Jobba på och hitta sig själv?

BuenoBull

Trådstartare
Godmorgon alla fantastiska bukefalister!

Jag har legat vaken nu under natten till och från och malt lite tankar. Jag känner att jag verkligen inte är där jag vill i livet, jag fyller snart 27 år och har inget körkort än, jag har inget jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten, jag har inte börjat plugga än vilket jag velat göra under en längre tid. Körkortet påbörjades för drygt ett år sedan men jag misslyckades på första uppkörningen, sedan blev det en del omständigheter med körskolan som gjorde att jag inte ville gå tillbaka dit och nu har hela den biten legat på is. Jobb känns som att det finns ungefär lagerarbete eller vårdjobb, vilket inte är något fel på i sig men jag har ont i kroppen och känner att jag inte vet hur pass jag kommer att klara ett så fysiskt jobb. Därav vill jag även utbilda mig och påbörjade 2014 att läsa upp ämnen för att utbilda mig till djurskyddsinspektör. Äldsta dottern hade precis nyligen börjat förskola och det gick inte så bra som vi hoppats på. Hon blev otrygg i sig själv och fick problem med sömnen framförallt. Det gjorde att jag valde att avsluta studierna och dra ner på hennes förskoletimmar. (Ser redan nu när jag skriver att det ser ut som att jag skyller på en hel del omständigheter...)
Ovanpå detta har sambon och jag en dröm om att flytta till hus men just nu finns ingen ekonomi till det, tanken är att vi ska ha hittat "vår plats i livet" innan äldsta tjejen ska börja skolan.

Dessutom känner jag att jag behöver jobba en hel del på mig själv och det är framförallt här jag inte vet till hundra var jag ska börja. Dels har jag en del övervikt att jobba på och den är ju inte så svår i sig egentligen. Mitt slutmål är 30-35 kg bort (herregud vad det ser ut när man skriver ut det!) och det känns som att jag inte vet var jag ska börja. Min tanke är att börja komma ut på de där barnvagnspromenaderna när äldsta är på förskolan, men som så många andra säkert så ägnar jag den tiden åt att istället hålla efter hemmet. Det finns en hel del att jobba på gällande kosten. Jag var hos dietist i våras när jag var gravid och det är ju inte det att jag inte vet hur man ska äta, det är bara steget dit att göra det :meh:
Framförallt har jag en del självkänsla att jobba på och det tror jag är mitt största hinder i livet egentligen. Jag känner att jag ofta låter bli att göra saker för att jag tror att jag ska vara dålig, inte passa in och för vad andra ska tycka och tänka om mig. Det tror jag säkert kan ha varit bidragande till att jag gav upp körkortet och plugget. Jag känner mig ofta låst i mig själv, jag vet inte var jag ska börja och känner att jag kan bli arg och irriterad över det. På mig själv men också på min familj, alltså att en vardaglig irritation kan växa sig orimligt stor och så går det ut över mina närmsta. Det leder ju inte till något positivt alls och emellanåt tycker jag så synd om dem att de ska behöva stå ut med mig, liksom.
Jag har en del hobbies jag skulle vilja prova på, jag skulle vilja börja rida men första tanken är att det kan man inte göra när man är så här gammal. Jag skulle vilja sjunga i kör, utöva någon sport osv men var börjar man i min ålder? Är man konstig då? Alltså, ni hör ju. Jag hade ju aldrig tänkt så om någon annan hade skrivit det jag skriver själv.

Jag skulle kunna flumma ut hur mycket mer som helst men då orkar nog ingen läsa :o Min egentliga fråga är väl hur man börjar ta tag i sig själv? Var vänder man sig för att jobba på sin självkänsla? Vem kontaktar man om man vill veta varför man har vissa beteenden och hur man kan påverka dem? Jag vill att 2016 ska bli ett förändringens år för nu har jag tänkt så länge på att ta tag i saker men inget har hänt. Jag vill börja trivas med mig själv, vara en skön livskamrat till min partner och framförallt bli en god förebild för mina barn. Hjälp?

(Känner att detta blev ett konstigt och ett något utelämnande inlägg men hoppas på svar med god ton)
 
Det första jag tänker på är "Lugn!"

Alla de saker du skriver kan du göra i vuxen ålder. Plugga, gå ner i vikt, rida, sjunga etc.

Jag skulle rekommendera att du skriver ner alla sakerna på en lista och sen gör du en prioritering. För ska du göra allt samtidigt kanske det blir för mkt. Dvs vad ska du börja med och vad väntar du med.

Jag tycker du ska släppa dessa tankar om att du borde ha kommit si och så långt. Du har ju gjort annat istället! Någon annan har en utbildning men du har istället skaffat barn och sambo. Du har ju säkert fått andra erfarenheter istället!

Sen kan du säkert söka hjälp dvs någon att prata med om du känner att du vill ha ytterligare hjälp
 
Börja idag. Gå en timmes promenad när du lämnat äldsta på förskolan. Börja någonstans, det är inte viktig var. Däremot finns det ju inte jättemånga av sakerna som går att börja nu direkt. Men börja någonstans. Och börja litet. Du hinner, men du måste börja. Bli inte stående på ett ben, ta första steget.

Gör en plan, t ex för att göra hälsosammare val. Godis på helgerna, inget i veckorna. En timmes promenad om dagen - make it happen. Gör matlista så du har kontroll på vad du äter.

För att ge ett exempel. Nike hade rätt: Just do it!
 
Googla efter en livscoach nära dig. Jag har gått hos en (med helt andra problem än du har iofs) och fick mycket hjälp. Då det är sådär blir alla smådelar et enormt trassligt garnnystan, men med hjälp av en coach kan du få resa ut alla trådar och få hjälp med de olika delarna på ett redigt sätt. Du får bra verktyg att jobba med, men det är du själv som måste göra jobbet. Men det är roligt att märka att man utvecklas :)
 
Godmorgon alla fantastiska bukefalister!

Jag har legat vaken nu under natten till och från och malt lite tankar. Jag känner att jag verkligen inte är där jag vill i livet, jag fyller snart 27 år och har inget körkort än, jag har inget jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten, jag har inte börjat plugga än vilket jag velat göra under en längre tid. Körkortet påbörjades för drygt ett år sedan men jag misslyckades på första uppkörningen, sedan blev det en del omständigheter med körskolan som gjorde att jag inte ville gå tillbaka dit och nu har hela den biten legat på is. Jobb känns som att det finns ungefär lagerarbete eller vårdjobb, vilket inte är något fel på i sig men jag har ont i kroppen och känner att jag inte vet hur pass jag kommer att klara ett så fysiskt jobb. Därav vill jag även utbilda mig och påbörjade 2014 att läsa upp ämnen för att utbilda mig till djurskyddsinspektör. Äldsta dottern hade precis nyligen börjat förskola och det gick inte så bra som vi hoppats på. Hon blev otrygg i sig själv och fick problem med sömnen framförallt. Det gjorde att jag valde att avsluta studierna och dra ner på hennes förskoletimmar. (Ser redan nu när jag skriver att det ser ut som att jag skyller på en hel del omständigheter...)
Ovanpå detta har sambon och jag en dröm om att flytta till hus men just nu finns ingen ekonomi till det, tanken är att vi ska ha hittat "vår plats i livet" innan äldsta tjejen ska börja skolan.

Dessutom känner jag att jag behöver jobba en hel del på mig själv och det är framförallt här jag inte vet till hundra var jag ska börja. Dels har jag en del övervikt att jobba på och den är ju inte så svår i sig egentligen. Mitt slutmål är 30-35 kg bort (herregud vad det ser ut när man skriver ut det!) och det känns som att jag inte vet var jag ska börja. Min tanke är att börja komma ut på de där barnvagnspromenaderna när äldsta är på förskolan, men som så många andra säkert så ägnar jag den tiden åt att istället hålla efter hemmet. Det finns en hel del att jobba på gällande kosten. Jag var hos dietist i våras när jag var gravid och det är ju inte det att jag inte vet hur man ska äta, det är bara steget dit att göra det :meh:
Framförallt har jag en del självkänsla att jobba på och det tror jag är mitt största hinder i livet egentligen. Jag känner att jag ofta låter bli att göra saker för att jag tror att jag ska vara dålig, inte passa in och för vad andra ska tycka och tänka om mig. Det tror jag säkert kan ha varit bidragande till att jag gav upp körkortet och plugget. Jag känner mig ofta låst i mig själv, jag vet inte var jag ska börja och känner att jag kan bli arg och irriterad över det. På mig själv men också på min familj, alltså att en vardaglig irritation kan växa sig orimligt stor och så går det ut över mina närmsta. Det leder ju inte till något positivt alls och emellanåt tycker jag så synd om dem att de ska behöva stå ut med mig, liksom.
Jag har en del hobbies jag skulle vilja prova på, jag skulle vilja börja rida men första tanken är att det kan man inte göra när man är så här gammal. Jag skulle vilja sjunga i kör, utöva någon sport osv men var börjar man i min ålder? Är man konstig då? Alltså, ni hör ju. Jag hade ju aldrig tänkt så om någon annan hade skrivit det jag skriver själv.

Jag skulle kunna flumma ut hur mycket mer som helst men då orkar nog ingen läsa :o Min egentliga fråga är väl hur man börjar ta tag i sig själv? Var vänder man sig för att jobba på sin självkänsla? Vem kontaktar man om man vill veta varför man har vissa beteenden och hur man kan påverka dem? Jag vill att 2016 ska bli ett förändringens år för nu har jag tänkt så länge på att ta tag i saker men inget har hänt. Jag vill börja trivas med mig själv, vara en skön livskamrat till min partner och framförallt bli en god förebild för mina barn. Hjälp?

(Känner att detta blev ett konstigt och ett något utelämnande inlägg men hoppas på svar med god ton)

Jag tror inte riktigt på att "hitta sig själv" man kommer bara jaga en skugga eftersom man är redan i sig själv :) Gör/testa de saker du tycker verkar vara kul!

Men däremot tror jag att en timmas barnvagnspromenad idag kommer att vara strålande trevligt och att hemmet garanterat kan vänta.
 
Jag höll definitivt inte hemmet i gott skick när jag var föräldraledig, det var ju viktigare att jag och barnet kom ut utomhus. Förresten hade jag inte tid till att ha ett perfekt hem, hade ett barn att sköta. Hemarbete tar ändå aldrig slut så man kan lika gärna göra bara det man hinner när man promenerat och vilat o lekt lite.

Kör är definitivt inte försent, leta på Google? (jag började när jag var 24, slutade när jag var 34, det var jättekul men tid saknades till slut. Ja jag har alltid sjungit som en kråka! de stod ut.) körer brukar väl finnas för nybörjare. Kör och stad Y.

Ridning är man väl aldrig för gammal för att börja med de flesta ridskolor jag stött på har nybörjarkurser för vuxna som är fullproppade med just vuxna. (Mamma började som 50 åring och red ett par år, pappa när han var 39, han hade alltid drömt om att få rida, han rider än ibland.)

Jag har hört om tanter på 75+ som gått nybörjarkurs i slalom :D Vad är väl då att börja rida när man är 27? Helt lagom!

Jag tror att lite självkänsla kommer med på köpet när man börjar testa nya saker och av barnvagnspromenader blir man på bra humör och de rensar hjärnan.

Vill man komplettera promenaderna så brukar friskis o svettis ha jumpa med baby och så kan man sticka iväg med det äldre barnet på familjejumpa på helgerna, när övriga familjen bondar tillsammans lite extra.

(Fler exempel, tre manliga vänner har börjat med Ju-jutsu efter 40, jättekul tycker de, testade klättra vägg i några år när jag var 26, Thaiboxning testar en kusin nu efter 30 osv osv.)
 
Senast ändrad:
Du har ju kommit jättelångt i dig själv, just för att du är medveten om vad du vill göra. Du har hittat saker som du tror kommer att förbättra ditt liv och det är väldigt mycket längre än vad många andra vet.

Jag tror som flera andra att du helt enkelt måste ta tag i saker och ting. Körkortet tex. Ring körskolan idag och boka in tid! Inga ursäkter. Bara gör. Och sen ser du till att du får övningsköra massor hemma. Skaffa barnvakt och var ute och kör. Och sätt upp en deadline. Innan 15 maj ska du ha körkortet.

Samma sak med vikten. För att orka ta tag i vikten måste du orka tänka. Känner du att du inte är redo att vara stenhård med kosten och att faktiskt gör den förändringen, vänta med den tills du känner att du är redo. Vikt rasar inte av sig själv, tyvärr. Jag kämpar dagligen med min vikt. Det är en konstant dragkamp mellan vad jag faktiskt vill äta och vad jag tillåter mig själv att äta. Sen 10 augusti har jag gått ner 14 kg och jag har unnat mig saker också, men fan vad jag har varit hungrig också! :( Jag har tränat en del, men jag har svultit desto mer. ;) Men som sagt, man måste bestämma sig och man måste vara färdig för att ta det beslutet och köra på. Är man inte klar med sin vikt och vill göra en förändring på riktigt lyckas man inte med det.

När du väl börjar komma igång med någonting så kommer resten att rulla på av bara farten. Har du väl ringt körskolan är det inte så svårt att logga in på studera.nu och söka nya utbildningar eller ringa till skolan och ta upp studierna där du avslutade dem. HEJA DIG!! :bump::bump::bump: I
 
Som många redan nämnt tror jag en viktig sak är att fråga sig själv, vad kan jag göra redan idag?
Googla ett nyttigt recept och sedan handla och laga det. Gå den där promenaden. Jag brukar tänka, vem vill jag vara och vad vill jag ha gjort när jag går och lägger mig ikväll?
 
@BuenoBull

Hej! Hur går det för dig?
Jag känner igen mig i det du skriver om att din missnöjdhet med dig själv går ut över andra i form av dåligt humör och så.

Jag säger som flera andra i tråden - lugn, andas. Du kommer inte att kunna förändra allt på en gång och gå ner 30 kg på en vecka. Men, du kan börja göra aktiva val. Börja nånstans, med en sak och bygg på efter hand.

Jag känner igen mig som sagt och min första grej blev att börja simma en gång i veckan, vilket får mig att må bättre. Jag började för fem veckor sen och det känns bra. Resten får komma sen efterhand =).


//r
 
Det är en konstant dragkamp mellan vad jag faktiskt vill äta och vad jag tillåter mig själv att äta. Sen 10 augusti har jag gått ner 14 kg och jag har unnat mig saker också, men fan vad jag har varit hungrig också! :( Jag har tränat en del, men jag har svultit desto mer. ;)


Håller med, att gå ner i vikt innebär att man låter bli att stoppa i munnen i tid och otid. Man inser att hungern är ens vän och gör väl i kalorikampen.
 
Tack för alla era svar!

Jag känner ju precis som flera av er skriver - "lugn, andas" - men måste ju även applicera det i verkliga vardagen och det är ju det som är det lite trixiga. Jag har en sambo som inte är riktigt på samma nivå som jag vad gäller städning och hålla efter hemmet. Han tycker det är skönt när det är städat men det är bäst om någon annan gör det, typ, så lotten faller ju lite mer på mig. Han gör saker om jag ber honom men för mig kräver det nästan mer energi att kicka nån i baken hela tiden för att få saker gjorda så mest energisparande är att göra det själv, men då kan jag ju inte låta bli att störa mig istället. :angel:

Nåja, har faktiskt gjort lite sedan jag skrev sist. Var ut på den där timmespromenaden och nu har jag promenadkompis tre dagar i veckan, så mycket lättare att få det gjort då! Jag ska hoppa på ett hälsoprogram här i mars som jag hoppas kommer funka, gör det inte det så har jag iaf prövat. Och vi har tillsammans sett över ekonomin här hemma och gjort en del ändringar som gör att vi kommer kunna spara mer, vilket känns som ett steg närmre drömboendet. TACK för peppen :bow: Nästa steg är att göra en lista med prioordning, ska bli roligt faktiskt!

En livscoach är nog något sådant som jag tänkt att jag kanske behöver, vadsäger man när man kontaktar en sådan? @tott
 
Tack för alla era svar!

Jag känner ju precis som flera av er skriver - "lugn, andas" - men måste ju även applicera det i verkliga vardagen och det är ju det som är det lite trixiga. Jag har en sambo som inte är riktigt på samma nivå som jag vad gäller städning och hålla efter hemmet. Han tycker det är skönt när det är städat men det är bäst om någon annan gör det, typ, så lotten faller ju lite mer på mig. Han gör saker om jag ber honom men för mig kräver det nästan mer energi att kicka nån i baken hela tiden för att få saker gjorda så mest energisparande är att göra det själv, men då kan jag ju inte låta bli att störa mig istället. :angel:

Nåja, har faktiskt gjort lite sedan jag skrev sist. Var ut på den där timmespromenaden och nu har jag promenadkompis tre dagar i veckan, så mycket lättare att få det gjort då! Jag ska hoppa på ett hälsoprogram här i mars som jag hoppas kommer funka, gör det inte det så har jag iaf prövat. Och vi har tillsammans sett över ekonomin här hemma och gjort en del ändringar som gör att vi kommer kunna spara mer, vilket känns som ett steg närmre drömboendet. TACK för peppen :bow: Nästa steg är att göra en lista med prioordning, ska bli roligt faktiskt!

En livscoach är nog något sådant som jag tänkt att jag kanske behöver, vadsäger man när man kontaktar en sådan? @tott

Man säger typ, att man skulle vilja ha hjälp och verktyg att lösa sina problem, och så kan man ju beskriva problemen lite. Antagligen börjar coachen iaf från grunden med att checka upp dina olika kategorier i livet - för att ni ska hitta det som behöver jobbas på.
Gör det inte så konstigt då du kontaktar coachen. Hon/han är van med olika sätt och problem, och att styra någon rätt är deras jobb. Lycka till!!
 
Godmorgon alla fantastiska bukefalister!

Jag har legat vaken nu under natten till och från och malt lite tankar. Jag känner att jag verkligen inte är där jag vill i livet, jag fyller snart 27 år och har inget körkort än, jag har inget jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten, jag har inte börjat plugga än vilket jag velat göra under en längre tid. Körkortet påbörjades för drygt ett år sedan men jag misslyckades på första uppkörningen, sedan blev det en del omständigheter med körskolan som gjorde att jag inte ville gå tillbaka dit och nu har hela den biten legat på is. Jobb känns som att det finns ungefär lagerarbete eller vårdjobb, vilket inte är något fel på i sig men jag har ont i kroppen och känner att jag inte vet hur pass jag kommer att klara ett så fysiskt jobb. Därav vill jag även utbilda mig och påbörjade 2014 att läsa upp ämnen för att utbilda mig till djurskyddsinspektör. Äldsta dottern hade precis nyligen börjat förskola och det gick inte så bra som vi hoppats på. Hon blev otrygg i sig själv och fick problem med sömnen framförallt. Det gjorde att jag valde att avsluta studierna och dra ner på hennes förskoletimmar. (Ser redan nu när jag skriver att det ser ut som att jag skyller på en hel del omständigheter...)
Ovanpå detta har sambon och jag en dröm om att flytta till hus men just nu finns ingen ekonomi till det, tanken är att vi ska ha hittat "vår plats i livet" innan äldsta tjejen ska börja skolan.

Dessutom känner jag att jag behöver jobba en hel del på mig själv och det är framförallt här jag inte vet till hundra var jag ska börja. Dels har jag en del övervikt att jobba på och den är ju inte så svår i sig egentligen. Mitt slutmål är 30-35 kg bort (herregud vad det ser ut när man skriver ut det!) och det känns som att jag inte vet var jag ska börja. Min tanke är att börja komma ut på de där barnvagnspromenaderna när äldsta är på förskolan, men som så många andra säkert så ägnar jag den tiden åt att istället hålla efter hemmet. Det finns en hel del att jobba på gällande kosten. Jag var hos dietist i våras när jag var gravid och det är ju inte det att jag inte vet hur man ska äta, det är bara steget dit att göra det :meh:
Framförallt har jag en del självkänsla att jobba på och det tror jag är mitt största hinder i livet egentligen. Jag känner att jag ofta låter bli att göra saker för att jag tror att jag ska vara dålig, inte passa in och för vad andra ska tycka och tänka om mig. Det tror jag säkert kan ha varit bidragande till att jag gav upp körkortet och plugget. Jag känner mig ofta låst i mig själv, jag vet inte var jag ska börja och känner att jag kan bli arg och irriterad över det. På mig själv men också på min familj, alltså att en vardaglig irritation kan växa sig orimligt stor och så går det ut över mina närmsta. Det leder ju inte till något positivt alls och emellanåt tycker jag så synd om dem att de ska behöva stå ut med mig, liksom.
Jag har en del hobbies jag skulle vilja prova på, jag skulle vilja börja rida men första tanken är att det kan man inte göra när man är så här gammal. Jag skulle vilja sjunga i kör, utöva någon sport osv men var börjar man i min ålder? Är man konstig då? Alltså, ni hör ju. Jag hade ju aldrig tänkt så om någon annan hade skrivit det jag skriver själv.

Jag skulle kunna flumma ut hur mycket mer som helst men då orkar nog ingen läsa :o Min egentliga fråga är väl hur man börjar ta tag i sig själv? Var vänder man sig för att jobba på sin självkänsla? Vem kontaktar man om man vill veta varför man har vissa beteenden och hur man kan påverka dem? Jag vill att 2016 ska bli ett förändringens år för nu har jag tänkt så länge på att ta tag i saker men inget har hänt. Jag vill börja trivas med mig själv, vara en skön livskamrat till min partner och framförallt bli en god förebild för mina barn. Hjälp?

(Känner att detta blev ett konstigt och ett något utelämnande inlägg men hoppas på svar med god ton)

Du har fått så många goda råd, jag säger bara HEJA HEJA DIG!! :bump::banana:
 
Tack för alla era svar!

Jag känner ju precis som flera av er skriver - "lugn, andas" - men måste ju även applicera det i verkliga vardagen och det är ju det som är det lite trixiga. Jag har en sambo som inte är riktigt på samma nivå som jag vad gäller städning och hålla efter hemmet. Han tycker det är skönt när det är städat men det är bäst om någon annan gör det, typ, så lotten faller ju lite mer på mig. Han gör saker om jag ber honom men för mig kräver det nästan mer energi att kicka nån i baken hela tiden för att få saker gjorda så mest energisparande är att göra det själv, men då kan jag ju inte låta bli att störa mig istället. :angel:

Nåja, har faktiskt gjort lite sedan jag skrev sist. Var ut på den där timmespromenaden och nu har jag promenadkompis tre dagar i veckan, så mycket lättare att få det gjort då! Jag ska hoppa på ett hälsoprogram här i mars som jag hoppas kommer funka, gör det inte det så har jag iaf prövat. Och vi har tillsammans sett över ekonomin här hemma och gjort en del ändringar som gör att vi kommer kunna spara mer, vilket känns som ett steg närmre drömboendet. TACK för peppen :bow: Nästa steg är att göra en lista med prioordning, ska bli roligt faktiskt!

En livscoach är nog något sådant som jag tänkt att jag kanske behöver, vadsäger man när man kontaktar en sådan? @tott

Heja dig! Nu har du tagit de första stegen till förändring. I din priolista tycker jag att du ska sätta körkortet högt, det kommer troligtvis att gynna dig jobbmässigt men också självständighetsmässigt, du behöver inte vänta på att bli skjutsad, du kör dig själv dit du vill!
 
Jag har en del hobbies jag skulle vilja prova på, jag skulle vilja börja rida men första tanken är att det kan man inte göra när man är så här gammal. Jag skulle vilja sjunga i kör, utöva någon sport osv men var börjar man i min ålder? Är man konstig då? Alltså, ni hör ju. Jag hade ju aldrig tänkt så om någon annan hade skrivit det jag skriver själv.
Jag är inget bra på hitta-sig-själv-grejen. Men jag kan komma med några rent konkreta tips.

Först - det är MÅNGA som börjar rida i vuxen ålder, alternativt återupptar barndomens hästintresse. Ta kontakt med en ridskola i din närhet!
Sen - utöva sport, är det någon särskild du tänker på då? Jag själv har halkat in i friidrottsvärlden, när döttrarna började träna och tävla där. Och i vår klubb även löpning på alla distanser. (att vi sen råkat hamna i en av de föreningar som arrangerar flest tävlingar per år, det var mer ett olycksfall i arbetet... :p ) Är man intresserad av just löp-grejen så finns det gott om större och mindre löp-arrangemang där vem som helst kan delta. Man behöver inte ens vara medlem i nån klubb. (i vår stad har löpning och tävlande i det ökat explosionsartat de senaste åren, tack vare en medveten satsning från kommunens håll, tillsammans med arrangerande föreningar) I vår klubb finns t.ex en kvinna som började träna aktivt efter att hon fått sina tre barn. Hon har tävlat i allehanda friidrottsgrenar och till och med genomfört en mångkamp. Men det är löpningen som är hennes huvudintresse och förra året debuterade hon i Stockholm Maraton, vid 38 års ålder... Vill du ha hjälp att hitta en klubb i din närhet, så kan jag luska lite åt dig. PMa i så fall.
(jag själv - otränad ledvärkskärring och rejält överviktig - debuterade i friidrott i somras, på Ölandsmästerskapen... :laugh: Jag lovar, de andra fick sig ett gott skratt i alla fall, men det bjuder jag på! :rofl: ...)
Sist - det där med kör har jag själv också funderat på, efter att ha sjungit i skolkören under större delen av min skolgång. Jag är dock inte kyrklig, så för mig är kyrkokören helt fel. Men jag har googlat mig fram till att det finns även andra körer i min närhet, om jag skulle få tid över till sånt i framtiden. Google är en bra kompis ibland... :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 848
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 659
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
10 684
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp