Bukefalos 28 år!

Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Usch ja, det låter verkligen jobbigt!

Finns det någonting du kan göra som är helt kravlöst, som skulle kunna ge litegrann må-bra-känsla? Gosa med hundar eller marsvin? Ligga i sängen och lyssna på musik?
Jag brukar ligga och lyssna på youtube eller podcast men jag börjar tröttna för jag hittar inget nytt jag gillar som jag bara kan lyssna på utan att behöva titta på skärmen plus att jag börjar bli så frustrerad och stressad av att bara ligga utan att kunna göra något. Jag vill så gärna kela mer med djuren men jag orkar inte ens klappa för kroppen är så tung och Poppy och Bella vägrar ligga nära om jag inte klappar dem varenda sekund 😞 Pärla kommer och gosar in sig nära och ligger där även om jag inte klappar och det är mysigt. Jag brukar ligga i en slöare variant av child pose för det hjälper mot krypandet i kroppen. Nackdelen är att fötterna somnar, men hellre det än att det kryper i hela kroppen
 
Jag vill sluta gå till samtalskontakten på psykiatrin för hon skriver så fel i journalen hela tiden. Nu har hon skrivit att jag inte gör saker för att det är bekvämare att låta bli 😡 Hon säger också hela tiden att hon inte dömer mig men ändå känns det som att det är precis det hon gör
 
Jag vill sluta gå till samtalskontakten på psykiatrin för hon skriver så fel i journalen hela tiden. Nu har hon skrivit att jag inte gör saker för att det är bekvämare att låta bli 😡 Hon säger också hela tiden att hon inte dömer mig men ändå känns det som att det är precis det hon gör

Men vad fan!?! Kan du skriva till dom att hon verkar ha missuppfattat totalt? Bara så det finns skriftligt i deras system att du protesterat på det....
 
Men vad fan!?! Kan du skriva till dom att hon verkar ha missuppfattat totalt? Bara så det finns skriftligt i deras system att du protesterat på det....
Ja, jag får nog försöka fixa det. Det har varit rätt många andra saker också som har varit fel tidigare men inte så mycket att jag har orkat bry mig om att få det ändrat men att skriva att jag är bekväm istället för trött ger ju ett totalt felaktigt intryck av mitt mående. Jag förstår att det kan vara svårt att komma ihåg allt som sägs, men ändå. Och jag känner mig som sagt dömd av henne.
Som när jag var på Gekås i höstas. Hon frågade mycket allvarligt, och faktiskt dömande, hur jag orkade med det om jag nu mådde så dåligt, men dels hade jag inte varit på Gekås sedan 2004 så jag hade verkligen ingen aning om hur extremt stort det blivit, dels frågade min bästa vän om jag ville följa med och såklart vill jag ju försöka hitta på saker med min vän trots att jag är så trött och dels fick jag ta varje tillfälle att ta en paus för att överhuvudtaget orka stå upp. När vi började närma oss kassan så fick jag gå ut och lägga mig i bilen för jag klarade verkligen inte mer. Med facit i hand hade jag inte åkt, men jag vill ju fortfarande försöka ha något som kan påminna om ett liv och ibland gör ju alla saker som kanske inte var så bra och i mitt fall var det denna gången att åka till Gekås
 
Däckade någon gång mellan 19-20 igår kväll och det var så skönt. Lite drygt att behöva gå upp och mata djuren och kissa hundarna mitt i natten, men jag lyckades somna om igen och nu känner jag mig faktiskt ganska utvilad. Jag hoppas verkligen att det känns så när jag reser på mig också för jag vill göra klart städskåpet jag håller på att bygga om så jag slipper all skit som ligger på golvet och så vill jag även göra om ett skåp i extrarummet som jag inte alls är nöjd med.
Helst hade jag velat bygga om garderoberna i extrarummet också så de skulle öppnas från hallen istället men det är ett alldeles för stor projekt för mig att göra på egen hand och jag tvivlar på att hyresvärden går med på att hjälpa till. Det hade varit så skönt att ha garderoberna samlade istället för i olika rum som nu för det stressar mig jättemycket för det känns så rörigt
 
Och så sorterade jag lite på telefonen och huvudet sa upp sig nästan direkt så nu är jag helt slut igen 😭 Hur kan jag klara så lite?!
 
Nu har jag äntligen lyckats lägga in alla kvitton i min kassaapp och skicka in kvittona på Poppys veterinärbesök till försäkringsbolaget. Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att få det gjort på en gång 😫 men nu är det gjort för denna gången åtminstone

Jag har också ställt in boendestödet. Det är en jag inte har träffat innan och jag klarar knappt att träffa folk jag redan känner idag 😞 Ska försöka göra klart städskåpet så jag kan få undan allt till städningen imorgon, men jag kan inte hitta min sticksåg
 
Nu har jag äntligen lyckats lägga in alla kvitton i min kassaapp och skicka in kvittona på Poppys veterinärbesök till försäkringsbolaget. Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att få det gjort på en gång 😫 men nu är det gjort för denna gången åtminstone

Jag har också ställt in boendestödet. Det är en jag inte har träffat innan och jag klarar knappt att träffa folk jag redan känner idag 😞 Ska försöka göra klart städskåpet så jag kan få undan allt till städningen imorgon, men jag kan inte hitta min sticksåg

Jag har också skitsvårt att skicka in såna kvitton, har nog förlorat många tusen pga det. Så jag tycker du har varit jätteduktig som fått gjort det! :bow:
 
Jag har också skitsvårt att skicka in såna kvitton, har nog förlorat många tusen pga det. Så jag tycker du har varit jätteduktig som fått gjort det! :bow:
Tack!
Jag tror att jag har missat någon gång men oftast är jag duktig på att lägga alla papper i rätt hög (nya papper på byrån i hallen, inte så viktiga papper på mikron och viktiga papper mitt på golvet 😂) så jag kan skicka in dem. Det är så skönt nu när man bara behöver fota och skicka in! Sedan sparar jag ju också alla andra kvitton för att lägga in i min kassaapp så jag kan hålla koll på pengarna för utan den så tappar jag all kontroll på hur mycket pengar jag spenderar. Den har hjälpt mig oerhört sedan jag skaffade den 2019, men den ger också ångest när jag misslyckas och det går mer pengar än jag vill att det ska göra. Jag kommer dock att behålla den oavsett hur mycket ångest den ger för alternativet är värre
 
Jag har fått lite gjort idag men som vanligt är det inte tillräckligt. Jag borde vara nöjd men allt känns bara som brandsläckning utan att komma någonstans
 
Klockan två kommer boendestödet för städning och här är så mycket kaos 😫 Jag har fixat lite men nu är jag så trött att jag inte kan fortsätta trots att jag vill. Jag måste ringa till vårdcentralen och få en ny tid men det är så svårt att ringa 😞
 
Klockan två kommer boendestödet för städning och här är så mycket kaos 😫 Jag har fixat lite men nu är jag så trött att jag inte kan fortsätta trots att jag vill. Jag måste ringa till vårdcentralen och få en ny tid men det är så svårt att ringa 😞

Men varför måste du boka om, det låter ju som att du verkligen behöver hjälpen i dag?
 
Tog ut mig alldeles för mycket med städningen 😞 Visst, det blev mycket bättre hemma, men nu orkar jag inte gå med hundarna och fick ställa in promenad och gräsplockning med en vän 😞
 
Ångestångestångest jag är så jävla trött på ångest och panik för varenda liten jävls grej 😞
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 791
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 279
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 635
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp