Jultråd 2018

Tack! Blev lite tveksam när jag kollade ingredienserna och såg en hel del sprit, likör och salmiak. Det uppskattar inte sambon! Så det blir inte den i alla fall.
Kanske slår till på Valrhonas istället.

Jag GILLAR ju sprit och likör i mina praliner... men på något sätt tycker jag de flesta är fadda och smaklösa från Åre. Jag tror nog Valrhona är bättre även om det inte är mitt favoritmärke. Jag skulle vilja ha en kalender med Michel Cluizel, Domori eller Amedei :love:
 
Det är första året med barn i huset. Det vore kul att göra lite extra jul då liksom. Vet inte riktigt var jag ska få plats med granen bara... Jag får möblera om :D
Julpyjamas vore ju fantastiskt! Jag går ju ändå mest i mjukisar hemma, så varför inte pyjamas hela dagen! Lilleman har en pepparkakedräkt (sååå söt!) Och en julig röd body för själva julmiddagen.
 
En av mina kollegor har dragit igång en "ful-juloutfit-tävling" till vårt julbord :p I år är även respektive medbjudna så vi kommer sitta där hela högen i fula jultröjor och kläder hela kvällen haha! Så jag och maken håller på att kolla runt efter fula jultröjor inför julbordet.
 
Jag vill köpa julpyjamas till hela familjen! Helst likadana! Är det nån som vet var det finns? Jag hittar ingen som finns för både vuxen och barn. Dessutom: om det är en dammodell hur översätter man storleken till herrstorlekar?

Ingen aning, jag har köpt tyg och ska sy egna :)
 
En av mina kollegor har dragit igång en "ful-juloutfit-tävling" till vårt julbord :p I år är även respektive medbjudna så vi kommer sitta där hela högen i fula jultröjor och kläder hela kvällen haha! Så jag och maken håller på att kolla runt efter fula jultröjor inför julbordet.
Men åh vad underbart! :D
 
Ett tips är att följa svenska julkonton på insta. Jag började läsa bloggar för många år sedan men är så dålig på att läsa på nätet förutom en del buke. Men älskar Instagram! Insåg förra året att många av bloggarna fanns på insta. Så kul när alla fotar julnyheter som dyker upp o följa alla som börjar ännu tidigare än mig med bak o pyssel osv :love: följer typ 100 konton som är jättemysiga!
Åh tips på konton? :love:
 
Egentligen tycker jag det är för tidigt, men idag har jag slagit in min första julklapp. :) Det är dock en ganska förutsägbar klapp och blir kanske den enda jag ger bort, jag är så dålig på julklappar. Får hålla utkik efter tips.
 
Vi håller på att renovera vårt vardagsrum. Jag har haft stränga order att vi måste vara klara innan 1 december så att jag kan gå loss med julpyntet! 26 november ska golvet slipas och lackas, och innan dess ska ALLT annat vara klart. Vi köpte en hel del julpynt förra året så vi får se vad som kan behöva kompletteras. Köpte ett jättefint set med julgranskulor. De är tyvärr i glas, och vi har kattungar över jul iår, så jag får nog köra på plastkulor :). Men julgran SKA jag ha!
 
Jag tittar på Jul med Ernst och 2012 i tredje avsnittet hade han i sovrummet det där rutiga i samma färger som IKEA har i år :D
 
Vill köpa en chokladkalender av det lite lyxiga slaget. Tips någon?
Har bland annat kikat på Åre Chokladfabriks variant med olika praliner, någon som provat den?
Jag GILLAR ju sprit och likör i mina praliner... men på något sätt tycker jag de flesta är fadda och smaklösa från Åre. Jag tror nog Valrhona är bättre även om det inte är mitt favoritmärke. Jag skulle vilja ha en kalender med Michel Cluizel, Domori eller Amedei :love:
Jag håller med, Åres är verkligen inget vidare!
 
Jag GILLAR ju sprit och likör i mina praliner... men på något sätt tycker jag de flesta är fadda och smaklösa från Åre. Jag tror nog Valrhona är bättre även om det inte är mitt favoritmärke. Jag skulle vilja ha en kalender med Michel Cluizel, Domori eller Amedei :love:
Jag håller med, Åres är verkligen inget vidare!

Nu har det blivit lite ändrade planer. Har bestämt mig för att istället göra en egen. Har köpt olika goda och lyxiga chokladbitar, -kakor och bars istället samt två biljetter till en julföreställning den 2:a december så dom ska ligga i första luckan :p
Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska köpa en färdig adventskalender att fylla eller om jag ska göra en egen :idea:
 
Nu har det blivit lite ändrade planer. Har bestämt mig för att istället göra en egen. Har köpt olika goda och lyxiga chokladbitar, -kakor och bars istället samt två biljetter till en julföreställning den 2:a december så dom ska ligga i första luckan :p
Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska köpa en färdig adventskalender att fylla eller om jag ska göra en egen :idea:
Jag brukade göra en egen till sambon! Tycker att det var ganska kul att pyssla men jag gjorde små paket av allt och jag blev rätt less på att slå in paket :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 406
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
424
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 632
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 668
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp