Bukefalos 28 år!

Jultråden 2022

Det finns hopp om en vit jul! Första året på länge i så fall! Iaf enligt klart.se. De gissar just nu att det mellan den 20-22 december ska komma 30 mm nederbörd i form av snö. Det är väl 30 cm snö?? Vore underbart! Men det är långt fram så prognosen är väl inte så säkerställd tyvärr. Men hoppas kan man! Min man och dotter hade blivit så glada om det kom snö till jul! Min dotter har nog inget riktigt minne av mycket snö. Det har varit dåliga vintrar så länge hon kan minnas.
Ja 30 mm nederbörd är 30 cm snö. Bor ni på västra sidan eller långt söder ut antar jag...Vi hade lyckan nog (enligt mig) att få en vit jul förra året: snö och 10 minusgrader, helt överlycklig var jag 😍
Wait, what? Hur är 30 mm 30 cm? :confused:
30 mm är väl 3 cm, så för att vara 30 cm så hade det väl behövt vara 300 mm?

Eller är det något knepigt i betydelsen nederbörd som gör att det blir hundra gånger högre på marken? 🤔
 
Det finns hopp om en vit jul! Första året på länge i så fall! Iaf enligt klart.se. De gissar just nu att det mellan den 20-22 december ska komma 30 mm nederbörd i form av snö. Det är väl 30 cm snö?? Vore underbart! Men det är långt fram så prognosen är väl inte så säkerställd tyvärr. Men hoppas kan man! Min man och dotter hade blivit så glada om det kom snö till jul! Min dotter har nog inget riktigt minne av mycket snö. Det har varit dåliga vintrar så länge hon kan minnas.
Wait what?? (Igen)
Var bor du? 30 cm snö!? :eek: Jag som har känt att man fått skatta sig lycklig om man får en någorlunda vit jul :cautious:
 
Plötsligt händer det! 🙉

Hittade en flaska Glühwein som går att dricka utan att man börjar fundera på om det är färgat hembränt, T-sprit, läkarsprit eller liknande man fått med sig hem från lokala mataffären eller IKEA..

Om dessutom den minsta förpackningen russin hade vägt lite lättare än sina 2kilo hade det vart helt perfekt 🤣🤣🤣
PSX_20221210_163605.jpg
 
Fick upp mina ljusstakar men en är naturligtvis sönder, tror den tyvärr är bortom räddning, en av armarna på den är lös och det har släppt i själva konstruktionen för ljustrådarna eller vad det kan heta. Jag är totalt opraktisk så absolut inget jag tänker börja greja med själv.
Men det är ju ändå lite positivt, då kan du också skaffa en enhörningsljusstake sen istället! :bump: om vi hittar några då..
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 452
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 631
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 104
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp