Jourhavande veterinär i Dalarna?

Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

Göta petter!
Vilka stolpskott!! :mad::devil:
Hoppas det gick bra på strömsholm, vilken vän! :bow::love:
Och så hoppas jag såklart liten mår bättre och att de hittade felet :cry:
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

Men... Får dom verkligen neka en sådär?:confused: Deras jobb är ju att behandla djur, oavsett vilket djur det är...

Vad är det som har hänt med henne/honom?
Obs TS vill ha en veterinär som åker ut. DV åker normalt sett inte ut på smådjur, tar emot på mottagningen även under helgen i mån av tid.
PL
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

Jag hoppas verkligen att det gått bra och att du inte behövt vänta alltför länge på Strömsholm innan du fått komma in med din chinchilla!!
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

Obs TS vill ha en veterinär som åker ut. DV åker normalt sett inte ut på smådjur, tar emot på mottagningen även under helgen i mån av tid.
PL

Observera att jag även frågade samtliga om de kunde ta emot på någon mottagning, vilket de inte heller ville.


Till alla andra: Det slutade tack och lov bra! Fick komma in direkt på Strömsholm till en supertrevlig veterinär som kollade igenom henne, och hon hade inga frakturer på varken ben eller rygg. Han trodde att hon bara sträckt sig när hon skulle krypa under stolen och att det där skrikandet och apatiska tillståndet berodde på chock, så hon fick något muskelavslappnande och sedan åka hem.

Nu sitter hon i buren hos maken (som i en första välkommen tillbaka-gest inledde med att hoppa på och para sig med henne) och både hoppar, äter och dricker som vanligt, så förhoppningsvis har hon många år kvar än! :)

Men nu åker stolhelvetet ut med omedelbar verkan, för fy vad rädd jag var när jag hörde skriket, lyfte på stolen och hon bara välte åt sidan, stel som en pinne med alla benen rakt ut.... :crazy:
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

Tycker också att det var dåligt bemött av veterinärerna.

Vad skönt dock att det gick bra med henne, och du, ge din kompis en stor kram, det är inte alla som skulle ställa upp och köra en sjuk chinchilla 20 mil enkel resa mitt i natten.

Såna vänner ska man vara rädd om.
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

KL Många veterinärer har väldigt lite kunskaper om udda smådjur. Kan kännas lite fel att åka in o titta på ngt man inte har ngn aning om o ta 2000 betalt.
PL
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

Jo, det är ju så tyvärr. Eller alla smådjur snarare. Men jag tycker fortfarande att det borde vara upp till djurägaren.

Var går gränsen för vad distriktsveterinärer åker ut på då?
 
Sv: Jourhavande veterinär i Dalarna?

DV åker ut på jordbrukets djur o hästar övriga får komma in till mottagningen i mån av tid o resurser.
PL
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 290
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 179
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 002
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp