är det neggativa saker.
Och miss lyckad och menings lös så jag håller med att det är neggativa saker men det är inte bara känslor som jag har om migsjälv. Utan det är bara så det är.
Jag förstår. Ofrivillig ensamhet är ett stort bekymmer.
Jag har själv kämpat med liknande känslor om misslyckande och meningslöshet. Och det kan i de stunderna kännas som faktabaserade men i ett större perspektiv är det inte så. För vem är det som bestämmer vem som är misslyckad och vem som inte är det?
Även personer som förlorat allt och inte ens har en bostad eller familj kan komma igen. Så ett misslyckat liv kan vändas och ändras. Inget är statiskt.
Hoppas att du kan få börja må bättre snart ❤️
 
Jag förstår. Ofrivillig ensamhet är ett stort bekymmer.
Jag har själv kämpat med liknande känslor om misslyckande och meningslöshet. Och det kan i de stunderna kännas som faktabaserade men i ett större perspektiv är det inte så. För vem är det som bestämmer vem som är misslyckad och vem som inte är det?
Även personer som förlorat allt och inte ens har en bostad eller familj kan komma igen. Så ett misslyckat liv kan vändas och ändras. Inget är statiskt.
Hoppas att du kan få börja må bättre snart ❤️
Jag vet inte men det kanske är lite en blandning hur mansjälv tycker och andra? Endel saker går ju inte att ändra heller utan endel saker ÄR statiskt.
Och tillexempel vad som är menings löst så det är själv klart o lika för alla och nån kanske skulle tycka att mitt liv var jätte menings fullt. Men JAG tycker inte det JAG känner mig VÄLDIGT menings lös för att mitt liv har ingen mening och jag som bara ÄR. Helt i o nödan.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQz0ob/ung-man-fritagen-fran-sis-hem

Oj vad o väntat att det var Bärby då 🤯 Det verkar som att iprincip alla killar som rymmer och tar personal som gisslan och som startar stora bråk och alltmöjligt sånt är på Bärby eller Sundbo och iprincip alla tjejer som blir våld tagna av personalen och miss handlade och sånt är på Rebecka 🤮
Jag har iallafall in sett att hela systemet verkar helt fucked up och att det kanske vore BRA att hamna på sis iallafall för det verkar ju väldigt enkelt att rymma där efter som att personalen inte verkar bry sig såmycket. Eller så är det nån äckel gubbe som är personal så kan man väl ut nyttja varandra då att man går med på att äckla sig mot att han låter en rymma eller un aliva sigsjälv. Det borde ju inte vara helt o möjligt medtanke på hur dom verkar.
 
Och som jag skulle önska att jag var:
Lycklig
Intresant
Viktig
Inteligent
Acsepterad

Lycklig
Ypper lig
Rätt
Acsepterad
Så fina önskningar❣️ de kan du kanske bära inom dig som en skatt eller som en lampa som får sprida lite ljus i allt mörkret om det känns bra och möjligt. Som en påminnelse om den riktning du önskar för att ge ditt liv mening. Inte att göra något med. Bara att veta.

En gång när jag hade det väldigt svårt sa en klok kvinna till mig ”kom ihåg dig själv när du varit ditt bästa. Du behöver inte göra mer än att komma ihåg dig själv när det varit lättare än det är nu.”

Det blev jätteviktigt för mig och hjälpte mig stå ut. Nu kanske det inte hjälper andra bara för att det hjälpte mig, men jag skriver det ändå, ifall. :heart
 
Så fina önskningar❣️ de kan du kanske bära inom dig som en skatt eller som en lampa som får sprida lite ljus i allt mörkret om det känns bra och möjligt. Som en påminnelse om den riktning du önskar för att ge ditt liv mening. Inte att göra något med. Bara att veta.

En gång när jag hade det väldigt svårt sa en klok kvinna till mig ”kom ihåg dig själv när du varit ditt bästa. Du behöver inte göra mer än att komma ihåg dig själv när det varit lättare än det är nu.”

Det blev jätteviktigt för mig och hjälpte mig stå ut. Nu kanske det inte hjälper andra bara för att det hjälpte mig, men jag skriver det ändå, ifall. :heart
Nej det är tyvär inte möjligt. Men vad bra att det hjälpte för dig att tänka så!
Jag har inget mitt bästa att komma håg så det funkar inte förmig.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 265
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 521
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag har hört om autism är att många som har det har mera känsla om rätt och fel motför andra. Men det stämmer ju inte för...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 980
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp