Bukefalos 28 år!

Jultråden 2020

Det spelar givetvis in. Jag tror dock även något hos mig spelar in. Värmen eller placeringen eller liknande? Tyvärr.

Man ska inte ställa granen vid en värmekälla. Så står den nära ett element eller kamin eller liknande så mår den inte bra. Men jag som har granen på samma plats varje år och alltid har kungsgran märker skillnad. Vissa år står den sig fin längre än andra. Jag tänker att det har göra med hur nyhuggen den är och individuella skillnader. De är ju ändå levande.
 
Man ska inte ställa granen vid en värmekälla. Så står den nära ett element eller kamin eller liknande så mår den inte bra. Men jag som har granen på samma plats varje år och alltid har kungsgran märker skillnad. Vissa år står den sig fin längre än andra. Jag tänker att det har göra med hur nyhuggen den är och individuella skillnader. De är ju ändå levande.

Jag har ju en etta. Så ja den står nära element. Men det finns inget annat val av placering.
Dock barrandet i år måste bero på något mer. Men googlar man verkar det kunna bero på allt och ingenting, inkl den varma hösten. Iom att den började bara direkt finns väl risken den inte var så färsk heller även om den verkade det och verkade välmående hos försäljaren..

Bara hoppas den håller tillräckligt med barr till julen..
 
Jag har ju en etta. Så ja den står nära element. Men det finns inget annat val av placering.
Dock barrandet i år måste bero på något mer. Men googlar man verkar det kunna bero på allt och ingenting, inkl den varma hösten. Iom att den började bara direkt finns väl risken den inte var så färsk heller även om den verkade det och verkade välmående hos försäljaren..

Bara hoppas den håller tillräckligt med barr till julen..

Ja, ibland har man inte nåt val tyvärr. I små hem finns det ofta bara en möjlig placering.
 
Jag är sååå nöjd, jag tror jag börjar bli klar med julklapparna! :D

Till besvärliga pappa hittade jag ett porslinsfat som jag vet han ville ha när han fyllde år men som då var slutsålt överallt, nu kunde jag beställa det på nätet så jag hoppas han fortfarande gillar det (och att det kommer fram i en del!), för det var snordyrt! :nailbiting: Brorsan fick vara med på den klappen han med, och jag har precis fått jobb, så gillar han det är det helt klart värt det! :heart

Sen kom jag på att jag ju skulle ha något till maken också, det har jag nästan glömt :o Så jag impulsshoppade just hem en robotgräsklippare! Helt rätt säsong för det liksom :rofl: Där kan vi snacka riktigt snordyrt, även om det var ett visningsex av en inte så dyr modell. Men det har ju jag också glädje av så det blir nog bra :idea:

Och övriga tror jag är klara, ska bara slås in! Nu kan jag luta mig tillbaka lite och baka lussekatter och fixa gran i helgen istället :love::D
 
Igår tog jag med hundarna och fixade några vackra tallgrenar samt grenar med stora röda bär på (ingen aning vad för sort). De satte jag sedan i en vas på TV-möbeln. Blev så fint och och juligt och betydligt billigare än att köpa likadana grenar i butik (hade kostat mig 210 kr att köpa likadana grenar).

Band även en krans på granris, lite av de röda bären samt murgröna. Ska göra en till i dagarna och sedan hänga upp på vitrinskåpet 😊
 
Drömgranen åkte ut. Det var ohållbart. Så fort katterna gick förbi regnade det barr på dem. Som hamnade i sängs, soffa osv

Den fula konstgranen jag köpte som nödlösning om Tegnell skulle ställa in julen typ är inte riktigt samma klass. Alls.

Nästa år ska jag köpa en fin konstgjord Disneygran. Kosta vad den kosta vill..
 
Drömgranen åkte ut. Det var ohållbart. Så fort katterna gick förbi regnade det barr på dem. Som hamnade i sängs, soffa osv

Den fula konstgranen jag köpte som nödlösning om Tegnell skulle ställa in julen typ är inte riktigt samma klass. Alls.

Nästa år ska jag köpa en fin konstgjord Disneygran. Kosta vad den kosta vill..
Åh nej! Den som var så fin! Fy vad tråkigt.
 
Drömgranen åkte ut. Det var ohållbart. Så fort katterna gick förbi regnade det barr på dem. Som hamnade i sängs, soffa osv

Den fula konstgranen jag köpte som nödlösning om Tegnell skulle ställa in julen typ är inte riktigt samma klass. Alls.

Nästa år ska jag köpa en fin konstgjord Disneygran. Kosta vad den kosta vill..
Min mamma köpte förra året en riktigt fin (och dyr) konstgjord gran utan giftiga plaster då det var viktigt för henne. Barren ser verkligen ut som riktiga, inte alls som typ tunt papper eller med jätteglesa kvistar som många fejkggranar har.
Vet att hon köpte över nätet, och att den gick på minst 2000 kr i alla fall, men hon resonerade som så att den typ betalt sig själv kommande 5 år och kommer hålla för evigt typ.
 
På tal om att plantera om julstjärnor... Det här har en gång i tiden varit en helt vanlig julstjärna.....
20201211_183238.jpg
 
Min mamma köpte förra året en riktigt fin (och dyr) konstgjord gran utan giftiga plaster då det var viktigt för henne. Barren ser verkligen ut som riktiga, inte alls som typ tunt papper eller med jätteglesa kvistar som många fejkggranar har.
Vet att hon köpte över nätet, och att den gick på minst 2000 kr i alla fall, men hon resonerade som så att den typ betalt sig själv kommande 5 år och kommer hålla för evigt typ.

Ja men precis, slår man ut kostnaden per år så är det inte mycket.
 
Jag har inte julpyntat i år! Är ingen jul-människa men brukar vilja ha lite pynt. Har en stjärna i fönstret och min rumsgran har lite pynt. Men inget mer. Tråkmåns :mad:

Jag har dessutom inte gjort några julkort än. Dags att sätta igång!
 
Vår gran barrar också massor i år och dricker i princip ingenting... Än så länge är den fin, men jag räknar med att behöva slänga ut den lite tidigare än vanligt. Synd, eftersom det var första gången vi vågade oss på rödgran istället för kungsgran, det brukar vara svårt att hitta på rödgranar här. Nåja, doftar gott gör den och än så länge är den som sagt fin, det är mest grenarna allra längst ner som tappar barr.
 
Vår gran barrar också massor i år och dricker i princip ingenting... Än så länge är den fin, men jag räknar med att behöva slänga ut den lite tidigare än vanligt. Synd, eftersom det var första gången vi vågade oss på rödgran istället för kungsgran, det brukar vara svårt att hitta på rödgranar här. Nåja, doftar gott gör den och än så länge är den som sagt fin, det är mest grenarna allra längst ner som tappar barr.

Vad tråkigt. Min drack som en svamp men det verkade inte hjälpa.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 687
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 257
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 256
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp