Jultråden 2021

En säckipespelande tomte har väl alla invid granen? :angel:

1639759040768.png
 
Ligger efter med julen. Har iaf tagit in julgranen och stekt köttbullar (de lär iofs vara uppätna snart).
Tappade lite stinget då det blev klart att ingen kommer för julfirande pga ja ni vet ju varför. Men känns så segt.
Samtidigt har det varit rätt mycket med allt sting annat så får väl erkänna att det också är en liten gnutta skönt. Men känns ändå trist. Ville ju inte hoppas men måste ha gjort det ändå med tanke på min pyspunka.
 
Årets skörd av julgodis är nu klart.
Saffran och apelsinkola, knäck och chokladkola med havssalt. Maken gjorde rocky road. I övrigt har jag bakat massor som vanligt under december. Lussekatter, sega saffransrutor, pepparkakssnittar och saffranscookies med choklad.
 
Jag håller stenkoll på SMHI nu inför julafton. Bor i Skåne vid kusten så det var många år sen vi hade en vit jul. Min man och dotter skulle älska det och de senaste dagarna har SMHI flaggat för att kan bli snö på julafton! Just nu snö hela dagen! Håll tummarna! Jag vill så gärna att min familj ska få en vit jul ❤❄
 
Jag gick till skogen och hämtade en gran i lördag och igår klädde vi den. Idag har jag fixat de sista julklapparna som är mitt ansvar och lagt en icaorder med all julmat. Ska ta mig en öl och packa in alla julklappar ikväll. Har lust att lägga dom under granen också för att kunna njuta av allt lite längre. Men det blir att bryta vår tradition om att dom läggs under granen kvällen före julafton. Men jag kanske bryter den och säger till ungarna att tomten tyckte vi skulle få dom några dagar tidigare för att få det lite extra mysigt :p
 
Jag gick till skogen och hämtade en gran i lördag och igår klädde vi den. Idag har jag fixat de sista julklapparna som är mitt ansvar och lagt en icaorder med all julmat. Ska ta mig en öl och packa in alla julklappar ikväll. Har lust att lägga dom under granen också för att kunna njuta av allt lite längre. Men det blir att bryta vår tradition om att dom läggs under granen kvällen före julafton. Men jag kanske bryter den och säger till ungarna att tomten tyckte vi skulle få dom några dagar tidigare för att få det lite extra mysigt :p

Vi slog in klappar igår när barnet för en gångs skull somnade innan oss. Maken frågade om vi inte skulle lägga dem under den nyklädda granen för att det skulle se mysigt ut... medan jag tänker att det kanske är trevligt om de förblir oöppnade till julafton? 🤷‍♀️ :angel: :rofl:
 
Vi slog in klappar igår när barnet för en gångs skull somnade innan oss. Maken frågade om vi inte skulle lägga dem under den nyklädda granen för att det skulle se mysigt ut... medan jag tänker att det kanske är trevligt om de förblir oöppnade till julafton? 🤷‍♀️ :angel: :rofl:

Våra barn kommer inte öppna innan julafton så det är jag inte orolig för 😅 Men vi kan nog behöva stänga för till vardagsrummet när valpen är ensam inne :rofl:
 
Men hjälp vad gott det lät! Vilket recept har du använt? 😊
Detta,men tillsatte 2 tsk vaniljsocker och drog ned lite på strösockret istället.

https://www.ica.se/recept/brynt-smorkola-722865/

Det var otroligt enkelt och på min spis klart på ca 25 minuter (använde digital termometer och en större le creuset-gryta).
Skippade att snurra kolorna utan skar upp de dagen efter när formen stått framme i rumstemp. Viktigt med flingsaltet på, snåla inte!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
782
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 936
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp