Wihoo! Jag blev uppringd idag av förra årets jobb och de tänker sig att jag ska få tjänsten även denna säsong. Och jag vågade ta bladet ur munnen och berätta om min autism och hur mitt privatliv ser ut med boendestöd, habilitering, tandläkare och psykolog. De var positiva till att erbjuda anpassningar för detta. Känner mig väldigt lättad faktiskt. Nu ska jag bara elda på af lite så de tar kontakt med jobbet.
 
Senast ändrad:

Och så behöver jag prestera 6 stycken skitansökningar för att få min akassa för den här månaden.
 
Wihoo! Jag blev uppringd idag av förra årets jobb och de tänker sig att jag ska få tjänsten. Och jag vågade ta bladet ur munnen och berätta om min autism och hur mitt privatliv ser ut med boendestöd, habilitering, tandläkare och psykolog. De var positiva till att erbjuda anpassningar för detta. Känner mig väldigt lättad faktiskt. Nu ska jag bara elda på af lite så de tar kontakt med jobbet.
Så himla stark av dig att ta bladet från munnen! Fasen vad bra.
 
Wihoo! Jag blev uppringd idag av förra årets jobb och de tänker sig att jag ska få tjänsten. Och jag vågade ta bladet ur munnen och berätta om min autism och hur mitt privatliv ser ut med boendestöd, habilitering, tandläkare och psykolog. De var positiva till att erbjuda anpassningar för detta. Känner mig väldigt lättad faktiskt. Nu ska jag bara elda på af lite så de tar kontakt med jobbet.
HEJA!!! :banana::banana::banana:Go Wille, Go Wille
 
Behöver du verkligen det? Kontakta af och fråga om de tycker att det är nödvändigt?
Tror det är ett krav att prestera ansökningar för att få akassa. Tydligen ljuger en del om att de fått jobb så då är det krav på alla att söka jobb tills man tillträtt. Personligen tycker jag att det problemet kan fixas på annat sätt.

De ansökningar man måste göra när man fått en tjänst kan ju inte bli annat än oseriösa och till ingen nytta annat än för systemets skull. Det är inte vettigt för företagen eller den som tvingas ansöka.
 
Wihoo! Jag blev uppringd idag av förra årets jobb och de tänker sig att jag ska få tjänsten. Och jag vågade ta bladet ur munnen och berätta om min autism och hur mitt privatliv ser ut med boendestöd, habilitering, tandläkare och psykolog. De var positiva till att erbjuda anpassningar för detta. Känner mig väldigt lättad faktiskt. Nu ska jag bara elda på af lite så de tar kontakt med jobbet.
Å, vad underbart. Jag är så glad för din skull och en extra klapp på axeln till dig, för att du talade om "vem du är".
 
Men heja dig! Så himla modigt av dig att berätta och hoppas nu att det går att lösa på bästa sätt för dig. Stort grattis till jobbet också! :heart

Så himla stark av dig att ta bladet från munnen! Fasen vad bra.
En del i att jag vågade berätta var för att jag redan jobbat där en säsong och visste att jag låg bra till för jobbet. En annan del är att jag vet att några av mina kollegor också går på lönebidrag p.g.a. olika svårigheter. En tror jag går på 100% bidrag.
 
åh, hurra! Dubbelt glada nyheter, både jobbet, att du berättade och att det togs emot väl. Ja det blir ju trippelt till och med.

Hur ska du fira? 🥳
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min lönebidragsanställning har äntligen gått igenom. Af snurrade ju till det och sa först att jag inte skulle få det av någon obegriplig...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 784
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag haft ett långt samtal med af angående mina hinder för arbete. Men jag vet inte, det verkar ändå som att jag helst ska jobba...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Arbetsförmedlingens kvarn mal. De säger att jag kan få anpassningar på jobb på si och så sätt, men inget är klart än. Efter några...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Mitt säsongsjobb har kommit ut på af idag och jag ska söka. Jobbet är i ny regi, men en av mina referenser jobbar där. Jag är...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 679
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp