Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....


Du har inte fattat mycket av det som sagts, troligen upptagen med att skriva ett nytt fyndigt inlägg på Buke.

SDs väljare skiter högaktningsfullt i om någon stackars sate inte faller inom ramen. Precis lika mycket som (S) ungdomsförbund svindlade till sig några miljoner på kurser de inte haft.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5229822
Men vi ska gå till botten med det här... yea right.

14 augusti, nån som har hört något?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det har helt med saken att göra eftersom du anser att flykting budgeten påverkar äldrevården . Har du så stora kunskapsluckor att du tror det är så budget fungerar är du rejält efter i resonemanget och du behöver inte vara ekonom för att förstå det .

Eftersom du inte anser att flykting budgeten paverkar annat i samhallet, kan du forklara hur du tror att det fungerar?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ja det spelar rätt stor roll som sagt och man behöver inte vara ekonom för att flrstå det utan det är rätt grundläggande allmänbildning att förstå det generella . och det är väl här det blir ytterst intressant eftersom du inte har koll öht men ändå hävdar att flykting/invandrar politiken utarmar Sveriges välfärd .

Om sjukvården behöver mer pengar var skall man då ta dem ifrån???

Och jag har fortfarande inte fått svar på frågan VAR och VAD pengarna skall komma ifrån för att finansiera ökad invandring?!

Och du det är så tråkigt att man hela tiden måste gå till personangrepp :crazy: Det gör er inte mer seriösa direkt..
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ändrat sig har dom inte gjort, det är fortfarande samma skrot och korn. De har däremot klätt upp sig i kostym och låtit håret växa

Kommunismen är väl inte i grunden farsistisk

Är de?

Är de inte?

Förstår inte hur man kan anse att V är rumsrent och inte SD när de båda har en tvivelaktig bakgrund :crazy:
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Vart anser du själv pengarna ska komma ifrån ? Jo genom att ta bort budget för invandring öht om jag tolkat dig korrekt ?

Budget fungerar inte så att om man spenderat mindre ur budget lagd på flyktingar så får Greta på ålderdomshemmet tilldelat sig det överskottet ur flykting budgeten och får extra kvalitet på sin frukost . Det är helt absurt att tro att det fungerar så och ekonom behöver man som sagt Inte vara däremot är det en fördel om
Man har lite övergripande insatthet innan man drar på storsläggan i fråga om tyckande tänkande och påståenden relaterat till sin parti sympati .

Men visst - tar man bort flykting budgeten helt så klart pengarna kommer fördelas annorlunda i grunden . Vad de läggs på istället lär dock inte vara självklart .det kan likaväl hända att inget händer i fråga om ökade resurser någon annanstans så krasst är det .

Ökad invandring ? Vem pratar om det ?
Du argumenterar väl utifrån att det ska minskas eller strypas helt ? Jag har aldrig andats ordet ökning än mindre kommunicerat det .

Person angrepp ? Se över din egen diskussionsteknik .
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Vart anser du själv pengarna ska komma ifrån ? Jo genom att ta bort budget för invandring öht om jag tolkat dig korrekt ?

Budget fungerar inte så att om man spenderat mindre ur budget lagd på flyktingar så får Greta på ålderdomshemmet tilldelat sig det överskottet ur flykting budgeten och får extra kvalitet på sin frukost . Det är helt absurt att tro att det fungerar så och ekonom behöver man som sagt Inte vara däremot är det en fördel om
Man har lite övergripande insatthet innan man drar på storsläggan i fråga om tyckande tänkande och påståenden relaterat till sin parti sympati .

Men visst - tar man bort flykting budgeten helt så klart pengarna kommer fördelas annorlunda i grunden . Vad de läggs på istället lär dock inte vara självklart .det kan likaväl hända att inget händer i fråga om ökade resurser någon annanstans så krasst är det .

Ökad invandring ? Vem pratar om det ?
Du argumenterar väl utifrån att det ska minskas eller strypas helt ? Jag har aldrig andats ordet ökning än mindre kommunicerat det .

Person angrepp ? Se över din egen diskussionsteknik .

En mer världsfrånvan användare än dig får man nog leta efter.

Om du inte har pengar till hyran så har du ju inte det, hur svårt är det att begripa? "Det fungerar inte så", det är ju precis så det fungerar. Och ökad invandring får vi automatiskt med anhöriginvandringen, som i sig är behjärtansvärd, men den kostar likförbannat pengar ur KOMMUNENS kassa.
Inte statens. Men om medborgarna tycker att mormor borde ha det bättre så är dom inte kloka.


http://valkommen.aftonbladet.se/2012/12/lillamogadishu/
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Seriöst ? Jag har inte ens en vettig kommentar i respons då din kommentar verkligen når botten i fråga om irrelevans i sammanhanget .
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Seriöst ? Jag har inte ens en vettig kommentar i respons då din kommentar verkligen når botten i fråga om irrelevans i sammanhanget .

Vilket är det då? Inget kostar, allt är gratis?
Kommunerna går på knäna för att det saknas pengar till understöd. Att öka intäkterna eller spara är alternativet. Svårt att fatta?

Tydligen.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Seriöst ? Jag har inte ens en vettig kommentar i respons då din kommentar verkligen når botten i fråga om irrelevans i sammanhanget .

Rätt använd, så funkar Ignore-listan så fiffigt och bra att man bara ser seriösa användare som kan diskutera och använda tangentbordet med respekt och tillbörlighet. Man slipper se drägg & haters & slipper se tragiken de ordbajsar. Jag gillar att ge människor en chans, men ibland får man inse att man är för snäll och andra för jevla elaka och energistjälande - då är ignorelistan störtskön att ha.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det är meningslöst att gå in i budgeten och ställa en del av ett av 50 utgiftsområden mot en annan del av ett annat av 50 utgiftsområden. Det handlar bara om populism och har ingenting med verkligheten att göra.

Det har många försökt påpeka i eoner av trådar. Ändå envisas vissa med att fortsätta den meningslösa diskussionen.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Vart anser du själv pengarna ska komma ifrån ? Jo genom att ta bort budget för invandring öht om jag tolkat dig korrekt ?

Jadu hade jag vetet det så hade jag väl inte frågat!

Budget fungerar inte så att om man spenderat mindre ur budget lagd på flyktingar så får Greta på ålderdomshemmet tilldelat sig det överskottet ur flykting budgeten och får extra kvalitet på sin frukost . Det är helt absurt att tro att det fungerar så och ekonom behöver man som sagt Inte vara däremot är det en fördel om
Man har lite övergripande insatthet innan man drar på storsläggan i fråga om tyckande tänkande och påståenden relaterat till sin parti sympati .

Fortfarande så fördelas pengarna från början! Och sjukvården har sparkrav på sig vilket jag faktiskt ärligt trodde alla visste idag!

I alla budgetar så fördelar man och sätter mål och krav!

Nej det finns ingen anledning till att man skall behöva vara det mista kunnig för att diskutera!

Och vilken är min parti sympati??

Men visst - tar man bort flykting budgeten helt så klart pengarna kommer fördelas annorlunda i grunden . Vad de läggs på istället lär dock inte vara självklart .det kan likaväl hända att inget händer i fråga om ökade resurser någon annanstans så krasst är det .

Det är väl ingen som sagt det? Jag frågade bara var och hur man skall få pengar till ökad invarndring och jo det beräknas invandra betydligt fler!

Det är väl klart att man inte kan säga var pengarna skulle hamna, men de områden som behöver pengar borde ju få.

Ökad invandring ? Vem pratar om det ?
Du argumenterar väl utifrån att det ska minskas eller strypas helt ? Jag har aldrig andats ordet ökning än mindre kommunicerat det .

Läs om och gör rätt! Jag har endast skrivit ÖKAD invandring inget annat!


Person angrepp ? Se över din egen diskussionsteknik .

Jag tycker att du med flera gärna går till personangrepp mer och gärna än andra..
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det är meningslöst att gå in i budgeten och ställa en del av ett av 50 utgiftsområden mot en annan del av ett annat av 50 utgiftsområden. Det handlar bara om populism och har ingenting med verkligheten att göra.

Det har många försökt påpeka i eoner av trådar. Ändå envisas vissa med att fortsätta den meningslösa diskussionen.

Ärligt talat så förstår jag inte alls vad du menar med populism.

Ex.vis Södertälje kommun har en kostnad för underhållsstöd på 270 miljoner/årligen. Det är ett faktum. De pengarna måste betalas ut. Om inte skatteintäkterna av de som arbetar i kommunen räcker till så måste ju med nödvändighet andra kostnader sparas, heller hur? Kanske en skola som inte kan rustas upp för pengar saknas eller kan skjutas på framtiden trots att behovet föreligger. Kommunala lägenheter som inte renoveras (där har man redan skjutit fram renoveringar,omtapetseringar som gjordes var 10-år förr, till vart 13-år). Hur många exempel vill du ha?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

*knappar*

http://valkommen.aftonbladet.se/2012/12/valkommenmenintehit/

Knappar LT då det har nått kvällstidningarna.



Boel och övriga kommunpolitiker som nu väljer att säga nej till migrationsverket borde väl rimligen bli offentligt rasiststämplade nu, alternativt börja leta nya uppdrag?
För så borde det väl bli när de kommer med argument, dvs ekonomi och samhällsproblem, vilka inte anses vara skäl nog att säga nej till asylmottagning?


Hur som, Erik Ullenhag tyckte det var dags att tala till folket.
Man kan väl säga att hans debattartikel är att likna vid ett (luft?)skepp som kommer lastat med (transparenta?) käftsmällar till Boel och hennes medtyckare:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15894599.ab
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

*KL*

Centerpartiets migrationspolitiske talesperson Johan Hedin slår ett slag i luften för vår ineffektiva flyktinghjälp i en debattartikel idag.

Myt 1: "Det är bättre att hjälpa flyktingar på plats än i Sverige"
SD brukar påstå att deras hjärta bultar för att hjälpa flyktingar och fattiga stater "på plats". Men FN-organet UNDP visar att invandrare i rika länder varje år skickar tillbaka 300 miljarder kronor till släktingar i sina hemländer. Det är som en jämförelse ungefär åtta gånger mer än det svenska biståndet. Det är dessutom ett privat bistånd som är utom räckhåll för de ofta despotiska regimer som styr länderna. Bland de bästa sätten att hjälpa fattiga länder är alltså att låta fler komma till Sverige och andra rika länder.

Notera att myten handlar om flyktinghjälp, sen kommer han direkt in på flyktinghjälp och hjälp till fattiga stater. Redan i första meningen skiftar han alltså delvis fokus från frågan. Han fortsätter sedan genom att helt fokusera på bistånd till fattiga länder. Vilket är en helt annan fråga än flyktinghjälp. Det finns hundratals gånger fler människor som lever i fattigdom än vad det finns flyktingar i världen. Bra jobbat Alliansen, var det verkligen det bästa ni kunde prestera? Krossa en "myt" genom att att prata om något helt annat?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Precis den debattartikeln ja, det är självklart Johan Hedins förhoppning att läsarna inte ska reflektera över hur han inte ens argumenterar för flyktinghjälp utan för bistånd. Han vill istället att man ska läsa rubriken och bli förundrad över hur stora siffror han kan presentera när han gör en konstig jämförelse mellan alla pengar alla invandrare i världens samtliga rika länder skickar hem med endast Sveriges bistånd och på något sätt tro att det har med flyktinghjälp att göra.
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
15 007
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp