Jultråden 2022

Det finns ju varierande storlekar att köpa också, men jag brukar använda mått som är ca 5 cm långa, skulle jag tro. De räknar jag som "normalstora".

Otroligt korkad fråga förmodligen, men du använder väl varenda liten smula av degen? Det vill säga kavlar ut om och om igen tills precis allt är slut?
Jadå, jag kavlar om och om igen! Den sista biten som inte går att kavla ut äter jag upp.
Samt äter några pyttekulor deg här och där. Men inte så att det skulle bli så mycket färre än vad som stod på receptet.

Jag har nog också ca 5cm ish stora, samt några som är lite mindre.
Fast om man gör så, vad ska man då äta för deg? 😁
Exakt! :rofl:

Finns det något ställe (internet) där man kan beställa fotojulkort med leverans direkt till respektive mottagare eller har alla att man får hem den och sedan måste skicka ut dem själv?
/ bekväm

Tips till den som tycker att vanlig glögg är för sötsliskig. Jag började redan på höstlovet :d. Skippar spriten om den dricks lite tidigare på dagen, det är gott ändå. Och sötar med honung, inte socker.

https://www.gimmesomeoven.com/mulled-wine-recipe/ (scrolla ner en bit för själva receptet)

Tänkte göra lite egna sillinläggningar och tar gärna emot tips på era favoriter. Jag brukar göra detta recept, men byter upp hälften av den vanliga senapen mot coleman's för extra sting. Mycket poppis och efterfrågas av många. https://www.ica.se/recept/senapssill-1379/

Önskar också recept på någon laxmousse eller liknande, gärna med varmrökt lax och ett recept som man kan göra lite mindre av. Ingen 10-portioners rätt helt enkelt.

Skulle den här versionen funka kanske? https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/riktiga-vykort

Har inte testat den själv men såg ett sådant kort häromdagen och det verkade ju väldigt smidigt.
Jag har gjort det när kännt har ork lägga ner mer energi på julkorten och funkat väldigt bra. Bilderna blir bra när dom kommer fram (har fått se ibland av mottagaren när kommit fram). :up:

Edit: huh, såg höjt priserna rejält sen jag använde det men om jag inte minns fel blir rabatt om gör fler vykort.

Fick för mig att jag denna jul istället för att bara baka vanliga lussekatter ville jag prova med strösocker och pärlsocker 😊. Så goda de blev 😋 och doften av pepparkakorna som spred sig 😍. Synen av dessa lussekatter,pepparkakor och röda julduken är ju bara så mycket jul 😍.
20221211_195106.webp

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 466
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 903
Senast: Saeta
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 935
Senast: aiquen
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 892
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V