Bukefalos 28 år!

Jultråden 2020

Här är hon, påklädd och klar - Bocken Berit :heart
20201206.jpg
 
Jag försökte mig på att göra kakor formade som sådana där gammeldags flätade pappershjärtan ni vet? Jag är extrem opysslig och de blev inte lika knivskarpa och snygga som i receptet, men för att vara första försöket får de ändå klart godkänt tycker jag! Tips till den som vill göra något lite annorlunda men ändå relativt enkelt i jul :)

20201206_160412_5fcd095b9606ee4e22c4317f.jpg


20201206_160358_5fcd09599606ee4e105ca741.jpg
 
Jag försökte mig på att göra kakor formade som sådana där gammeldags flätade pappershjärtan ni vet? Jag är extrem opysslig och de blev inte lika knivskarpa och snygga som i receptet, men för att vara första försöket får de ändå klart godkänt tycker jag! Tips till den som vill göra något lite annorlunda men ändå relativt enkelt i jul :)

20201206_160412_5fcd095b9606ee4e22c4317f.jpg


20201206_160358_5fcd09599606ee4e105ca741.jpg
Superfina!! :love:
Var hittade du receptet?
 
Det ser ut att bli en jul utan julgran för oss :( av lite olika anledningar är det endast aktuellt med plastgran och alla de modeller som passar vår lägenhet är slutsålda överallt (vi behöver en smalare p g a trångt, plus vill helst ha en med ljus färdiginstallerade i granen).
Hittade efter mycket letande iofs en, men den var lite i dyraste laget plus hade övervägande negativa recensioner, så det lutar åt ingen gran alls. Eller har en pytteliten bordsgran, men vi hade så sett fram emot att äntligen få ha en stor gran nu när vi har plats.
Stor besvikelse.💔 🎄
 
Det ser ut att bli en jul utan julgran för oss :( av lite olika anledningar är det endast aktuellt med plastgran och alla de modeller som passar vår lägenhet är slutsålda överallt (vi behöver en smalare p g a trångt, plus vill helst ha en med ljus färdiginstallerade i granen).
Hittade efter mycket letande iofs en, men den var lite i dyraste laget plus hade övervägande negativa recensioner, så det lutar åt ingen gran alls. Eller har en pytteliten bordsgran, men vi hade så sett fram emot att äntligen få ha en stor gran nu när vi har plats.
Stor besvikelse.💔 🎄

Så tråkigt! Det finns ju ljusslingor som man i princip bara häger över granen, om det kan vara ett alternativ att köpa en gran utan inbyggda ljus? Vi har en liknande i granen på jobbet som suttit kvar sen förra året och det kändes i princip som att den var installerad i själva granen när vi packade upp granen för året.
1607438429456.png


Själv vann jag en julgran i en facebooktävling :D Det är bara det att det känns smått omöjligt att få in en fullstor gran hemma med två katter och ett 18månaders barn. :cautious: Så jag går nog ut och hugger mig en liten gran att ställa på byrån (får ta smågranar i kraftledningsgatan) och överraskar mamma och pappa med en stor fin istället!
 
Hur brukar ni göra med julstjärnor (blomman alltså), planterar ni ut dem med ny jord i ytterkrukan som med en vanlig krukväxt eller kan man ställa ner innerkrukan de kommer i rakt ner i ytterkrukan bara? Jag har just köpt mitt livs första julstjärna :D
 
Hur brukar ni göra med julstjärnor (blomman alltså), planterar ni ut dem med ny jord i ytterkrukan som med en vanlig krukväxt eller kan man ställa ner innerkrukan de kommer i rakt ner i ytterkrukan bara? Jag har just köpt mitt livs första julstjärna :D
Vanligtvis planterar man inte om dem. Men det har hänt att jag har gjort det, om det har verkat vara en härdig julstjärna som visar tendenser att överleva även efter jul. De "muterar" ofta och ser helt annorlunda ut sedan, om man får dem att ta sig i den nya jorden.
 
Hur brukar ni göra med julstjärnor (blomman alltså), planterar ni ut dem med ny jord i ytterkrukan som med en vanlig krukväxt eller kan man ställa ner innerkrukan de kommer i rakt ner i ytterkrukan bara? Jag har just köpt mitt livs första julstjärna :D
Nä de brukar jag sällan lyckas hålla liv i särskilt länge, ingen vits att omplantera. :p
 
Hur brukar ni göra med julstjärnor (blomman alltså), planterar ni ut dem med ny jord i ytterkrukan som med en vanlig krukväxt eller kan man ställa ner innerkrukan de kommer i rakt ner i ytterkrukan bara? Jag har just köpt mitt livs första julstjärna :D

Jag brukar bara ställa ner dom i en ytterkruka och sen försöka hålla liv i dom så länge det går :p Tycker dom kan vara svåra att hålla fina länge.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 688
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 257
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 258
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp