Julklappar

Vem får julklappar från mig?

  • Alla i familjen får klappar

    Röster: 64 64,0%
  • Endast barnen

    Röster: 20 20,0%
  • Endast djuren

    Röster: 0 0,0%
  • Ingen får något

    Röster: 16 16,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    100
Ja jag ger till alla de nämnda. Med sambons familj (inkl hans föräldrar) kör vi julklappsspel
 
Eftersom min mamma och min syster tycker att det ska bytas julklappar så får pappa och jag "foga oss".
Pappa säger att han inga ska ha men får ändå eftersom det på senare tid oftast är biljetter till konserter eller andra föreställningar så han och mamma får gemensamt. Eller så kan det köpas exempelvis en massa lösviktste som är "till mamma och pappa".
 
Jag ger till min mamma och pappa och självklart till min son :heart
Brukar köpa till sambon som egentligen tycker att vi inte ska köpa till varann. Men i år surade jag till och köper inget till henne, eftersom hon sa så i år igen, även om jag hade velat.
 
Vi köper endast till barnen. Brukar köra ett julklappsspel efteråt så på sätt och vis får alla julklappar ändå.
 
Ger ni julklappar till era föräldrar? Och ni som har barn och/eller partner får de något?
Vi är inte så många i släkten. De som jag köper julklappar till är mina föräldrar, min man och mina två brorsbarn. Hunden brukar också få något. Sedan har jag ytterligare ett par jag köper till, som t.ex. hästarnas hovslagare och min väldigt hjälpsamma kollega :) .
 
Jag köper till mina föräldrar och bror. Inte gjort varje år dock.
Köper till maken.
På makens sida lottar vi om vem vi köper till samt kör julklappsspel.
Till barnen och makens syskonbarn köper vi tillsammans.
 
I år är första julen med barn (jag ynglade av mig i januari i år, så i år har vi en nästan-ettåring med), så det blir ju helt klart lite annorlunda mot tidigare år!

Jag är skilsmässobarn och äter jullunch med pappas sida av släkten och är med mamma, storebror, mormor och morfar på kvällen. Hos pappa köper vi inga julklappar till varandra alls sedan jag blev vuxen (ensambarn på pappas sida och yngsta barnet i släkten), vi vuxna gör det inte i år heller (hoppas jag, jag har i alla fall inte köpt något till någon av dem :nailbiting::p) men lillskiten lär få julklappar.

Hos mamma brukar vi köra en variant av julklappsleken fast med böcker (alla köper med sig två böcker var som vi spelar om), förutom det har vi inte köpt någonting på flera år. En utmärkt tradition tycker jag, men i år kommer min storebror vara hos sin pappa på kvällen så då blir det bara jag, mamma och bebisen (förutom att mormor och morfar kommer och äter med oss) och eftersom vi ändå köpt julklappar till barnet båda två så sade vi att då kan vi köpa någonting till varandra också (bok-julklappsleken blir ju lite meningslös när vi bara är två som deltar :angel:). Så jag har köpt en stavmixer/elvisp från Smeg till mamma, hon fick en espressomaskin från samma serie i födelsedagspresent i år som hon älskade, och har själv köpt vattenkokaren efter det, så det kändes som en bra grej som jag vet att hon kommer uppskatta. Har svårt att köpa "bara för att köpa", så hade jag inte haft några idéer på något vettigt att köpa till henne så har jag protesterat mot att vi skulle köpa till varandra.

Kort sagt har jag alltså köpt till mitt barn och till min mamma, inget mer :)
 
Vi har de sista åren kört lottning, Så man får en person att köpa till för cirka 300kr. Typ X köper åt Y, Y köper åt V.

Utöver det kör vi julklappsspel för 100kt.

Sen köper jag present till sambon och syskonbarnen.
 
Ja, jag och min bror brukar gå ihop och ge något. Men inga prylar om de inte uttryckligen säger sig behöva något (jag brukar faktiskt kunna snappa upp när de i förbifarten nämner något) utan typ någon fin whiskey eller praliner eller annat i matväg. Det känns fint att ge något paket i alla fall.

Men vi har för länge sedan lagt ner det där med en massa paket under granen. Eller ja, det brukar för all del bli några stycken ändå - vid den numera lilla krukgranen (obs att jag har petat in ett R där) - eftersom mamma alltid slår in den obligatoriska toffifen till mig och min bror, och gärna köper strumpor eller sånt ”bra att ha”. Eller någon gåva via typ Unicef eller så för att de vet att jag uppskattar det. Men allt ska slås in. ;)

I år har jag faktiskt gjort en fotobok till min mamma med bilder från en resa vi gjorde tidigare i år. :)

Min bror och jag kommer däremot inte att ge något till varandra i år (fast jag förväntar mig ett par Kitkat Peanut Butter!). Jag tycker att det är kul att han (och partner) alls bidrar med sin närvaro p.g.a. att han bor utomlands samt att julklappen jag faktiskt tänkt ge honom har puckot redan köpt själv, så den får en kompis ge till sin sambo istället. :D
 
Senast ändrad:
Vi har i ett par år kört julklappsleken bland de vuxna. Men vi tyckte att det lätt blev mest krafs som kändes som onödig konsumtion. Så i år har vi istället lottat så att alla får köpa 1 julklapp till någon vuxen och att den vuxne måste ange vad den önskar sig. Allt för att undvika onödiga saker.

Sen köper jag en liten separat julklapp till sambon också till vår egna julafton som vi brukar köra ngn kväll innan släkten anländer.

Sen köper vi förstås till dottern och övriga barn i vår lilla släkt.
 
Vi är alla vuxna i min familj och mina föräldrar älskar att ge julklappar så det blir julklappar till alla. Jag har försökt i flera år att vi ska skippa klappar, men jag är ensam på den fronten. Tycker det är kul att ge dock.
 
Vi ger julklappar till barnen i släkten och våra föräldrar och två av min mans syskon med respektive. Det tredje syskonet har sagt nej till julklappar så då hoppar vi dom, men vi ger till deras barn. Nu i år ger vi till min ena bror också mest för att vi fått så mycket av dom innan i år (vi ska få barn och fick massa bebis saker, kläder etc av dom) så blir mer som ett tack än en julklapp. Jag hade gärna skippat julklappar helt, förutom till alla barnen då, min mans familj envisas med att köpa massa onödigt interiör pynt, dom har bara fått för sig att alla kvinnor älskar sånt, har nått ouppackat i källaren från i fjor som jag funderar på å ge vidare nån gång :angel:

I min släkt slutade vi med julklappar för länge sen, men tror mamma tycker det är mysigt, därför vi ger till dom fortfarande :) pappa och hans fru sluta vi ge till för ca 2år sen, men vi ger till mina halvsyskon som e fattiga studenter, naturligt nog blir d ofta pengar i paketet till dom ;)

Vi har haft en typ av julklappslek med min mammas släkt som jag tycker om, men sedan mormor och morfar gick bort är det inte lika ofta den sidan av släkten samlas längre, dom ska samlas i år men jag kommer inte så långt, e höggravid. Annars hade jag nog propsat på å flyga hem, älskar stor jular :love:

Och just det, jag å min mann köper nått litet till varandra. Men vi planlägger å köpa längdåkningsskidor till varandra på rea efter årets säsong :up:
 
Köper till mamma och hennes sambo, pappa och hans sambo, min man, faster och hennes sambo, två kusiner, farmor, farfar, min bror... Har säkert glömt någon. Dessutom två paket till julklappsspel till mormors sida släkten. :crazy: Galet många paket.
 
Presenter till (vuxen) son, partner och föräldrar. Mestadels symboliska presener som böcker, muminmuggar och flaskor från Systembolaget. I år ska jag försöka köpa en mössa till min mamma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
664
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 468
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Sassy
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 110
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp