Singoalla
Trådstartare
Kära vän!
Det låter som att du ändå ser klart och tänker rationellt, trots att situationen är svår och påfrestande.
Älskar också det väldigt uppfriskande med att och hur du sa upp dig från jobbet, det kommer du se tillbaks på som en enorm seger även om det är jobbigt just nu. Och M har rätt i att det kommer att ordna sig. Klart det gör!
Börja med att ta en paus från lägenheten och lägg fokus på plugget och tentan. Åk till skolan eller biblioteket eller din mamma eller var det nu passar bäst och sitt där i tretimmarspass. Efter tre timmar är det dags för paus och promenad. Jag förstår att det känns motigt just nu, och då får du verkligen vara selektiv med vad du lägger din energi på. Och jag förstår att tentan känns som ett berg - men du är ju ärligt talat skitsmart. Skapa och ge dig själv de bästa förutsättningarna du kan när det gäller tentan, jag tror att den kan vara en väldigt viktigt nyckel.
Ändra inte allt på en gång. Du kanske kan vara borta i två nätter till att börja med, vara hemma en natt, vara borta två?
Tack fina!
Ja alltså, när jag sa upp mig från jobbet så gjorde jag det p.g.a ohälsosam och stressig arbetsmiljö som jag haft åtminstone senaste 2 åren. Men hur det här har eskalerat sedan jag (och 3 till kollegor..) har sagt upp sig... Ja, jag skulle kunna skriva en bok om denna sandlåda. Men jag kan säga att JA, det var verkligen rätt beslut
Ja, jag ska fundera på hur jag ska lösa det rent praktiskt. Just nu känns det som att jag skulle behöva riva upp allt för att få börja om. Men känner jag mig och min sambo rätt så kommer vi sakna varandra fruktansvärt mycket efter bara ett dygn Men det är väl lite tanken också.. kanske.
Just nu känns tenten OK, jag pluggade tillsammans med några vänner igår och känner att det kanske kommer att funka ändå. Jag hoppas det. Oavsett hur jag väljer att göra i vår med sysselsättning så skulle det ju kännas väldigt bra att liksom.. ha det klart. Och slippa riva upp allt igen sen. Idag blir det långprommis med Bruce medan solen fortfarande är framme, och få lite energi!