Jag måste vara gammalmodig...

Sv: Jag måste vara gammalmodig...

pinky skrev:
Japp, det är hackamore, men anser man att man har behov av att lägga en oklädd cykelkedja på hästen är man nog ute och cyklar.

Men dessa rids väl inte oklädda :confused: Har faktiskt aldrig sett ett enda hack som inte har gummi eller fårskinn oavsett hur det är konstruerat under dvs cykelkedja eller rep

Detta är taget från en westernsida så dessa är ju inte speciellt vanliga i den "vanliga" ridningen

det längst upp till vänster säljer ju hööks, men de har nog 3-delat äppelbett istället för en kedja i munnen :idea:

vet endel som har "kedjor" i munnen på sina hästar - typ ett 5-delat bett... hmm, det finns väl olika åsikter om sådana saker men jag vet ju vad jag tycker :mad:

Så länge jag får klä in nosdelen i något så skulle jag inte ha något emot att prova de utan mundel (för det är mundel på den första, eller?) på min häst.

hästägare som tycker att det ser hemskt ut när jag med två snabba ryck i grimskaftet stoppar en häst som är på väg att kliva över mig. Grimman är mjuk och när hästen förstår så slutar obehaget. Samma hästägare leder glatt sin bångstyriga häst med skarpa bett och rycker i tyglarna, samt rider med hårt åtspänd nosgrimma runt riktigt ruskiga bett.

:bow: precis så är det!
"folk" går hellre och håller istället för att lösa problemen.. "han har ju bara så bråttom ut på morgonen"..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 201
Senast: Amha
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det... 2
Svar
37
· Visningar
3 933
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka