Julkalendern 2022: Kronprinsen som försvann

Oj... alltså jag gillar verkligen kalendern faktiskt. Mer än jag trodde jag skulle. Men alltså idag gick det väl ändå lite till överdrift när Lejongap stod och pratade med han som sålde ägg? :S Det där hade jag inte velat höra själv... för att inte tala om barn... :/.
 
Oj... alltså jag gillar verkligen kalendern faktiskt. Mer än jag trodde jag skulle. Men alltså idag gick det väl ändå lite till överdrift när Lejongap stod och pratade med han som sålde ägg? :S Det där hade jag inte velat höra själv... för att inte tala om barn... :/.

Min snart 7åring reagerade inte på något som sades då utan tycker mest generalen är lite pinsam med sitt krigsivrande. Och helt saknar humor :D


Vi tycker kalendern är jättebra i år, första gången sonen fastnat och vill se alla avsnitt!
 
Oj... alltså jag gillar verkligen kalendern faktiskt. Mer än jag trodde jag skulle. Men alltså idag gick det väl ändå lite till överdrift när Lejongap stod och pratade med han som sålde ägg? :S Det där hade jag inte velat höra själv... för att inte tala om barn... :/.

Oj, du tänker på det han sa om massakern?
Jag var så fokuserad på hur himla dålig han var på att göra det han hade avsikt att göra så jag reflekterade inte ens över den saken 🤔
 
Min snart 7åring reagerade inte på något som sades då utan tycker mest generalen är lite pinsam med sitt krigsivrande. Och helt saknar humor :D


Vi tycker kalendern är jättebra i år, första gången sonen fastnat och vill se alla avsnitt!

Skönt. Nej, det är nog så iofs... Jag reagerar nog starkare nu som vuxen än jag gjort som barn...

Oj, du tänker på det han sa om massakern?
Jag var så fokuserad på hur himla dålig han var på att göra det han hade avsikt att göra så jag reflekterade inte ens över den saken 🤔
Ja, precis... haha, ja, det var han XD.
 
Mitt barn tyckte att det behövdes skämskudde när Hilda var på slottet :D

Jag börjar tro att det är omvänd psykologi. Man ska gilla hertiginnan och ogilla generalen och så är det hertiginnan som är skyldig egentligen 🤔
 
Och jag hoppas vi slipper att Hilda och Ville blir kära i varandra. Jag tror att vi kommer slippa det :).

Men drottningen var väl inte så glad i Amir va? Eller bara inte så glad över att hennes son hellre ville lära sig trick än gå på sina lektioner :D

Nä hua, låt oss slippa att Hilda och Ville blir kära, det räcker väl gott och väl att de börjar bli vänner. Måste ju vara toppen som kronprins att ha en Hilda som vän. :love:

Njae, det var nån blick där i början som satte igång min fantasi. Hon kanske tycker om Amir men inte att han får Ville att vilja bli narr. :)
 
Jag tror att det är hertiginnan som ligger bakom kidnappningen. Känns för enkelt att det ska vara generalen... I övrigt gillar både jag och barnen den, även om yngsta är lite för liten på snart 4 år. Men hon tittar glatt ändå! Lite trist kan jag tycka att även radiokalendern är för större barn, de hade ju kunnat sprida det lite mer så det finns något för alla åldrar.
 
Jag tror att det är hertiginnan som ligger bakom kidnappningen. Känns för enkelt att det ska vara generalen... I övrigt gillar både jag och barnen den, även om yngsta är lite för liten på snart 4 år. Men hon tittar glatt ändå! Lite trist kan jag tycka att även radiokalendern är för större barn, de hade ju kunnat sprida det lite mer så det finns något för alla åldrar.
Tänkte faktiskt på det också att ingen av kalendrarna är för yngre barn. Även om en del yngre barn säkert gillar dem ändå. Fast tror radiokalendern är svårare att hänga med i för dem.

Oavsett gillar jag att jag som vuxen utan barn har behållning av bägge kalendrarna 😇.
 
Jag tror att det är hertiginnan som ligger bakom kidnappningen. Känns för enkelt att det ska vara generalen... I övrigt gillar både jag och barnen den, även om yngsta är lite för liten på snart 4 år. Men hon tittar glatt ändå! Lite trist kan jag tycka att även radiokalendern är för större barn, de hade ju kunnat sprida det lite mer så det finns något för alla åldrar.

Det slog mig efter senaste avsnittet att det ju var väldigt lägligt för hertiginnan att komma på besök just precis när drottningen försvinner. Så du är kanske nåt på spåren!
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: Myrten
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Tilly_85
·
Kultur Då kör vi! :bump: Reglerna är mycket enkla: För att få kryssa boken ska du ha läst ut den mellan 1 september och 30 november...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 110
Senast: Klara
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp