Bukefalos 28 år!

Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Det här låter hårdare än jag menar, men på riktigt..
Hur mycket koll du än anser dig ha, så är det så att läkare har vansinnigt mycket mer koll än du på hur de olika medicinerna kan samvetka eller motverka varandra och vad följderna av att laborera med dem kan bli.

Att gå igenom hela medicinlistan tillsammans med en läkare, innan man ändrar/plockar bort mediciner borde vara en självklarhet och det är något man bör meddela att man vill ha tid avsatt för. Annars får man en tid bokad för något annat och en oförberedd läkare som där och då ska börja gå igenom och sammanställa vilka läkemedel som är insatta, i vilka mängder etc etc och det lär inte mynna ut i något vettigt att göra på det viset.
Det är ingen fara. Jag vet att du menar väl. Lamictal har jag satt ut och in flera gånger så den har jag koll på, lika med voxra som jag satte ut för någon månad sedan. Seroquel har jag ändrat dos uppåt och sedan nedåt igen, i samråd med läkare, innan men det är längesedan så den är jag osäker på hur jag kommer att reagera.

Jag har ingen tid till läkaren för han är alltid så himla stressad så jag kommer att ta upp det med litiumsköterskan eller ”samtalskontakten” (vet inte vad jag ska kalla henne. Hon kollar så att jag lever några gånger om året) beroende på vem jag träffar först och så säger de till läkaren så han kan ringa när han inte är så stressad. Överlag har jag typ 10-20 minuters telefontid om året med honom
 
Idag känner jag av att jag har tagit forskolin i två dagar för blodtrycket är jättelågt så nu får jag låta bli den ett tag. Vilket är jättejobbigt för jag har märkt av att jag har haft mer energi tack vare den men jag vill inte ha det som innan när jag brukade svimma innan jag kom på att det var forskolinen som gjorde det. Tror jag känner av sänkningen av seroquel också för jag är väldigt irriterad och det kryper i kroppen så jag kommer hålla mig till samma dos ett tag för jag vill inte må sämre än jag måste. Det borde iallafall göra apotekspersonalen glada för det är flera gånger jag knappt fått hämta ut den för att jag delar tabletterna, trots att det står 1,5 tablett på receptet
 
Kom på att jag har druckit jäkligt mycket cola så det kan vara allt koffein som gör att jag mår kymigt också
 
Jag är också hyperstressad över allt kaos hemma men jag kan inte göra något åt det 😭
 
Och jag vill bara ha mat mat mat hela tiden trots att jag inte ens är hungrig. Håller på att bli galen på mig själv 😭
 
Kom på att jag har druckit jäkligt mycket cola så det kan vara allt koffein som gör att jag mår kymigt också

Det där med koffein är rätt läskigt om man mår dåligt. För det ger en "falsk" känsla av att man är pigg/har energi, som ofta resulterar i att man krockar och blir ännu tröttare/mår sämre efteråt.

Jag läste en bra beskrivning av en psykolog, som sa att det blir som om man gör ett kreditlån på energikontot, så man kommer i minus och måste "betala tillbaka" med höga räntor, när man pushar sig för långt. Så även om det känns som om koffeinet hjälper där och då, resulterar det oftast bara i en nedåtgåande spiral, tyvärr...

Minns jag rätt att du hade svårt för att dricka rent vatten? Hjälper det om det är kolsyrat el. smaksatt?
 
Det där med koffein är rätt läskigt om man mår dåligt. För det ger en "falsk" känsla av att man är pigg/har energi, som ofta resulterar i att man krockar och blir ännu tröttare/mår sämre efteråt.

Jag läste en bra beskrivning av en psykolog, som sa att det blir som om man gör ett kreditlån på energikontot, så man kommer i minus och måste "betala tillbaka" med höga räntor, när man pushar sig för långt. Så även om det känns som om koffeinet hjälper där och då, resulterar det oftast bara i en nedåtgåande spiral, tyvärr...

Minns jag rätt att du hade svårt för att dricka rent vatten? Hjälper det om det är kolsyrat el. smaksatt?
Jag tar 200mg koffein varje morgon så det är när blir mer än det som det inte blir bra. Lite fixar jag men nu har det blivit väldigt mycket cola för de hade extrapris på Ica. Energidricka blir total katastrof så det gör jag inte om!
Tanken är att försöka sluta med koffeintabletterna också men de ser precis ut som litiumen så det får bli när dosetten tar slut

Ja, det stämmer. Saft har funkat under lång tid men inte längre så jag måste fylla på patronerna till sodastreamen och hoppas på att det funkar med kolsyrad saft för det har funkat innan. Katastrof för tänderna men jag måste ju ha i mig vätska. Bara kolsyrat vatten funkar inte
Helt naturligt att kroppen är "sugen" på mat när man är så låg på energi och deprimerad. Så det är inte ditt fel. :heart
Men varför kan den inte vara sugen på nyttiga saker? Jag hade äntligen lyckats gå ned lite i vikt men nu är allt tillbaka igen på inte ens två veckor 😭 Det är dels därför jag vill ha bort seroquel först för den både gör mig hungrigare och minskar ämnesomsättningen
 
Jag tar 200mg koffein varje morgon så det är när blir mer än det som det inte blir bra. Lite fixar jag men nu har det blivit väldigt mycket cola för de hade extrapris på Ica. Energidricka blir total katastrof så det gör jag inte om!
Tanken är att försöka sluta med koffeintabletterna också men de ser precis ut som litiumen så det får bli när dosetten tar slut

Ja, det stämmer. Saft har funkat under lång tid men inte längre så jag måste fylla på patronerna till sodastreamen och hoppas på att det funkar med kolsyrad saft för det har funkat innan. Katastrof för tänderna men jag måste ju ha i mig vätska. Bara kolsyrat vatten funkar inte

Men varför kan den inte vara sugen på nyttiga saker? Jag hade äntligen lyckats gå ned lite i vikt men nu är allt tillbaka igen på inte ens två veckor 😭 Det är dels därför jag vill ha bort seroquel först för den både gör mig hungrigare och minskar ämnesomsättningen
Med så mycket koffein och alla olika mediciner spec Elvanse och Attentin så stressar du din kropp enormt och de kan bidra eller vara orsaken till ditt mående.

Jag vet att de är lockande att ösa på med mer ex Attentin. På mig så får de bara motsatt effekt. Man tänker lite mer så kanske jag får något gjort och kan koncentrera mig men så slutar det med att de blir tvärtom istället och ger massa ångest.

Jag säger inte att du ska vara helt utan mediciner men så många du har som kan krocka med varandra och stressa kroppen kan verkligen inte vara bra.

Maten är superviktig också för att må bra. Regelbundet och se till att få i dig sånt som är näringstätt. Jag krigar med mig själv hela tiden då jag vet jag behöver bra mat men inte alltid orkar.
Då är det bättre att äta något sämre. Bara man äter.
 
Med så mycket koffein och alla olika mediciner spec Elvanse och Attentin så stressar du din kropp enormt och de kan bidra eller vara orsaken till ditt mående.

Jag vet att de är lockande att ösa på med mer ex Attentin. På mig så får de bara motsatt effekt. Man tänker lite mer så kanske jag får något gjort och kan koncentrera mig men så slutar det med att de blir tvärtom istället och ger massa ångest.

Jag säger inte att du ska vara helt utan mediciner men så många du har som kan krocka med varandra och stressa kroppen kan verkligen inte vara bra.

Maten är superviktig också för att må bra. Regelbundet och se till att få i dig sånt som är näringstätt. Jag krigar med mig själv hela tiden då jag vet jag behöver bra mat men inte alltid orkar.
Då är det bättre att äta något sämre. Bara man äter.
Fast utan dem kan jag inte stå upp överhuvudtaget pga tröttheten 😞 annars hade jag gärna låtit bli dem
Men just nu vill jag bara tillbringa hela dagarna med att sova men det går inte pga all ångest och jag kan inte ta så mycket stesolid som behövs för att få bort ångesten. Attentin lindrar oftast ångesten lite men elvanse känns inte som att den gör så mycket mer längre än att jag imte är död på morgonen
Mat behöver jag verkligen inte om man går efter vikten 😞

Förlåt för dåligt scar. Har så fruktansvärt mycket ångest så jag vet inte vad jag ska ta mig till 😭
 
Hade redan tagit full dos stesolid så jag tog en melatonin och tack och lov så känns det lite bättre nu! Jag ska definitivt hålla mig borta från så mycket cola också för det var ungefär samma panikkänsla som när jag drack energidricka
 
Hade redan tagit full dos stesolid så jag tog en melatonin och tack och lov så känns det lite bättre nu! Jag ska definitivt hålla mig borta från så mycket cola också för det var ungefär samma panikkänsla som när jag drack energidricka
Det finns cola utan coffein, men bara på burk tror jag :) Om du vill kunna njuta av lite cola ändå.
 
Det finns cola utan coffein, men bara på burk tror jag :) Om du vill kunna njuta av lite cola ändå.
Tack för tipset 🙂 Jag brukar klara vanlig cola zero i normal mängd men nu blev det väldigt mycket och det tyckte kroppen inte om. Men bra att veta att det finns koffeinfri de gångerna jag vill dricka cola på kvällen!
 
Har fortfarande mycket ångest men inte så extremt som innan i veckan. Idag är huvudet totalt söndergrillat trots att jag inte gjort extremmycket så imorgon lär inte bli roligt. Har en del jag hade velat bolla men är för väck så kan inte skriva 😞
 
Det är så det är när man mår dåligt och kroppen behöver må-bra-endorfiner. :heart

Jag läste ett tipps i dag faktiskt att när det är så och man inte egentligen vill äta, så ska man ringa och prata med någon istället. Skulle du kunna testa det?
Kan vara så. Och eftersom min kropp inte verkar kunna bilda endorfiner, eller kanske inte känna av dem, så blir ju kroppen aldrig nöjd oavsett hur mycket jag än äter. Jag äter även om jag har ont i magen eller mår illa av mätthet 😞

Jag klarar inte att prata med någon för jag är för trött i huvudet 😞 Om någon ringer så får jag panik för jag vill inte svara, även om det är någon jag tycker om. Jag kan inte längre föra ett normalt samtal för jag kan inte koncentrera mig tillräckligt och ångesten exploderar efteråt för jag är så rädd för att ha sagt något fel och för att jag blir så fruktansvärt trött 😞 Det är jättejobbigt för innan tyckte jag att det var roligt att prata med folk
 
Kan vara så. Och eftersom min kropp inte verkar kunna bilda endorfiner, eller kanske inte känna av dem, så blir ju kroppen aldrig nöjd oavsett hur mycket jag än äter. Jag äter även om jag har ont i magen eller mår illa av mätthet 😞

Jag klarar inte att prata med någon för jag är för trött i huvudet 😞 Om någon ringer så får jag panik för jag vill inte svara, även om det är någon jag tycker om. Jag kan inte längre föra ett normalt samtal för jag kan inte koncentrera mig tillräckligt och ångesten exploderar efteråt för jag är så rädd för att ha sagt något fel och för att jag blir så fruktansvärt trött 😞 Det är jättejobbigt för innan tyckte jag att det var roligt att prata med folk

Usch ja, det låter verkligen jobbigt!

Finns det någonting du kan göra som är helt kravlöst, som skulle kunna ge litegrann må-bra-känsla? Gosa med hundar eller marsvin? Ligga i sängen och lyssna på musik?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 766
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp