jag tänkte bara....åååh nej!!!!

B

Bella_Bus

Ja, då köpte man ju en ny häst i Torsdags! :love:
Han är helt underbar att rida, men när jag red igår och när jag red idag så kändes han så ostadig i munnen och gick som imot. Så idag när jag red för min instruktör bad jag hon kolla och den passade ju inte alls :( Känns supertrist med tanke på att jag köpte hästen i torsdags och hon jag köpte den av sa att den passade honom bra och med tanke på att hon är utbildad dressyrinstrkötr litade jag givetvis på henne men efter att min instrktör visade på vilket sätt den inte låg rätt så förstod jag.... :( Blir så irriterad och så ledsen :mad: :cry: Så, nu är det bara att ta promenader dem närmsta dagarna då han har en hög manke och är ganska så bred :p, jaja, så nu har man 2st dressyrsadlar man ska sälja, känns som om man blivit värsta sadelmakaren som jämt har inne sadlar för försäljning! :p
 
men om hästen inte passar så varför köpte du den då?

(om du inte fattar så läs ditt inlägg igen)
 
hmm... tror att hon missat ett litet ord... För visst är det sadeln som inte passar? ;) LÅter jobbigt iaf... :p
 
hahaha, jag missade visst ett ord dära, hehe, skulle stå att sadeln inte passade ;) Hästen är då helt underbar, men eftersom sadeln inte passar så har han varit lite ostadig i protest mot det! ;)
 
nje vad tråkigt..hände mig också.. köpte en sadel i höst och litade på hon som sålde den då hon haft min bäbis innan mej.. sen upptäckte jag att hela sadeln va ju snee! :mad: :cry:
så nu blire till å köpa ny sadel.. men ja måste ha den nu i helgen (tävling) :( skit!
 
hahaha, det går verkloigen inte, han har jättemarkerad och hög manke och är inte så mjuk! :crazy: Vill du testa? ;) :p
 
joo, jag vart så besviken igår, men det kan ju ha varit så att hon inte vetat att den inte passade....får väll hoppas på det, för jag vill inte bråka nått med förra ägaren, blir inge kul då! :(
 
hehe, studs, studs!!! hahah!! :rofl: går inte, hur studsigt som helst!
 
Trist. Hoppas du hittar ngn som passar! Men ändå tur att du upptäckte att sadeln inte passar, innan hästen fått riktigt ont i ryggen eller något!
 
sucka!
Jag har också två dressyrsadlar som inte passar och ingen som passar=(
Jag har en allround mot hopp som passar hästen men inte mig. Jag har aldeles för lång aben för den så klossarna passar inte.
 
Joo, det var tur att hon såg det nu innan han fått ont.... :(
 
Gud vad trist..=( jag har lånat en häst på foder. Fick med en sadel som inte passa. Den är alldelles för smal så den ligger inte på hästen utan jag får in typ 2 armar i mellan ryggen och sadeln..=( å den glider runt hela tin så det är bara att rida barbacka.. Kändes inte värt att köpa ny sadel till en häst man bara skulle ha 6 mån. Men hoppas att det går bra med hästen då iaf. å att du hittar en bra sadel.=)
 

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 383
Senast: Lobelia
·
Dressyr Jag sitter i valet och kvalet och vet inte riktigt hur jag ska göra med min tränare. Jag har en tränare som jag rakt igenom ÄLSKAR! Hon...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Apollo 13
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 731
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp