Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Det är förmodligen olika typer av ansträngning, skrivningen kanske blir lite mera som avkoppling? Så kan det vara för mig iaf. Men visst har du gjort mera än vanligt flera dagar i rad nu? :):heart
Ja, så kan det nog vara. Samtidigt är det konstigt också för jag kan ju inte svara på meddelanden, men att skriva här är mer kravlöst på något sätt så det kan vara därför.
Igår fick jag rätt mycket gjort så det känns skönt! Kom dock inte iväg till min vän. I måndags var jag på praktiken men kan inte minnas om jag gjorde något mer än det. Söndag till måndag var pojkvännen här men vi gjorde inte så mycket mer än gick promenad, käkade pizza och slappade.

Idag kommer boendestödet för städning och det behövs! Jag hade velat ta ned och flytta allting och tvätta, torka, duscha och damma men det är så mycket jobb så det finns inte en chans att jag lyckas med det på bara en dag så det får bli röja upp och fixa golven och köket idag
 
Fått mycket gjort idag och om en halvtimme måste jag till min vän för jag kom inte iväg igår heller men ju närmare det kommer desto mer panik får jag 😭 Har också panik för att jag har ätit för mycket och slösat onödigt mycket pengar på skräpmat istället för vettig och billigare mat och det är så jävla lätt att ändra på och ändå köper jag skit trots att jag har ångest för det redan i butiken. Det är så korkat att det finns ju inte!

Och på fredag ska Poppy till fysioterapeuten och jag känner att jag vill verkligen avboka den tiden för jag har redan panik för att jag måste låna bil och köra dit och hem och jag får alltid supermycket ångest när jag är där och känner mig som världens sämsta hundägare 😞
 
Är jag självisk och en ännu sämre ägare om jag avbokar? Poppy känns som vanligt tycker jag, men jag litar aldrig på mig själv om de mår bra
 
Är jag självisk och en ännu sämre ägare om jag avbokar? Poppy känns som vanligt tycker jag, men jag litar aldrig på mig själv om de mår bra

Jag tycker absolut du kan (bör) avboka, kom ihåg att du måste ta hand om dig själv i första hand för att orka ta hand om djuren. 🧡
 
Jag tycker absolut du kan (bör) avboka, kom ihåg att du måste ta hand om dig själv i första hand för att orka ta hand om djuren. 🧡
Jag avbokade. Poppy älskar att gå dit och hennes kropp behöver hållas efter pga artrosen men jag fixar verkligen inte det denna veckan 😞 Får boka en ny tid när (om 😕) jag mår bättre. Hon känns inte knackigare än vanligt så jag tror inte att det är någon fara att avvakta men jag känner mig ändå dålig eftersom det är bra för henne

Och på lördag är det utställning men jag kommer inte att åka på den heller 😞 Jag hoppas att jag ska kunna åka på SM i juni men jag tvivlar på det
 
Och jag har åter igen ätit alldeles för mycket och är ändå ”hungrig” 😞 fast jag tror inte att det kan vara riktig hunger med tanke på hur mycket jag ätit. Det skulle kunna vara törst men jag får verkligen inte i mig vätska idag. Det räcker med att få vatten eller saft i munnen och så måste jag spotta ut för jag kan inte svälja
 
Försökt göra lite yoga men jag har blivit så fruktansvärt svag och stel så det känns helt meningslöst för det kommer ta evigheter att orka göra något och bli vigare, men samtidigt så vet jag ju att det kommer aldrig bli bättre om jag bara ger upp hela tiden. Men jag kommer inte ens ned med armbågarna i golvet när jag sitter med benen isär och jag måste dra som fan för att få pannan till knäna. Ryggen och nacken ska vi inte prata om. Når inte till någon axel med huvudet. Blir andfådd av att göra solhälsningen bara några gånger osv. Riktigt illa 😞
 
Och jag har åter igen ätit alldeles för mycket och är ändå ”hungrig” 😞 fast jag tror inte att det kan vara riktig hunger med tanke på hur mycket jag ätit. Det skulle kunna vara törst men jag får verkligen inte i mig vätska idag. Det räcker med att få vatten eller saft i munnen och så måste jag spotta ut för jag kan inte svälja

Min ena kompis som har ME brukar typ hetsäta när hon är riktigt dålig pga ME'n, pga kroppen liksom skriker efter energi. Kan tänka mig det är något liknande för dig, att du känner dig hungrig pga din kropp har energibrist?

Ang. yogan så slår jag vad om att du är vigare än mig ändå....! Men jag tycker man märker lite skilnad efter bara 3-4 gånger, särskilt om det är länge sedan man tränat.
 
Min ena kompis som har ME brukar typ hetsäta när hon är riktigt dålig pga ME'n, pga kroppen liksom skriker efter energi. Kan tänka mig det är något liknande för dig, att du känner dig hungrig pga din kropp har energibrist?

Ang. yogan så slår jag vad om att du är vigare än mig ändå....! Men jag tycker man märker lite skilnad efter bara 3-4 gånger, särskilt om det är länge sedan man tränat.
Jag vet inte. Jag tycker att då borde jag vara hungrig på vettig mat och inte en massa socker och fett så jag tror att det bara är för att jag har dålig självdisciplin för om det hade varit att kroppen verkligen behövt det så hade jag inte gått upp i vikt heller. När min pomeranian blivit opererad två gånger för sin patellaluxation fick jag dubbla hans mat trots att han inte rörde sig för han tappade så mycket i vikt. Så hans kropp behövde det. Min kropp behöver näring men jag äter bara onyttiga kalorier och alldeles för mycket.

Jag vet inte. Jag har alltid varit ganska vig men nu är jag stel som en pinne, framförallt i ryggen. Jag får hoppas att jag klarar att tvinga mig att träna iallafall ett par gånger i veckan men om jag känner mig själv rätt så kommer det inte att bli av 😞 Jag har ett program som tar inte ens 10 minuter men jag klarar knappt två minuter innan jag håller på att kollapsa av både trötthet och ångest så det har jag inte försökt på evigheter.
Dagliga verksamheten har så man kan styrketräna med dem men jag kommer nog inte klara det heller 😞
 
Tog en forskolintablett och den gav faktiskt lite mer energi så jag har kunnat sy lite plattöverdrag jag fått beställning på. Men nu kommer jag troligen att få blodtrycksfall deluxe imorgon 😓 Tog dem ofta innan för de ger lite energi men det är inte så roligt att aldrig veta när jag kommer svimma nästa gång så jag har inte tagit dem på jättelänge. Men kan inte tänka mig att det är nyttigt att ta högst med både elvanse och attentin, koffein, dubbelt med synefrin och så forskolin ovanpå det :crazy: men vad fan ska jag göra liksom? Och alla utom forskolin ska höja blodtrycket så jag vill inte veta hur lågt mitt blodtryck hade varit utan dem

Har också tagit lägre dos seroquel för läkaren idag sa att tröttheten troligen beror på mina mediciner ihop med min ålder (som bara är 37 O_o) så nu vill jag sätta ut allt som går. Jag tror verkligen inte att det är pga medicinerna eftersom jag ätit alla utom litium i många år men kan jag sätta ut någon så är det ju inget negativt. Jag har redan satt ut voxra och märker ingen skillnad alls i måendet
 
Det låter ju heltokigt om läkaren menar att din ålder är en av orsakerna?!
 
Det låter ju heltokigt om läkaren menar att din ålder är en av orsakerna?!
Hon sa att åldern kunde påverka medicinerna så att de inte funkar som de har gjort tidigare men jag tycker att det är konstigt att jag har ätit vissa av dem i över 10år utan att vara såhär trött. Enda gången var när jag försökte höja seroquel för då blev jag en dreglande zombie men det försvann ju när jag sänkte igen. Visserligen har ju tröttheten blivit värre och värre efter hand så det är kanske inte omöjligt, men jag finner det osannolikt
 
Hon sa att åldern kunde påverka medicinerna så att de inte funkar som de har gjort tidigare men jag tycker att det är konstigt att jag har ätit vissa av dem i över 10år utan att vara såhär trött. Enda gången var när jag försökte höja seroquel för då blev jag en dreglande zombie men det försvann ju när jag sänkte igen. Visserligen har ju tröttheten blivit värre och värre efter hand så det är kanske inte omöjligt, men jag finner det osannolikt
Aha okej. Men den/de läkare som skriver ut medicinerna bör väl ha koll på om det kan bli så?
 
Aha okej. Men den/de läkare som skriver ut medicinerna bör väl ha koll på om det kan bli så?
Aha okej. Men den/de läkare som skriver ut medicinerna bör väl ha koll på om det kan bli så?
Det borde han nog ha men det är ytterst sällan jag har någon kontakt med honom. Nu när jag äter litium har han lite koll men innan har han bara skrivit ut typ varsomhelst. Får se om jag orkar ta tag i att kolla upp. Tycker att jag har rätt bra koll själv men jag är ju ingen läkare. Samtidigt känns det som att jag har mer koll än läkarna många gånger, eller så vill de helt enkelt inte kolla upp något och bryr sig inte
 
Lite darrig idag på sänkt seroquel men inte så farligt att det stör. Var rädd att jag skulle må illa för de gångerna jag har glömt den så har jag kräkts bara jag har vridit på huvudet men känner inget ännu iallafall. Hade velat sänka skiten så fort som det går men pojkvännen ska till Ikea på fredag och jag vill jättegärna försöka orka följa med så tänker att jag ska nog hålla denna dosen iallafall tills dess. Har ju ätit den i mer än 10 år så en vecka hit eller dit spelar knappast någon roll.
Lamictal kommer också att ryka i nästa vecka om jag inte blir dålig av seroquelen. Lamictal har jag satt ut tidigare så där vet jag att jag kan sluta från en dag till en annan och jag är uppe i så hög dos (för mig) att det börjar bli dags att sätta ut den och börja om från början ändå. Så med den vet jag hur det känns om/när jag behöver sätta in den igen och är inte orolig men seroquel är lite otäckt
 
Lite darrig idag på sänkt seroquel men inte så farligt att det stör. Var rädd att jag skulle må illa för de gångerna jag har glömt den så har jag kräkts bara jag har vridit på huvudet men känner inget ännu iallafall. Hade velat sänka skiten så fort som det går men pojkvännen ska till Ikea på fredag och jag vill jättegärna försöka orka följa med så tänker att jag ska nog hålla denna dosen iallafall tills dess. Har ju ätit den i mer än 10 år så en vecka hit eller dit spelar knappast någon roll.
Lamictal kommer också att ryka i nästa vecka om jag inte blir dålig av seroquelen. Lamictal har jag satt ut tidigare så där vet jag att jag kan sluta från en dag till en annan och jag är uppe i så hög dos (för mig) att det börjar bli dags att sätta ut den och börja om från början ändå. Så med den vet jag hur det känns om/när jag behöver sätta in den igen och är inte orolig men seroquel är lite otäckt
Kanske läge att boka in en tid med läkare för att gå igenom dina mediciner, vad de "ska" göra etc och sedan, i samråd minska ner/sätta ut/låta vara beroende på medicin. Isf att laborera själv.
 
Kanske läge att boka in en tid med läkare för att gå igenom dina mediciner, vad de "ska" göra etc och sedan, i samråd minska ner/sätta ut/låta vara beroende på medicin. Isf att laborera själv.
Jag ska ta upp det nästa gång jag har kontakt med psykiatrin är tanken. Borde vara denna månaden eller nästa. Men överlag har jag överlag alltid haft mer koll och kontroll på mina mediciner än läkarna så jag är inte så orolig mer än att jag inte vet hur jag kommer att reagera utan seroquel. Hade jag skullat höja någon till en dos jag inte haft tidigare så hade jag dock inte laborerat själv trots att nästan alla mina mediciner ligger på låg dos
 
. Men överlag har jag överlag alltid haft mer koll och kontroll på mina mediciner än läkarna så jag är inte så orolig

Det här låter hårdare än jag menar, men på riktigt..
Hur mycket koll du än anser dig ha, så är det så att läkare har vansinnigt mycket mer koll än du på hur de olika medicinerna kan samvetka eller motverka varandra och vad följderna av att laborera med dem kan bli.

Att gå igenom hela medicinlistan tillsammans med en läkare, innan man ändrar/plockar bort mediciner borde vara en självklarhet och det är något man bör meddela att man vill ha tid avsatt för. Annars får man en tid bokad för något annat och en oförberedd läkare som där och då ska börja gå igenom och sammanställa vilka läkemedel som är insatta, i vilka mängder etc etc och det lär inte mynna ut i något vettigt att göra på det viset.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 763
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 220
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 223
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 622
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp