Jultråden 2022

Idag kör jag igång julpyntet 👊 De här har jag längtat efter att torka av och använda! Pumlorna tänkte jag hänga i fönstren. Fick med tre lådor julpynt med huset så har så jag klarar mig århundradet ut :laugh:

20221120_104552.webp

Min största sorg kring julen är att jag inte längre tål hyacinter. Älskar hur de luktar men jag blir helt svullen i näsan och får astma.

Jag har en viktig inlämning att skriva idag, ska in imorgon. Men jag är SÅ mycket mer taggad på att börja packa upp adventspyntet... jag kom i lite bättre stämning nu med all snö.

Idag tände kommunen julbelysningen inne i stan :love: Jag har inte varit och tittat än men ser redan nu fram emot när jag ska gå hem från kontoret, som ligger ett kvarter från torget där det är som allra mest ljus, på tisdag eftermiddag och njuta av alla ljus :heart

Snökaos även i min del av Skåne några timmar idag ser der ut som 😍 Eller det är snökaos redan men ska snart börja regna och sedan blir flera minus. Det är det mesta vinter vi brukar ha här om vi inte bara har lera (som resten av prognosen framåt ser ut 😅).

Någon som brukar ha julrosor inne? Jag har haft ute och de har varit superfina men köpte en liten för att testa inne för första gången igår.

Snökaos även i min del av Skåne några timmar idag ser der ut som 😍 Eller det är snökaos redan men ska snart börja regna och sedan blir flera minus. Det är det mesta vinter vi brukar ha här om vi inte bara har lera (som resten av prognosen framåt ser ut 😅).

Någon som brukar ha julrosor inne? Jag har haft ute och de har varit superfina men köpte en liten för att testa inne för första gången igår.

Jag fick en julros av min mamma en jul, den fick stå inne ett bra tag eftersom det inte gick att plantera ut den just då, de första veckorna var den jättefin men den mådde väl inte jättebra efter några veckor. Satte ut den i det utrymme där vi vinterförvarar chili/paprika/diverse andra växter och där mådde den bättre, tills jag kunde plantera ut den tidig vår.

Nu börjar det arta sig med julkänslan! Silvergrå värld ute i skogen och mina första utesovarnätter:love: Smygstartat med julmusiken och ska börja pynta nu i veckan,även om jag egentligen är strikt med att det inte är något innan första advent, men just på advent är jag iväg några dagar och visst ska det vara julmusik med snön, det är ju aldrig säkert att det blir någon mer snö såhär långt söderut.

Gick på kurs, för julkransbinderi i helgen. Lite lättare än vad jag trodde men ändå klurigt att få det fint och är lite osäker på hur bra den kommer hålla (dvs om jag drog åt tråden hårt nog). Var kul att kunna välja bland allt det fina gröna, hade aldrig kunnat köpa hem så mycket olika fint grönt själv 😍 Blev nöjd med resultatet så lägger med en bild ^^ 🌿

20221121_211319.webp

Gick på kurs, för julkransbinderi i helgen. Lite lättare än vad jag trodde men ändå klurigt att få det fint och är lite osäker på hur bra den kommer hålla (dvs om jag drog åt tråden hårt nog). Var kul att kunna välja bland allt det fina gröna, hade aldrig kunnat köpa hem så mycket olika fint grönt själv 😍 Blev nöjd med resultatet så lägger med en bild ^^ 🌿

Visa bifogad fil 106057
Åh, jag gillar den! Vild och grön! Cypress? Vad mer?

Åh, jag gillar den! Vild och grön! Cypress? Vad mer?
Tack 😁 cypress ja, frågade floristen om namn men hon svarade väl mer typen av växt 😅. Cypressen sa hon var ädel cypress som är mjuk och lite fjäderaktig i utseendet,, så fin. Sen är det två olika typer av eukalyptus, nån form av ädelgran och silverthuja. Silverthuja var kul för den var mörkare grön på ena sidan och lite vitsilvrig på den andra så kunde man alternera den. Jag tänkte först ha mkt mer av det och ha bara väldigt mkt grönt och silvrig thuja,men så var cypress och eukalyptus så fint det med 🌿

Tack 😁 cypress ja, frågade floristen om namn men hon svarade väl mer typen av växt 😅. Cypressen sa hon var ädel cypress som är mjuk och lite fjäderaktig i utseendet,, så fin. Sen är det två olika typer av eukalyptus, nån form av ädelgran och silverthuja. Silverthuja var kul för den var mörkare grön på ena sidan och lite vitsilvrig på den andra så kunde man alternera den. Jag tänkte först ha mkt mer av det och ha bara väldigt mkt grönt och silvrig thuja,men så var cypress och eukalyptus så fint det med 🌿
Tack! Ska se om jag kan få tag på lite liknande:)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 185
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 892
Senast: Saeta
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 930
Senast: aiquen
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 887
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka