Bukefalos 28 Ă„r!

JultrÄden 2020

Jag tycker att den hĂ€r skĂ„len, som jag Ă€rvde av farmor, Ă€r sĂ„ gullig med tomtarna som klĂ€ttrar upp för att nalla av gottiset 😊

20201204_182203.jpg
 
Hoppas ni andra ocksĂ„ fortsĂ€tter följa julkalendern?! 😊😊 Jag tycker den Ă€r vĂ€ldigt bra faktiskt!

Och idag ska jag och pappa hÀmta matkasse och jag har laddat upp med en del juligt!
Ska prova fĂ€rdig vegansk risgrynsgröt och rödbetssallad och sĂ„ blev det bönbollar eftersom "mina" vego-köttbullar inte fanns inne, sĂ„ tar dem istĂ€llet till rödbetssalladen, hoppas de Ă€r goda, spĂ€nnande. Och kakifrukt, clementiner, brysselkĂ„l, ingredienser till aubergine-sill och ingredienser till saffransbollar (kokosbollar med saffran istĂ€llet för kakao). đŸ˜ŠđŸ‘ŒđŸŽ…đŸ€¶
 
Det hÀr med julgran. Jag har ju gett mig fan pÄ att I misÀr 2020 ska jag ha en Disneygran.

Jag ska alltsÄ köpa en gran. Men jag bor i lÀgenhet och kan inte acklimatisera den. Hur illa Àr det?
 
Det hÀr med julgran. Jag har ju gett mig fan pÄ att I misÀr 2020 ska jag ha en Disneygran.

Jag ska alltsÄ köpa en gran. Men jag bor i lÀgenhet och kan inte acklimatisera den. Hur illa Àr det?
Jag brukar ta min frÄn utetemperatur till innetemperatur direkt, sÄ det Àr nog inte sÄ noga. Se till att sÄga av en bra bit nedtill bara, sÄ den suger ordentligt med vatten!
 
Det hÀr med julgran. Jag har ju gett mig fan pÄ att I misÀr 2020 ska jag ha en Disneygran.

Jag ska alltsÄ köpa en gran. Men jag bor i lÀgenhet och kan inte acklimatisera den. Hur illa Àr det?
Jag brukar inte heller acklimatisera min, den fÄr komma in direkt. NÄgot Är har jag lÄtit den stÄ i trappuppgÄngen i ett par timmar först, det Àr kanske ett alternativ? Men Àrligt talat har jag aldrig mÀrkt nÄgon skillnad.
 
Nu Àr frysen laddad med tre sorters saffransbullar (vanliga lussekatter samt bullar med fyllning av vit choklad eller mandelmassa) och Ànnu en omgÄng pepparkaksmuffins eftersom sambon och jag Àtit upp de jag bakade förra helgen :angel:

Har Àven smsat min svenska kompis som bor ett kvarter bort att hon gÀrna fÄr svÀnga förbi och hÀmta upp en liten goodie bag :D
 
Jag brukar inte heller acklimatisera min, den fÄr komma in direkt. NÄgot Är har jag lÄtit den stÄ i trappuppgÄngen i ett par timmar först, det Àr kanske ett alternativ? Men Àrligt talat har jag aldrig mÀrkt nÄgon skillnad.

Tror grannen kan bli lite sur som jag stÀller en gran I vÀgen. Men skönt de flesta inte mÀrkt skillnad.
 
Nu nÀr folk kanske inte kan/bör vistas i centrum sÄ mycket (eller alls, egentligen) har min stad filmat alla fina dekorationer som kommunen satt upp, sÄ att man kan njuta av det hemifrÄn istÀllet. Ett fint initiativ tycker jag!


Chockrosa Àr stadens fÀrg förresten, om det Àr nÄgon som undrar varför stadshuset Àr lite grÀllt fÀrgat ;)
 

Liknande trÄdar

Tjatter Mitten pÄ november redan och sÄ vitt jag kan se har ingen startat Ärets jultrÄd Àn :crazy:!! SÄ ja hÀr kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 562
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lÀgga trÄden, men moderator fÄr flytta om den passar bÀttre nÄgon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 904
Senast: Wille
·
Kropp & SjÀl Visste inte riktigt vart jag skulle lÀgga denna trÄd. Men den landade hÀr tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
248
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo slÀppte bomben att han vill göra slut. Jag Àr helt förkrossad. Visst vi har brÄkat ganska mycket pÄ sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 741
Senast: tott
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp