Jultråd 2018

Lagom till att jag eg är typ klar med årets julklappar kom jag på att man kan ju ge bort välgörenhet... Det ska jag gå all in på nästa år!!
 
Fast du kan ge ändå. Ingen present utan från dig

Ja jag tänkte gå med i Amnesty tror jag. Tidigare har jag velat så mycket fram o tillbaka att det inte blivit något av något alls. Men det stör mig att jag kunnat ge bort enbart sådana här klappar istället! Även om jag inte köpt något direkt onödigt utan främst ätbara lite roliga/lokala/nyttiga/ekologiska/favoriter. Tänker göra det även till mina syskonbarn faktiskt.
 
Om ni har tips på bra välgörenhet att ge bort (både engångs och medlemskap åt andra) så tipsa gärna (om man får det?)! Hur är ni engagerade? Det känns ju ganska populärt trots allt att fundera över i juletid även iom reklam osv.
 
Om ni har tips på bra välgörenhet att ge bort (både engångs och medlemskap åt andra) så tipsa gärna (om man får det?)! Hur är ni engagerade? Det känns ju ganska populärt trots allt att fundera över i juletid även iom reklam osv.

Jag är lite försiktig med medlemskap åt andra, tycker det kan kännas påtvingat.

Ett år köpte vi korten till alla julklappar via vi-skogen så att alla fick ett antal träd planterade åt sig till julklappen (mest träd och mindre present till de vuxna, och tvärtom till barnen), tyckte det var kul att kunna ge samma sak till alla.
 
Om ni har tips på bra välgörenhet att ge bort (både engångs och medlemskap åt andra) så tipsa gärna (om man får det?)! Hur är ni engagerade? Det känns ju ganska populärt trots allt att fundera över i juletid även iom reklam osv.

Bra välgörenhet att ge bort beror ju på personen som ska få det. Jag är egentligen emot det och tycker att folk kan ge till välgörenhet i sitt eget namn istället för i andras (julklappar är ingen nödvändighet) men den diskussionen behöver vi inte ha. Men om någon skulle vilja ge mig välgörenhet hade jag föredragit om det var till något som jag brinner för. Alltså, försök göra det så personligt som det går. Nån kanske föredrar välgörenhet till det lokala katthemmet, en annan till barnbyar och en tredje till nåt annat.
 
Jag håller med @Lingon
Ger man välgörenhet ska det ändå kännas personligt. Jag hade väl inte tagit illa upp om någon skänkt pengar till en stor välgörenhetsorganisation i mitt namn, men jag hade blivit gladare om någon donerat till Naturarvet eller katthemmet. De tär svårt det där.

På tal om julklappar. Jag har sytt tygkassar och fruktpåsar till julklappsspelet (det passar väl de flesta vuxna ändå?). Nu ska jag göra nåt kul tryck på kassarna. Har idétorka! Vad kan vara kul att trycka? Jag har fastnat i typ en chili med texten "just chillin'" och sånt där. Dåliga "ordvitsar".
 
Jag håller med @Lingon
Ger man välgörenhet ska det ändå kännas personligt. Jag hade väl inte tagit illa upp om någon skänkt pengar till en stor välgörenhetsorganisation i mitt namn, men jag hade blivit gladare om någon donerat till Naturarvet eller katthemmet. De tär svårt det där.

På tal om julklappar. Jag har sytt tygkassar och fruktpåsar till julklappsspelet (det passar väl de flesta vuxna ändå?). Nu ska jag göra nåt kul tryck på kassarna. Har idétorka! Vad kan vara kul att trycka? Jag har fastnat i typ en chili med texten "just chillin'" och sånt där. Dåliga "ordvitsar".

Det blir nog bra! Tygkassar och fruktpåsar man kan ha med sig till affären är jättebra tycker jag :-) Roligt med tryck. Antingen ordvitsar eller bara bilder på frukter och grönsaker. Men det blir nog bra vilket som tror jag!
 
Jag håller med @Lingon
Ger man välgörenhet ska det ändå kännas personligt. Jag hade väl inte tagit illa upp om någon skänkt pengar till en stor välgörenhetsorganisation i mitt namn, men jag hade blivit gladare om någon donerat till Naturarvet eller katthemmet. De tär svårt det där.

På tal om julklappar. Jag har sytt tygkassar och fruktpåsar till julklappsspelet (det passar väl de flesta vuxna ändå?). Nu ska jag göra nåt kul tryck på kassarna. Har idétorka! Vad kan vara kul att trycka? Jag har fastnat i typ en chili med texten "just chillin'" och sånt där. Dåliga "ordvitsar".

"you're one in a melon", "we make the perfect pear" hittade jag, men det finns säkert jättemånga, skulle tycka ordvitsar vore jättekul!
 
Om ni har tips på bra välgörenhet att ge bort (både engångs och medlemskap åt andra) så tipsa gärna (om man får det?)! Hur är ni engagerade? Det känns ju ganska populärt trots allt att fundera över i juletid även iom reklam osv.
Håller med flera andra skribenter. Jag vill inte få sådanna klappar utan själv välja vilken organisation jag ska skänka pengarna. Hellre inga klappar alls.
 
Äsch min braiga idé med tryck på kassarna fungerar inte.. Trycket fäster inte :down: Får köpa textilfärg och skriva ut stenciler istället. Det fungerar också.
Men först ska jag med en dåres envishet försöka pressa fast vinylen. Det SKA gå!
 
Skam den som ger sig!
IMG_20181122_144604.jpg

Nu ska jag göra en till med ett annat tryck. Ska klura ut nåt bra...
 
Om ni har tips på bra välgörenhet att ge bort (både engångs och medlemskap åt andra) så tipsa gärna (om man får det?)! Hur är ni engagerade? Det känns ju ganska populärt trots allt att fundera över i juletid även iom reklam osv.

Jag är månadsgivare till UNICEF, och brukar också ge deras olika paket på mor och fars dag, då kan man välja något som speglar personligheten på den man ger till, som exempel brukar jag ge ett paket med lite böcker och liknande till min pappa eftersom han alltid läst mycket för oss när vi var barn. Då blir det lite personligt.
 
Fick kalla fötter då julstjärnan såg ut att vissna fullständigt så har tagit ut den från skrubben igen och den fick ny jord och kruka. Så ”experimentet” avbröts i förtid.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 398
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
422
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 607
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 651
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp