Jag vill ha mina åäö....

vindvissla

Trådstartare
Efter en timme i tel med Dell sa har jag lyckats installera mitt svenska tangentbord pa min irlandska dator... men datorn tror fortfarande att tangentbordet ar engelskt. Sa nar jag trycker pa åäö sa blir det ['; .... Hon pa dell visste inte vad vi skulle gora och tyckte jag skulle ringa microsoft som tillverkat tangentbordet.

Jag vill alltsa ha allting i datorn pa engelska och tangentbordet som ett fungerande svenskt. gar det?

Jag har provat att andra i menyn for sprak men det kanns som att man kanske skulle andra i typ "tangentbords sprakval" eller nat...

Nan som kan???
 
Sv: Jag vill ha mina åäö....

Vad har du för operativsystem? Är det XP? I så fall har du längst ner till höger på skärmen vid systemikonerna en liten ruta där det bör stå SV för svenska eller då ENG för engelska. Högerklicka på det och välj inställningar. Där bör du kunna ändra tangentbordet till svenska
 
Sv: Jag vill ha mina åäö....

hahahahaha jag klickade på left alt shift och nu så har jag åäö!!!! tänk att det var så enkelt!!! hoppas inte hela windows blir på svenska nu.... och vad fort det gick att få in vanan att använda a och o istället för åäö. Nu ska jag öva om! Tack....
 
hjälp!kan inte skriva åäö på msn

På msn kan jag inte skriva åäö :cry: vad har jag kommit emot för knapp nu ?:eek: :angel: :crazy: :cry:

Gaaah jag ska jämt va så klumpig:angel:
 
Sv: hjälp!kan inte skriva åäö på msn

:rofl: Det där händer mig jämt :D det för att du har tryckt in så att du inte har svenska.. :rofl:

återkommer när jag har kommit på hur man löser det :D
 
Sv: hjälp!kan inte skriva åäö på msn

wihuuuu:, jag är inte ensam :angel:;)

Tack:bump:
 
Sv: hjälp!kan inte skriva åäö på msn

Äsch jag kommer inte på det :D starta om datan så ändrar det tillbaka :D
 
Sv: hjälp!kan inte skriva åäö på msn

haha jag orkar inte :D Aja folk får använda hjärnan lite ;)
 
Sv: hjälp!kan inte skriva åäö på msn

HAha jaa men jag har för mig att man typ håller in alt och sen typ någon bokstav :D Du får prova dig fram :rofl:
 
Sv: hjälp!kan inte skriva åäö på msn

alt+shift växlar mellan olika "språk"
om man vill bli av med detta (typ om man nu bara vill använda svensk layout), så högerklicka där det står sv (eller en, eller vilket språk ni nu har), välj inställningar och ta bort de språk man inte vill använda.
 

Liknande trådar

Hästvård Hur noggrant foljer ni vets order och vad kravs for att ni ska franga dessa? En av vara femarshingstar brot kaken haromdagen. Han...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 941
Senast: Corminta
·
IT & mobiler Min tidigare dator kraschade och nu behover jag en ny, har alltsa skarm och tangenbord och mus. Dock funderar jag pa en barbar, da jag...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: LSD547
·
Avel Da jag aldrig har gjort dylikt men nu har en 4 aring (sto) och en 2 aring (hingst) maste man kanske gora det om jag har tankt att avla...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Görel
·
Övr. Hund Jag blir TOKIG!!!!!! J'vla schaferavlande amerikaner som inte kan sluta forsoka uppfostra mig och behandlar mig som mindre...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp