Bukefalos 28 år!

Jultråd 2018

Gjort små paketpåsar att hänga i granen till syskonbarnen. Funderar på att göra till den minsta (1,5 år) också.
Får se vad jag lägger i. De är rätt små så inga stora grejer. Lite godis kanske. En bil till minstingen.
15437475193248336814651312940246.jpg
 
Fast ärligt talat, detta är att dra för stora växlar. Har rätt svårt att tro att när man hänger upp en julstjärna runt advent att det skulle symbolisera djävulsdyrkan. Jag menar hur många tänker på HUR de hänger sina stjärnor?
Jag har iaf aldrig reflekterat över kopplingen. Är ni noga med att inte spetsen pekar rakt nedåt?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/julstjarnan-med-mork-historia
Tycker också att hela grejen är störtlöjlig. Mina julstjärnor är båda sådana där man knyter ihop högst upp (runt sladden alltså) och då blir det att spetsen pekar nedåt. Djävulsdyrkan ftw! :laugh:
När är det lagom att skicka julkort? Har inte skickat kort på flera år :o
Jag ska posta mina imorgon :)
 
Så, nu fick även lilla granen en liten slinga :love:

D16DF0F2-83CA-4D1D-AEA8-99DB34B26392.jpeg


Funderar på om inte chiliplantan som står bredvid också ska få sig lite pynt, den slutar liksom inte sätta frukt så jag kan inte ”stoppa undan den” och ska den stå där i fönstret får den ju se till att klä upp sig lite.
Iofs är ju chilifrukterna röda så den pyntar ju typ sig själv :idea:

Imorgon åker resten av slingorna upp på balkongen, har varit sjuk i 2 veckor och idag när jag skulle ta tag i det så ösregnade det såklart utan stopp hela dagen..
 
Jag hittade en julgardin bland mina dukar :eek::love: Har köpt tidigare men alla har blivit för långa. Tydligen så hittade jag en till slut jag inte hann använda förra året! Så glad :love: Har fått upp den och adventsljusstakarna i det fönstret. Får ta andra fönstret (och skinkan :d) efter stallet i kväll!
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 563
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
462
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 900
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 963
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp