Jeffe förtärdes av aska nu har familjen köpt en valp

(NWT)
Familjen Strömvalls första borderterrier dog i en olycka bara sex månader gammal. I januari brändes deras femårige Jeffe till döds på askdeponin i Bäckhammar. I måndags hämtade de valpen Skip.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jeffe förtärdes av aska nu har familjen köpt en valp

Det här är groteskt! Hundens matte kunde ha sprungit efter sin hund, om hon inte haft hästen med sig också. Ett gäng på tio ungar kunde ha sprungit in där i det glödande helvetet och förkolnats. En häst kunde ha skenat in där med sin ryttare. En irrande pensjis, ett litet barn som springer framför sina föräldrar (inom synhåll), en crossförare, alla vilda djur, en mindre lyckad orienterare - vem som helst!
Allemansrätt? Allekremeringsrätt, tydligen.
Att läsa företagets uttalanden gör mig riktigt mörkrädd. "Det här är ingen rekreationsplats." Upprepa gärna det inför föräldrarna till ett par förkolnade 10-åringar som ville leka i skogen och som inte var synska nog att förutspå en helvetesgrop.
Nu har företaget tydligen stängslat in. Att det överhuvudtaget bara får försiggå sådan här verksamhet utan instängsling och vakthållning är en eländig gåta.
Stackars lilla hundkrake. Men han har nog räddat andras liv i alla fall.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 722
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 892
Senast: Migo
·
  • Artikel
Hästnyheter (NWT) Den svarta marken gav vika under hunden Jeffe. På några sekunder förtärdes han i glödande aska. – Emelie var bara ett par...
Svar
17
· Visningar
1 834
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 695
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp