Jobba utan lön

Trissa

Trådstartare
Skulle du göra det? Om du inte behövde pengarna, skulle du gå till jobbet ändå?
Jag tycker förvisso att mitt jobb är jätteroligt - för att vara ett jobb - men jag hade inte gjort det om jag inte var tvungen för att försörja mig. Sysselsättning skulle jag ändå ha. ;)

Jag tycker förvisso att mitt jobb är jätteroligt - för att vara ett jobb - men jag hade inte gjort det om jag inte var tvungen för att försörja mig. Sysselsättning skulle jag ändå ha. ;)
Jag tror nog att jag skulel jobba även om jag inte behövde pengarna. Men jobba gratis vete katten?

Känner, och känner till, flera personer som ekonomiskt sett inte skulle behöva jobba men gör det ändå - för att de vill.

Det beror på. Tänkte du att jag redan hade pengar? Vissa delar av mitt jobb hade jag gärna gjort även om jag inte fick betalt :D Viss planering, viss inläsning och "forum" hade jag gjort alla dagar i veckan helt ideellt :p

Det är inte det att jag inte trivs med mitt jobb, det negativa är att det tar tid från annat jag vill göra.:D Jag har alltid vetat att jag måste arbeta för att försörja mig och därför skaffade jag en bra utbildning så att chansen till god lön och bra arbetsuppgifter ökade.
Som du skriver - det är inte för att ha sysselsättning jag arbetar.

Nej jag skulle inte jobba om jag inte behövde, finns så mycket jag skulle vilja göra och testa på som inte hinns med pga jobbet.

Skulle även kännas fel att sitta på ett jobb som någon annan skulle vara i bättre behov av om jag ändå inte behöver jobbet.

Ja, jag hade fortsatt gå till mitt jobb även om jag skulle vara ekonomiskt oberoende, kanske istället skulle gå ner på halvtid istället, men fortfarande gå dit för det är det bästa jag vet. :D

Nej! Om jag inte behövde jobba för att få pengar så skulle jag nog jobba kvar men jobba väldigt mycket mindre. Men skulle aldrig jobba gratis. Skulle isf skänka bort min lön om jag nu verkligen inte behövde den.

Jag skulle inte jobba gratis åt det företaget jag är anställd för MEN jag hade kunnat tänka mig att jobba gratis med att städa för äldre samt putsa fönster åt dom.

Har sett deras glädje och det är värt alla pengar som finns!

Om jag vinner 25 000 kr i månaden i 25 år... typ. Skulle jag fortfarande gå tillbaka till mitt nuvarande jobb? Ja det hade jag kunnat tänka mig att göra faktiskt. :D

MEN jag skulle vilja gå ned i arbetstid, kanske till 50%, och jag skulle rationalisera bort alla möten som inte rörde just mig/min arbetsgrupp. Jag skulle i så fall vilja plocka russinen ur kakan. Bara ägna mig åt min uppgift och min grupp.

Istället för lönearbete på heltid skulle jag vilja öka min engagemang i småföreningarna där jag är medlem, och lägga mer tid för att fixa aktiviteter/resor etc där.

Jag skulle definitivt kunna tänka mig att fortsätta med mitt jobb fast jag inte behövde det ekonomiskt, men utan lön NEJ! Då hade jag hellre jobbat ideellt med något som ligger mig varmt om hjärtat. Men företaget skall inte tjäna på att jag inte behöver lönen när jag utför mitt arbete.

/B

Nope, jag skulle inte fortsätta mitt jobb utan lön. Däremot skulle jag nog se till att göra någon form av volontär-arbete istället. Typ på 40-50 %. I övrigt skulle jag ha häst, träna och gå roliga kurser eftersom jag gillar att lära mig nya saker.

Jag skulle nog fortsätta jobba .Kanske på halvtid istället .Erfarenheten jag av att vara hemma då jag var sjukskriven 3 månader förra året var med det värsta jag varit med om ! Man tappar helt det sociala nätverket man har men det är säkert annorlunda om man är frisk och har en massa saker att göra !

Jag hade gått ner i tid men definitivt fortsatt. Jag behöver strukturen och den intellektuella stimulansen. Har inte tillräckligt med fritidsintresse och/eller eget drive för att skapa sånt för egen maskin.

Mitt nuvarande arbete - icke.
Mitt ursprungliga huvudyrke - absolut, plocka russinen ur kakan och jobba litet lagom sådär.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 589
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 404
Senast: fio
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 991
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka