Bukefalos 28 år!

Jultråd 2018

IMG_20181123_172346_644.jpg

Gick in i en nyöppnad butik och fick syn på ljusslingor, kunde då inte låta bli att köpa en. Passade jättebra i en glasburk som godis legat i tidigare :love: Har ett par andra likadana glasburkar och funderar på att göra en likadan och ge den till min syster i julklapp :idea:
Och så blev jag så sugen på att köpa mera ljusslingor ... Får vara lite försiktig och hejda mig lite, annars vet man inte var man hamnar :angel:
 
Blev lite julshopping igår :) Köpte julklappar så nu är det bara ett par vinflaskor ska köpas in till mina föräldrar och svärföräldrarna annars är julklapparna klara! Blev nya gardiner till tv rummet, en stor stjärna att ha uppe i hallen och så köpte barnen varsin lilaglittrig gran att ha på sina rum :p

Satte upp de nya gardinerna direkt igår. Ska ta köket under veckan och ställa fram alla stjärnor och stakar. Vill ha allt klart innan första adventshelgen för då vill vi mysa bara, inte städa och stöka :)
 
Vi har satt upp mässingsstjärnor och en stor vit pappstjärna. Hängt upp ljusslingor runt en spegel i entréhallen och runt stringhyllan i inre hallen. En ljusgardin hänger framför dörren till balkongen. Julkuddfodralen är på och en hel massa ljus och ljushållare framplockade.
Idag ska jag ta tag i balkongen och fixa ljusslinga runt den.
Åker och hämtar bakmaskinen hos mamma på onsdag så jag kan baka saffransbullar till 1:a advent. Funderar på att göra snurror med en fyllning av vanilj och hackad rostad mandel :d
Ska nog lägga lite saffran i marinad idag så den kan gotta till sig till nästa helg!
Ska hämta en mässingsljusstake hos henne också, som hon inte har användning av. Den kommer att få stå i fönstret i sovrummet.
Jul :love:

Hur gör ni förresten med alla stjärnor, adventsljusstakar etc. Har ni timer? Lyser dom dygnet runt? Eller går ni och tänder/släcker varje dag?
 
Vi har satt upp mässingsstjärnor och en stor vit pappstjärna. Hängt upp ljusslingor runt en spegel i entréhallen och runt stringhyllan i inre hallen. En ljusgardin hänger framför dörren till balkongen. Julkuddfodralen är på och en hel massa ljus och ljushållare framplockade.
Idag ska jag ta tag i balkongen och fixa ljusslinga runt den.
Åker och hämtar bakmaskinen hos mamma på onsdag så jag kan baka saffransbullar till 1:a advent. Funderar på att göra snurror med en fyllning av vanilj och hackad rostad mandel :d
Ska nog lägga lite saffran i marinad idag så den kan gotta till sig till nästa helg!
Ska hämta en mässingsljusstake hos henne också, som hon inte har användning av. Den kommer att få stå i fönstret i sovrummet.
Jul :love:

Hur gör ni förresten med alla stjärnor, adventsljusstakar etc. Har ni timer? Lyser dom dygnet runt? Eller går ni och tänder/släcker varje dag?

Jag har köpt timers som man kan styra i en app i telefonen till några av ljusgardinerna och ljusstakarna.
 
Vi har satt upp mässingsstjärnor och en stor vit pappstjärna. Hängt upp ljusslingor runt en spegel i entréhallen och runt stringhyllan i inre hallen. En ljusgardin hänger framför dörren till balkongen. Julkuddfodralen är på och en hel massa ljus och ljushållare framplockade.
Idag ska jag ta tag i balkongen och fixa ljusslinga runt den.
Åker och hämtar bakmaskinen hos mamma på onsdag så jag kan baka saffransbullar till 1:a advent. Funderar på att göra snurror med en fyllning av vanilj och hackad rostad mandel :d
Ska nog lägga lite saffran i marinad idag så den kan gotta till sig till nästa helg!
Ska hämta en mässingsljusstake hos henne också, som hon inte har användning av. Den kommer att få stå i fönstret i sovrummet.
Jul :love:

Hur gör ni förresten med alla stjärnor, adventsljusstakar etc. Har ni timer? Lyser dom dygnet runt? Eller går ni och tänder/släcker varje dag?
Jag har timer i alla rum utom sovrum och vardagsrum, där har jag sån fjärrströmbrytare eller vad det heter, så jag kan tända och släcka alla på fjärrkontroll. Vill ha mörkt när jag sover men tänt så länge jag är vaken så det blev bäst så. I köket har jag sådan smart-belysning så jag ställer tiden via en app men på övervåningen är det vanliga hederliga timers som gäller, samma utomhus :)
 
Vi har satt upp mässingsstjärnor och en stor vit pappstjärna. Hängt upp ljusslingor runt en spegel i entréhallen och runt stringhyllan i inre hallen. En ljusgardin hänger framför dörren till balkongen. Julkuddfodralen är på och en hel massa ljus och ljushållare framplockade.
Idag ska jag ta tag i balkongen och fixa ljusslinga runt den.
Åker och hämtar bakmaskinen hos mamma på onsdag så jag kan baka saffransbullar till 1:a advent. Funderar på att göra snurror med en fyllning av vanilj och hackad rostad mandel :d
Ska nog lägga lite saffran i marinad idag så den kan gotta till sig till nästa helg!
Ska hämta en mässingsljusstake hos henne också, som hon inte har användning av. Den kommer att få stå i fönstret i sovrummet.
Jul :love:

Hur gör ni förresten med alla stjärnor, adventsljusstakar etc. Har ni timer? Lyser dom dygnet runt? Eller går ni och tänder/släcker varje dag?

Timer på allt, skulle aldrig orka tända/släcka själv varje dag. Sen går de på fjärrströmbrytare också, så vill man tända lite extra så går det också.
 
Jag har Verisure, så jag styr mer än bara lampor men det går att ställa så de tänds och släcks automatiskt, och du kan både ställa exakt tid eller att den gör på ett ungefär så det ska se ut som att man är hemma, så det inte är samma tid varje dag :)
Ok, det är inte aktuellt för oss som vi bor. Då är vanliga timers bättre, men smart att man kan ställa så det är lite olika som det tänds och släcks.
 
Ok, det är inte aktuellt för oss som vi bor. Då är vanliga timers bättre, men smart att man kan ställa så det är lite olika som det tänds och släcks.
Ja det är superbra, har önskat mig fler så jag kan ta bort alla vanliga timers. Men det finns ju andra (och billigare) "smarta hem"-märken än Verisure :) Vi har deras lås på ytterdörren så därför blev det deras timers också, för att inte ha två olika system :)
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 564
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
464
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 954
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 975
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp