Sv: Jensen Classic dressyr
Jo, flatbacken finns som dressyrmodell också. Samma passform... Men jag vill ha bättre kvalitet på en dressyrsadel med närmare kontakt. Och den här Amiralen jag köpte var såååååå perfekt för mig! Helt underbar. Lagom mjuk, lagom djup (ser djup ut men känns inte djup) och helt perfekta knästld och perfekta kåpor för mina ben (bra skurna så jag slipper bli nypt i benet för varje steg hästen tar)
Jensen sa ju att den här skulle passa

Och jag vill veta vad folk har för erfarenheter helt enkelt... Men när jag pratade med Jensen idag så sa han att den var lite rakare, och när jag beställer en sadel efter min häst så gör han den ju också efter min häst, och kan ändra vad jag nu vill ändra. Lite svårare att göra det på en begagnad sadel som egentligen redan är fel i modellen för Nasse....
Så imorgon åker till Lund iaf och köper en ny... Var i en ridaffär igår och provsatt en jävla massa sadlar... Provade Albion k2, SLK, Amerigo, Spalding osv osv... Den enda som kan passa min häst av alla dom jag provade var k2:an, och den passar inte mina ben. Sätet är för djupt men ändå för flat på nåt vis så jag sitter inte bra på nåt sätt (trodde jag hade ändrat åsikt, men det vcar likadant som när jag var på gång att köpa en Albion för 4 år sen. Ändrade mig dock då jag satt helt åt helvete i den.) Ingen av dom jag provade kändes sådär "Wow" för min del, utan alla hade jag behövt ändra både det ena och det andra på, och tyvärr finns det ingen ÅF i Sverige som kan få igenom dom ändringarna som jag vill göra (så att man får det exakt som jag vill ha det) och tyvärr säljer inte Albion direkt från fabrik till privatpersoner utanför England. Men man kan ju inte ändra bomvidden på deras sadlar heller... Så nja. Känns inte så lockande att börja om med att börja köpa nya sadlar och sälja dom för en bråkdel av priset 1 månad senare.
Tydligen ska Classicen ta 6 veckor på sig.. Rätt okej tycker jag. Så jag chansar väl... Hur fel kan det bli? Han fick en hoppsadel till att passa Nasse, så chansen är väl rätt stor att han lyckas få till en bra dressyrsadel som vi gillar också....