Du kan länka till precis hur många artiklar du vill, det gör det inte mer vanligt att det sitter fulla jägare på pass för det. Det du beskriver är undantag och väldigt ovanligt, men du får det att låta som att det är världens vanligaste grej och rutin att jägare super på passen under älgjakten. Så är inte fallet! I de allra flesta jaktlag hade man fått sitta och vakta elden i jaktstugan ifall det kom fram att man hade druckit någonting. Det är total nolltolerans! Att några sedan gör det är väl så det ser ut i samhället i stort. Det finns läkare och tidningsbud som också kommer fulla eller påverkade till jobbet. Människor med missbruksproblematik finns överallt, även i jägarkåren. Men att få det till att alla jägare regelmässigt super och att det är livsfarligt att vara ute i skogen under jaktsäsong är helt förvrängt.Vad menar du är rena lögner? Du får gärna tagga mig när det är uppenbart att du syftar på mina inlägg. Jag länkade till en artikel där polisens inlägg på fb var citerat för jag visste att en del gör allt för att inte låtsas om detta problem och därmed kommer försöka få det att framstå som att jag ljuger. Jag tycker tvärtom det är lite svårt att tro på de jägare som jagat i många år och påstår sig vara helt ovetande om detta.
Det är nog farligare att gå i skogen när det inte är organiserad jakt än när det är det. Jaktledaren har stort ansvar för vad som händer och markägarna, inkl grannar, är inte alltid så himla tacksamma, så de allra flesta sköter sig väldigt bra och tar ansvar både för naturen och sig själva.