Jag vill ha barn... MEN...

A

AbuDabi

Jag längtar efter barn. Hur mycket som helst. I natt drömde jag att jag fick barn igen, världens gulligste lilla snuttiga bebis. :love: (jag är dock medveten om att verkligheten inte är så rosenskimrande, men man kan väl få njuta för stunden i alla fall? :angel: )
Jag har längtat efter barn i många år, men ju äldre jag blir desto mer tveksam blir jag...

Att det ska vara något "fel" på barnet är jag inte rädd för. Jag har arbetat med människor med många olika handikapp och visst är det en sorg många gånger, men det är också en enorm rikedom. :bow:

Jag är rädd för allt annat. Tänk om barnet dör...? :eek:
Barn dör ju faktiskt, både små och stora barn. Jag har sett det i min närhet alltför många gånger och det skrämmer faktiskt mig. Mitt liv har varit hårt och tufft och det har inte gjort mig hårdare och tuffare utan snarare känsligare....

Skolan. Alla barn måste gå i skolan. Även mitt/mina. Jag har sett alla negativa sidor av det svenska skolsystemet och ser det fortfarande idag, och det skrämmer mig.

Tänk om barnet blir deprimerad eller får ångestproblem?
det är ju skitsvårt att få riktig hjälp mot sånt!

Droger och alkohol. I min närhet ser jag just nu en människa som "går genom isen". Vi gör allt vi kan men inget hjälper. Tänk om det händer mitt barn...? om det blir en alkoholist/missbrukare....????

Allergi!!!! :crazy: Hela min gubbes släkt är allergiska mot pälsdjur. Hur skulle det gå ihop egentligen??! :confused:

Det här är bara en hel drös med olika saker som jag helt seriöst är orolig för. Det är inte så att jag själv går omkring och är rädd att jag ska bli allergisk, alkoholist eller dö... men...

Är jag helt tom i planeten som tänker så här? Jag är helt seriöst rädd för såna här saker, inte för min egen del - jag vet var jag står här på jorden och tycker att den, trots allt, är en underbar plats. Men..........
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Låter som om någon är alldeles redo för att kryssa mellan skären med en ny liten människa!;)
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Jag tänkte alla de där tankarna under graviditeten :crazy: Speciellt rädd var jag för att bebisen skulle dö i magen, eller under förlossningen, och nu när hon är född är jag rädd för PSD ... Men det mattas faktiskt av. För andra stunder kan jag tänka, att vilken TUR just min tjej har som är så efterlängtad och så älskad och som har så bra föräldrar som älskar varandra och henne. Hon ska få precis allt i hela världen. Och även om skolan inte är perfekt så ska jag göra allt i min makt för att hon ska tycka det är roligt att lära och för att skolan skall vara positiv för henne.
Tänk på hur mycket FANTASTISKT just din bebis skulle få uppleva och känna :idea: Att oroa sig är en naturlig del, men det är ju trist om den får ta överhanden.
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Hade exakt alla såna frågor som du har.

Jag var nog egoistisk för att slå bort dem & skaffa barn ändå.

Speciellt det där med skola är ngt jag är engagerad i, jag vantrivdes ngt fruktansvärt & kommer se till att mitt barn inte ska genomgå samma helvete som jag fick göra.

Om barnet inte trivs i skolan är jag beredd att byta & flytta, allt för mitt barn.
Vi kollar redan nu upp lite friskolor då det är mer våran stil & vi tycker de har en mer sund inställning än vanliga skolor.
En byaskola kan vi oxå tänka oss om barnet trivs i den.

Allergi ja, sa alltid att jag aldrig skulle våga skaffa barn för tänk om denna blir allergisk & jag måste göra mej av med hästarna, gissa vad?JAG blev allergisk(Murphys law alltså):smirk:

det är jättebra att du har sånt konsekvenstänkande att du faktiskt är beredd på såna här frågor, många skaffar barn & tar inte reda på ngt alls, är inte beredda för framtiden osv.

& om du bestämmer att du vill ha barn så kommer det nog gå bra eftersom du redan nu tänker som du gör=)
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Låter som om någon är alldeles redo för att kryssa mellan skären med en ny liten människa!;)

Häpp! Det hade jag inte förväntat mig att få höra! :)
jag tänkte så här också nu efter att jag postat tråden- jag borde ju vara en helt värdelös morsa bara för att jag är så rädd för... allting!
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

att vilken TUR just min tjej har som är så efterlängtad och så älskad och som har så bra föräldrar som älskar varandra och henne. Hon ska få precis allt i hela världen. Och även om skolan inte är perfekt så ska jag göra allt i min makt för att hon ska tycka det är roligt att lära och för att skolan skall vara positiv för henne.
.


oj... så har jag aldrig tänkt någon gång men det stämmer ju nog.. faktiskt... :idea:
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Allergi ja, sa alltid att jag aldrig skulle våga skaffa barn för tänk om denna blir allergisk & jag måste göra mej av med hästarna, gissa vad?JAG blev allergisk(Murphys law alltså):smirk:

:D Ups! Så kan det gå! hur har du fått göra med hästarna då? har du de kvar..?
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Jadå, det går bra om jag tvättar händerna & duschar när jag varit i stallet.
Katter & hundar är det värre med, av dem får jag astma:crazy:
Men man kan ju hoppas att det inte går i arv.
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

oj... så har jag aldrig tänkt någon gång men det stämmer ju nog.. faktiskt... :idea:

Absolut! Om man INTE känt oron som du pratat om är man inte redo, för då har man inte fattat :D
Och en förälder som tänkt igenom är oftast en jättebra förälder :love: Lycka till nu!
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Så där tänker jag minst 1 ggr om dagen, min son är snart 6 månader och jag vill ha typ 3,7,12,20 ungar :angel:
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Men så tror jag att alla känner på vägen till beslutet.
Jag gjorde ju det i alla fall.
Och till slut så bestämde jag mig för att blunda och hoppa.
 
Sv: Jag vill ha barn... MEN...

Känner igen mig.
Jag oroar mig redan för att Nikki ska få ätstörningar eller hamna i dåligt sällskap när hon börjar gymnasiet :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 756
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Min som började förskoleklass nu i höstas. Efter en turbulent start har det ändå blivit väldigt bra och sonen trivs i skolan, har...
Svar
9
· Visningar
2 491
Senast: Mabuse
·
Samhälle Själv tycker jag att elsparkcyklar är ett jävla otyg rent ut sagt som företagen som hyr ut tar noll ansvar för. Idag dog en man, en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 788
Senast: Sassy
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 131
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp